Изданията на Българска Транспортна Преса

Уважаеми читатели, новите издания са достъпни само за абонати!.
Ако нямате достъп, моля проверете дали сте подновили абонамента си.

- - -

Искате да четете изданията на мобилен телефон или таблет?
Свалете приложението BULGARIAN TRANSPORT PRESS от Google Play или App Store!

ЛОГИСТИКА

КАМИОНИ

Камиони

Логистика

Строителна техника

Views
3 years ago

КАМИОНИ 4 / 2020

  • Text
  • Man
  • Mercedes
  • Daf
  • Vans
  • Buses
  • Trailers
  • Transport
  • Iveco
  • Busworld
  • Renault
  • Trucks
  • Scania
  • Volvo
Четете в броя: * Фредерик Олсон, управител на Волво Груп България: Действаме професионално при всякакъв сценарий. * Тест: 1000 километра с Volvo FH 540 XXL. * IVECO празнува 45-годишен юбилей. * Arctic Van Test 2020 на еднотонни ванове във Финландия. * Радостин Панков, главен мениджър на ПРИМА 91 ЕООД, за приоритетите. * и още...

18 НОВО В ЕС

18 НОВО В ЕС Daimler и Volvo ще произвеждат съвместно горивни клетки Daimler Truck AG и Volvo Group обединяват ресурси в съвместно начинание за разработване и мащабно производство на горивни клетки, използващи водород Мартин Даум, председател на Управителния съвет на Daimler Truck AG и член на Управителния съвет на Daimler AG Мартин Лундстед, председател и изпълнителен директор на Volvo Group Двамата гиганти, които напълно споделят визията на Green Deal за устойчив транспорт и Европа с неутрален въглероден отпечатък до 2050 г., се споразумяха съвместно да разработят, произвеждат и комерсиализират системи с горивни клетки, които да използват в тежкотоварни превозни средства, а и за други приложения. Daimler ще консолидира всички досега извършвани дейности с горивни клетки в съвместното предприятие. Volvo Group ще придобие 50% от съвместното предприятие за около 600 милиона евро, платими в брой. Предприятието, в което двете страни ще имат паритетно участие, ще работи независимо и самостоятелно. Във всички останали сфери на дейност Daimler Truck AG и Volvo Group ще продължат да се конкурират. Обединението на силите ще намали разходите за разработка на двете компании и ще ускори въвеждането на пазара на системи с горивни клетки в продукти, които се използват за тежкотоварен транспорт и при превози на дълги разстояния. В условията на сегашния икономически спад сътрудничеството е станало още по-необходимо, за да се постигнат целите на Зелената сделка в рамките на предвидените срокове. Общата цел на двете компании е да предлагат през втората половина на десетилетието серийно произвеждани тежкотоварни автомобили с горивни клетки за превози на дълги разстояния, както и за превози, поставящи високи изисквания. Не се изключва използването на горивни клетки, дело на съвместното предприятие, и за други приложения. За да улесни съвместното предприятие, Daimler Trucks обединява всички дейности по горивните клетки, провеждани досега в групата, в нова бизнес единица: Daimler Truck Fuel Cell. Също така дружеството Mercedes-Benz Fuel Cell GmbH, което има дългогодишен опит в разработването на системи с горивни клетки и в съхранението на водород за различни приложения за превозни средства, се прехвърля към Daimler Truck AG. В структурата Daimler Truck AG от ноември 2019 г. са обединени всички дейности на Daimler Trucks & Buses. Съвместното предприятие ще включва дейностите в Наберн, Германия (сега там е базирано дружеството Mercedes-Benz Fuel Cell GmbH), с производствени мощности в Германия и Канада. Подписаното предварително споразумение е необвързващо. Окончателното споразумение се очаква през третото тримесечие и ще бъде финализирано преди края на 2020 г. Потенциалните транзакции подлежат на проверка и одобрение от отговорните органи за защита на конкуренцията. „Необходимостта от транспорт ще продължи да расте. Истински CO 2 -неутрален транспорт може да се осъществи чрез композиции, май 2020 КЪМ СЪДЪРЖАНИЕТО

НОВО В ЕС » DAIMLER И VOLVO ЩЕ ПРОИЗВЕЖДАТ СЪВМЕСТНО ГОРИВНИ КЛЕТКИ 19 задвижвани с електрическа енергия, която идва или от батерии, или от превръщане на водород в електричество на борда на транспортното средство. Горивните клетки са важен отговор на проблема как камионите да се справят с тежки товари и дълги разстояния. В тази област Daimler през последните две десетилетия натрупа значителен опит чрез Mercedes-Benz Fuel Cell. Съвместната инициатива с Volvo Group е крайъгълен камък при извеждането на камиони и автобуси с горивни клетки по нашите пътища“, каза Мартин Даум, председател на Управителния съвет на Daimler Truck AG и член на Управителния съвет на Daimler AG. „Електрификацията на автомобилния транспорт е ключов елемент за постигането на т. нар. Зелена сделка, Европа с неутрален въглероден отпечатък и в крайна сметка свят с неутрален баланс на въглеродни емисии. Използването на водород като носител на зелена електроенергия за захранване на електрически камиони при превози на дълги разстояния е важна част от мозайката и допълнение към електрическите превозни средства с батерии и възобновяеми горива. Комбинирането на опита на двете компании в тази област, за да се ускорят темповете на развитие, е добро и за клиентите, и за обществото като цяло. Ясно показваме, че вярваме във водородните горивни клетки за търговски превозни средства. Но за да стане тази визия реалност, други компании и институции също трябва да подкрепят и да допринесат за това развитие, не на последно място като създадат нужната инфраструктура за гориво“, каза Мартин Лундстед, председател и изпълнителен директор на Volvo Group. Няма време за отлагане Новината слага край на спекулациите за приложимостта на акумулаторните батерии като решение за товарни превози на дълги разстояния или при тежки условия. Инициативата, обявена на 21 април, идва няколко месеца след като през декември, по време на представянето на прототипа на тежкотоварния Nikola TRE (електрически, на батерии), бе обявен алиансът между Nikola Motors и CNH Industrial Group – съюз, чиято цел е производството и на тежкотоварни камиони на водород. Според изявления на тези две страни камиони с такива горивни клетки ще има през 2023 г. Известна е ориентацията на Daimler към камиони и автобуси, захранвани от електрически акумулатори или горивни клетки на водород. През октомври м.г. групата обяви, че до 2039 година това ще са единствените варианти за придвижване на най-важните пазари в Европа, Северна Америка и Япония. Според публикации от миналата есен в същите региони акумулаторните превозни средства с комерсиално предназначение ще бъдат в серийно производство през 2022 г., докато тези на водород се очакват към края на десетилетието. Като първа стъпка Daimler Truck ще предложи градския автобус eCitaro във версия, наречена eCitaro REX. Неговият пробег обаче се увеличава с т.нар. „разширител“ – горивни клетки с неголяма мощност, които дозареждат тяговата акумулаторна батерия на електробуса по време на движение. Интересът към водорода е новост във Volvo Buses Досега вниманието на Volvo Buses е било концентрирано само върху електрически автобуси на акумулатори. Стратегията за бъдещите градски автобуси не включва водорода, но е оставена отворена вратичка за превозите на дълги разстояния. През октомври 2018 г. президентът на Volvo Buses Хокан Агневал е посочил, че за момента направлението не се фокусира върху водорода. Логиката на това мнение е, че и днес, и в обозримо бъдеще за произвеждането на водород е необходима електроенергия, а процесите са съпроводени от значителни загуби на енергия. „С електроенергията, необходима за произвеждането на водорода за движение на един автобус, могат да се движат два електрически автобуса на акумулаторни батерии. Енергийната ефективност при производството на водород е по-ниска от прякото използване на електроенергията. Предимство на водорода може да е фактът, че с него може да стигнете по-далеч, без да носите тежки батерии. Вярно е, но не това е решението за градски транспорт“, твърди Агневал. Той прави и уговорката, че водородът може да има приложение при междуградски автобуси и автобуси за по-дълги разстояния, но има предвид не електрически автобус с горивни клетки на водород, а електробус с „разширител“. Очакваме реакцията на останалите трима от „голямата седморка“. K инж. Радослав ГЕШОВ Изпълнението на Зелената сделка зависи и от навременното изграждане на мрежа за зареждане с новите горива КЪМ СЪДЪРЖАНИЕТО май 2020