20 НОВО В ЕС АСЕА отчете с 23% по-малко регистрирани автомобили за работа Асоциацията на европейските автомобилни производители (АСЕА) отчете с 23,2% по-малко регистрации на автомобили за работа през първото тримесечие на 2020 г. За месец март спадът е още по-сериозен – 47,3% общо за целия ЕС Спадът се обяснява с мерките за предотвратяване на разпространението на коронавируса, които доведоха до закриване на повечето дилършипи и спиране на производства. Всеки един пазарен сегмент беше силно засегнат от мерките, взети за предотвратяване на избухването на COVID-19. Съответно всички 27 локални пазара в ЕС отбелязаха значителни спадове на оборотите си за миналия месец. Найсилните спадове са отчетени от Италия (-66.1%), Испания (-64.4%) и Франция (-63.1%). Данните за България показват намаление на продажбите с 49,2 %. През първото тримесечие на 2020 г. пазарът на автомобили за работа в ЕС се сви с 23,2% до 413 337 превозни средства най-важно влияние оказа значителното забавяне за месец март. Четирите основни пазара – Испания (-31,7%), Франция (-26,9%), Италия (-26,6%) и Германия (-14,4%), са изправени пред угрозата от двуцифрени загуби в статистиката за 2020-а. Мартенските регистрации на лекотоварни автомобили претърпяха най-сериозен удар от всички сегменти. Търсенето на ванове е намаляло наполовина (-49,8%) в сравнение с предходната година, като регистрациите са спаднали от 165 455 през март 2019 г. до 83 141 бройки за тази година. С изключение на Унгария, която отбеляза по-скромен спад в сравнение с другите държави, всички пазари в ЕС отбелязаха двуцифрен процентен спад за миналия месец. В Италия регистрациите се понижиха драстично със 71,2%, а в Испания спаднаха с 67,2 процента. От януари до март търсенето на нови ванове в Европейския съюз се сви с 23,1%. Всеки от четирите основни пазара в ЕС се представи по-лошо, отколкото през 2019 г. Испания отбеляза най-голям спад (-33,5%), следван от Италия (-29,4%), Франция (-27,3%) и Германия (-11,8%). През третия месец на 2020 г. търсенето в ЕС на нови тежкотоварни камиони над 16 тона намалява значително (-38,0%), отбелязвайки девети пореден месец спад. В резултат на пандемията от COVID-19, регистрациите спадат на всички европейски пазари, особено във Франция, където търсенето на тежкотоварни автомобили е пониско с повече от половината (-50,2%). През първото тримесечие на 2020-а продажбите на тежкотоварни камиони над 16 тона са паднали на всички основни пазари в ЕС. Франция (-27,7%) и Германия (-25,9%) отбелязват най-сериозните намаления. За трите месеца на тази година общо регистрирани са 54 168 тежкотоварни автомобила, или с 26,9% по-малко в сравнение със същия период на миналата година. За март тази година общите нови регистрации на леки камиони над 3,5 тона в ЕС продължиха да страдат от забавянето в общото търсене на тежкотоварни автомобили и намаляха с 35,6%. Четирите най-големи пазара в ЕС отбелязаха значителен спад за миналия месец. Франция отчете с -49,3%, Италия (-33,5%), Испания (-30,8%) и Германия (-27,6%). В първите три месеца на 2020 г. в целия Европейски съюз са регистрирани 66 376 нови леки камиона, което е с понижение с 24,8% спрямо май 2020 КЪМ СЪДЪРЖАНИЕТО
НОВО В ЕС » АСЕА ОТЧЕТЕ С 23% ПО-МАЛКО РЕГИСТРИРАНИ АВТОМОБИЛИ ЗА РАБОТА 21 първото тримесечие на 2019 г. Подобно на регистрираните показатели в сегмента на тежкотоварните камиони, Германия (-26,4%) и Франция (-23,1%) отчитат най-големите загуби, следвани от Испания (-15,1%) и Италия (-12,3%) с малко по-малко екстремен спад. През март 2020 г. търсенето на нови градски и междуградски автобуси в ЕС е намаляло с 37,1% до 1905 бройки. Германия (+11,8%), Австрия (+12,3%), Естония (+800,0%) и Кипър (+33,3%) са единствените пазари на Стария континент, които отчетоха ръст за миналия месец. Всички останали държави от ЕС отбелязват значителни загуби за март, като в Испания с -68,8% положението е най-тревожно. От януари до март регистрациите на нови градски и междуградски автобуси са се свили общо с 10,3%. 7,637 нови автобуси са регистрирани общо в Европейския съюз. Въпреки спада за март общото търсене остава положително на три от четирите основни пазара в ЕС. Досега през тази година Германия (+ 12,4%), Италия (+ 9,5%) и Франция (+ 6,8%) отбелязват прираст. За разлика от тях испанските регистрации са намалели с 37,2% през първото тримесечие. Българският пазар също е силно засегнат от мерките, взети за предотвратяване на разпространението на COVID-19. България отбелязва намаление на продажбите с 49,2 процента за месец март. По данни на АСЕА от януари до края на март 2020 у нас са регистрирани 2060 нови автомобила за работа (категория N1, N2, N3, M2 и M3), което е с -20,6% по-малко спрямо отчетените 2593 за 2019-а. K MAN планира рестартиране на производството Март 2019 Март 2020 Ванове под 3,5 тона Тов. а-ли над 16 тона Март: –47,3% Първо тримесечие на 2020 г.: –23,2% Тов. а-ли над 3,5 тона Автобуси над 3,5 тона MAN спря производството си в средата на март. Сега от 27 април заводите за автобуси и камиони се рестартират с цялостна концепция за безопасност Спирането на производството се наложи, за да се защитят служителите си, поради скъсани вериги за доставки и поради резкия спад на търсенето на търговски превозни средства. След спиране на производството за около шест седмици, заводите на MAN Truck & Bus постепенно ще възобновят производството си с редуциран капацитет от 27 април 2020 г. Защитата на служителите е основен приоритет, затова са приложени широко обхватни мерки в съответствие с разработен подробен план. Те включват, наред с други неща, осигуряване на по-голямо разстояние между служителите, промяна на маршрути и, когато е необходимо, защитно оборудване, както и обучение и инструктаж на служителите. „През последните седмици екипът за Управление на кризи работи интензивно върху условията, при които нашите заводи могат да бъдат рестартирани. Сред ключовите предизвикателства тук са надеждната доставка на части от доставчиците ни, както и организацията на собствените ни работни процеси, докато защитаваме нашите колеги, но също така и мерки за стимулиране на търсенето на търговски превозни средства.” обобщава Йоахим Дреес, изпълнителен директор на MAN Truck & Bus SE. „Нашите доставчици са от всички страни на ЕС – затова молим политиците да ни подкрепят с координиран подход на ниво ЕС за възстановяване на пазара“. Някои служители както в производството, така и в администрацията ще продължат да работят първоначално с намалено работно време или ще се възползват от съществуващите договорености за гъвкаво работно време и ще работят от дома, когато е възможно. Връщането в офиса също ще бъде поетапно в съответствие с концепцията за безопасност. MAN Truck & Bus ще продължи да поддържа напълно сервизната мрежа за своите марки MAN и NEOPLAN, за да поддържа аварийните превозни средства, веригите за доставки и местния обществен транспорт. Това се отнася както за собствените сервизни компании на MAN, така и за партньорските компании на MAN Truck & Bus. стига това да е разрешено от властите в съответния регион. K КЪМ СЪДЪРЖАНИЕТО май 2020
70 РАЗНИ Индекс на р
Loading...
Loading...
Loading...
Последвай ЛОГИСТИКА
Facebook