Изданията на Българска Транспортна Преса

Уважаеми читатели, моля имайте предвид, че излизащите
през 2021 г. издания ще са достъпни само за абонати!

- - -

Искате да четете изданията на мобилен телефон или таблет?
Просто свалете приложението BULGARIAN TRANSPORT PRESS от Google Play или App Store!

Камиони

Логистика

Строителна техника

Views
1 year ago

КАМИОНИ 4 / 2020

  • Text
  • Man
  • Mercedes
  • Daf
  • Vans
  • Buses
  • Trailers
  • Transport
  • Iveco
  • Busworld
  • Renault
  • Trucks
  • Scania
  • Volvo
Четете в броя: * Фредерик Олсон, управител на Волво Груп България: Действаме професионално при всякакъв сценарий. * Тест: 1000 километра с Volvo FH 540 XXL. * IVECO празнува 45-годишен юбилей. * Arctic Van Test 2020 на еднотонни ванове във Финландия. * Радостин Панков, главен мениджър на ПРИМА 91 ЕООД, за приоритетите. * и още...

24 ТЕСТ » 1000

24 ТЕСТ » 1000 КИЛОМЕТРА С VOLVO FH 540 XXL В предната част кабината XXL е точно като Globetrotter XL, отзад обаче са добавени 600 литра повече обем за комфорт и багаж. Таблото вече не е последният писък на модата, но Volvo има умението да съчетава скандинавски полезен дизайн и практична функционалност Видимостта на пътя е добра, погледът в огледалата за обратно виждане осигурява отлична ориентировка в обстановката Триосният FH XXL освен с голямата си кабина гарантира лукс преживяване зад волана и с много високотехнологични „съставки“: трансмисия с два съединителя, електрохидравлично управление Volvo Dynamic Steering, I-see круиз контрол и разнообразие от помощни системи за безопасност най-добронамерените полицаи. Ето защо за теста Volvo прикачи към този триосен XXL влекач по-къса цистерна и така се вместваме в разрешената максимална дължина на композицията. За предстоящото пътуване от 1000 километра товарът е само пясък и ще тестваме композицията не по тестовата писта, а в съвсем реални условия по магистралите на Германия и през ферибота ще стигнем до Гьотеборг. Там, в родната страна на Volvo, искаме да се срещнем с „бащите“ на кабината XXL, която първоначално е проектирана изключително за австралийския пазар. Нямаме търпение да тръгнем на пътешествие с найголемия FH на всички времена. Триосният FH освен с голямата си кабина гарантира лукс преживяване зад волана и с много високотехнологични „съставки“: трансмисия с два съединителя, електрохидравлично управление Volvo Dynamic Steering, I-see круиз контрол и разнообразие от помощни системи за безопасност. Отговорен за задвижването ни по посока на Скандинавския полуостров е якият 13-литров шестцилиндров двигател, чиито максимална мощност от 540 к.с. и максимален въртящ момент от 2600 Нм издърпват без проблеми малко над 40-тонната композиция нагоре по хълмовете. Компактният Voith ретардер и моторната спирачка VEB+ ни осигуряват сериозните 1122 к.с.за спиране без износване на спирачните накладки по нанадолнищата. Накратко, разполагаме с оптимални условия за едно от най-удобните пътувания на дълги разстояния, на които сме били до момента. И така, потегляме. Композицията изминава комфортно първите километри по посока север, като преди Holledau има малко по-предизвикателни участъци по магистралата, които налагат малко повече превключвания на предавките. I-See – системата на Volvo за управление на двигателния тракт съобразно терена, владее уверено изкачванията и отнема газта точно преди връхната точка, но така, че да позволи на 40-тонната композиция да се изкачи. След което се задейства системата за спускане по инерция I-Roll, която ни позволява да се спускаме към долината, пестейки гориво, като същевременно моторната май 2020 КЪМ СЪДЪРЖАНИЕТО

ТЕСТ » 1000 КИЛОМЕТРА С VOLVO FH 540 XXL 25 Пълното въздушно окачване на трите оси работи отлично и не оставя усещане за неравностите при шофиране дори и с широки гуми 385 отпред Резервоарът за измиване на ръцете отвън, говори за мислене за детайлите, а външните багажни отделения са с добър обем спирачка VEB+ се грижи да не надвишим максимално разрешената скорост. Voith ретардерът се включва рядко. Нагоре Volvo FH 540 е един от най-бързите на пътя не само благодарение на трансмисията с два съединителя. С добре дозираната мощност от 13-литровия агрегат композицията уверено се движи напред въпреки пълното натоварване. И да, знам – по-големият двигател на FH16 винаги ще има повече мощност и по-висок въртящ момент, но убеден съм – нямам нужда от повече от това, което ми предлага FH 540. Защото на A9 след Нюрнберг вече сме отминали леко планинския терен, който скоростната кутия с два съединителя е преодоляла с игриво темпо и без излишни превключвания. В кабината е изключително тихо и уверено се насочваме към Franken. Пътуването по A9 по посока Лайпциг е приятно, докато куркането от стомаха на екипажа не започне едва ли не да заглушава шума на шестцилиндровия двигател. Спираме на Fichtelgebirgshof Kauper в Himmelkron, където намираме разрешение за проблема с типична местна храна на разумни цени. Да „гълташ“ много километри вече не е задължително, а и на германските магистрали винаги можеш да попаднеш на изненадващи задръствания, така че сме си предвидили достатъчно време. Следващите четири часа през Лайпциг до крайната ни дестинация за днешния ден Linthe минават без стрес не само поради умерения трафик. Volvo-то осигурява възможно най-добрия комфорт при шофиране – пълното въздушно окачване на трите оси работи отлично и не оставя усещане за неравностите при шофиране дори и с широки гуми 385 отпред. Това е възможно и благодарение на прецизното електрохидравлично управление VDS. То може да бъде програмирано в различни режими – от плътно твърдо до меко деликатно, и така да създаде индивидуално усещане за благосъстояние на водача по добре поддържаната магистрала A9. При най-меката настройка кормилото се завърта без никакво усилие и с твърде малък въртящ момент за връщане, при най-твърдата настройка управле ние- Якият 13-литров двигател ‒ 540 к.с. 2600 Нм, издърпват без проблеми малко над 40-тонната композиция нагоре по хълмовете. Компактният Voith ретардер и моторната спирачка VEB+ ни осигуряват сериозните 1122 к.с. за спиране КЪМ СЪДЪРЖАНИЕТО май 2020