Изданията на Българска Транспортна Преса

Уважаеми читатели, моля имайте предвид, че излизащите
през 2021 г. издания ще са достъпни само за абонати!

- - -

Искате да четете изданията на мобилен телефон или таблет?
Просто свалете приложението BULGARIAN TRANSPORT PRESS от Google Play или App Store!

Камиони

Логистика

Строителна техника

Views
1 year ago

КАМИОНИ 4 / 2020

  • Text
  • Man
  • Mercedes
  • Daf
  • Vans
  • Buses
  • Trailers
  • Transport
  • Iveco
  • Busworld
  • Renault
  • Trucks
  • Scania
  • Volvo
Четете в броя: * Фредерик Олсон, управител на Волво Груп България: Действаме професионално при всякакъв сценарий. * Тест: 1000 километра с Volvo FH 540 XXL. * IVECO празнува 45-годишен юбилей. * Arctic Van Test 2020 на еднотонни ванове във Финландия. * Радостин Панков, главен мениджър на ПРИМА 91 ЕООД, за приоритетите. * и още...

10 НОВО В BG

10 НОВО В BG Фредерик Олсон, управител на Волво Груп България: Всяко зло за добро, казва българският народ и това обикновено е вярно. Макар че, идвайки в България, новият управител на Волво Груп България Фредерик Олсон едва ли си е представял точно такова развитие на нещата като в момента. Но той е млад и бързо се адаптира към ситуацията и в дните на социална изолация се съгласи да отговори по Skype на въпросите на списание КАМИОНИ, така че да можем да го представим на нашите читатели Действаме професионално при всякакъв сценарий ABSTRACT IN ENGLISH Whatever the scenario, we remain professional Frederic Olson, head of Volvo Group Bulgaria During the state of emergency, the new head of Volvo Group Bulgaria, Frederic Olson, agreed to answer KAMIONI‘s questions over Skype so we can introduce him to our readers. His key message is: we are there where businesses need us. In his interview, he speaks about the possible scenarios of business development in the context of Covid-19, celebrating 20 years since Volvo Group Bulgaria was founded, his gratitude towards clients as well as future business plans. Last but not least, he points out that the difficult circumstances seem to have made society appreciate the importance of transport and the role drivers play in particular. And this might be the most positive aspect of the tough situation. – Г-н Олсон, намираме се в центъра на тази криза с COVID-19. Как Volvo Trucks като глобална компания възприема ситуацията и какво прави, за да запази хората си здрави и бизнеса стабилен? – Както всички хора и всички бизнеси, и ние се адапатираме към текущото положение. Макар че всичко е толкова несигурно и всекидневно нещата се променят в различни посоки в различни точки от целия свят, компанията ни е тук да подкрепи своите клиенти и служители в тази трудна ситуация и да запази бизнеса. В момента ние виждаме транспортната индустрия и в частност компанията ни като много важна част от обществото, свързани с осигуряването на доставки на жизнено необходимите неща като хранителни продукти и лекарства до всеки един отделен човек в страната. – Какви промени направи Volvo Trucks? – Най-голямата промяна беше, че затворихме почти всички производствени звена в Швеция, а и по целия свят. Но не само това – служителите от централите, както в Швеция, така и във Франция, в момента са в така наречените temporary layoffs (програми за временно освобождаване от работа, подкрепяни от местните правителства). Заводите спряха работа за период от около 6 седмици, като е планирано постепенно „рестартиране“ от края на април. Междувременно, независимо от ситуацията с корона вируса, веднага след Великден Volvo Group и Daimler Trucks обявиха подписването на споразумение за създаване на съвместно предприятие за производство на горивни клетки и като цяло за развитието и приложението на технологията с водород като задвижващо гориво на бъдещето, което би осигурило транспорт, чист от CO 2 емисии. Следователно дори и в кризата ние не спираме да се развиваме и да мислим за бъдещето на обществото. – Volvo Trucks обяви най-голямата в историята си премиера на 4 нови модела точно преди началото на кризата с COVID-19. Кога и как те ще бъдат представени наистина на пазарите? – Принципно отложихме всичко с 6 месеца във времето – както продажбите, така и производството. Ще възстановим продажбите през септември, а реалното производство ще започне в началото на следващата година. Така или иначе имахме силен бизнес през изминалите 10 години, също така нуждата от транс- май 2020 КЪМ СЪДЪРЖАНИЕТО

НОВО В BG » ФРЕДЕРИК ОЛСОН: ДЕЙСТВАМЕ ПРОФЕСИОНАЛНО... 11 порт с товарни автомобили непрекъснато се увеличава, така че съм сигурен, че ще оцелеем и в тази криза. – Какъв е основният ви фокус сега в България? – Основното е да поддържаме сервизната ни мрежа работеща и без риск от коронавирус, за да можем да помагаме максимално на клиентите ни да изпълняват дейността си. А също и да осигурим безопасност както за служителите си, така и за всеки клиент или шофьор на камион, които ни посещават. Взели сме различни предпазни мерки, за да се спазва дистанция и да предотвратим риска от разпространяване на вируса. И аз наистина съм горд от това, което направихме. – Имахте ли някакви доставки през април? – Да, имаме, но това са доставки по предходни поръчки, които сега бяха доставени от бодибилдърите. Оттук нататък ще има по-малко доставки на нови камиони, но разполагаме с налични камиони и в случай на нужда сме в състояние да доставяме. Също така продължаваме да предлагаме и нови, и камиони втора употреба. Разбира се, пазарът не само в България, но и в цяла Европа е паднал с около 30% в сегашната ситуация. Смятам, че търсенето може леко да нарасне с реалната работа по зелените коридори, обявени от ЕС. – Можем ли да кажем, че ситуацията не е толкова лоша, както през 2008–2009 г., когато пазарът в България имаше спад от над 80%? – По-скоро бих казал, че ситуацията сега и тогава е коренно различна. Днес българският пазар на камиони е по-зрял и по-силен и в момента има много професионално работещи и стабилни компании в този бизнес, което със сигурност помага. Т.е. имаме доста по-позитивни сигнали от пазара в сравнение с преди 10–12 години и това ме кара да бъда оптимистичен, че може би възстановяването ще е по-бързо от това, което усещаме днес. – Вие станахте управител на компанията по време на една абсолютно нестандартна ситуация. Въпреки това планирате ли някакви промени? – Когато стартирах на тази позиция в България, имахме планове за определено развитие – например да продължим развитието на сервизната мрежа, като открием нови сервизни точки, за да помогнем по още по-добър начин на клиентите ни да разрастват своя бизнес. Но очевидно сега ситуацията не предполага разширение, а по-скоро мислим как да запазим съществуващия бизнес. Така че със сигурност ще продължим с планираните промени, но най-вероятно това ще се случи през следващите години. И аз наистина ги очаквам с нетърпение. Вероятно първото, което ще направим, след като кризата поотмине, е да отворим още една сервизна точка в София. Но принципно ще бъдем там, където бизнесът има нужда от нас. Така че ще адаптираме плановете си за бъдещето съобразно нуждите на клиентите ни. – Един възможен подход към кризата с Covid-19 е да бъдем максимално креативни и да отделим време за проекти, за които нямаме време, когато бизнесът върви с пълна сила. Има ли някакви подобни проекти във Волво Груп България? – На пръв поглед сякаш няма и се грижим найвече за ежедневния бизнес. Но мисля, че дори и без да го осъзнаваме, откриваме нови начини да общуваме с клиентите, не само предоставяйки им сигурно работещи, безопасни и надеждни сервизи. И въпреки че бизнесът с продажбата на нови камиони на практика е сведен почти до нула, нашите търговци непрекъснато поддържат връзка с клиентите ни, интересуват се каква е тяхната ситуация в момента, как се справят и им показват, че сме тук за тях, за да им помогнем с каквото можем. – Волво България има важна годишнина тази година – 20 години от основаването си. Как ще отпразнувате този повод в текущата ситуация? – Ние сме горди от нашето развитие и присъствие в България през тези 20 години и искаме да празнуваме заедно с нашите клиенти, което сега е невъзможно. Затова ще отложим тържеството за есента, когато, да се надяваме, ще имаме възможност да бъдем заедно. Все пак цялата ни година минава под мотото „Ние сме тук за вас“, и особено сега, когато фокусът е върху сервизната мрежа, предлагаме на клиентите ни ваучер за безплатна диагностика, с който могат да докарат своите превозни средства до която искат сервизна точка в България. Там ще направим диагностика и ако се открие нужда от някаква поддръжка или ремонт, те ще получат допълнителна отстъпка. Така че това е нещо, което правим по повод нашата 20-а годишнина, и то е напълно изпълнимо при сегашните условия. – Представете си, че имате кристална топка в ръцете си. Какво бихте видели в нея? Иначе казано, какви са прогнозите на Volvo за развитието и кризата в този момент? Аз лично смятам, че е възможно да се възстановим сравнително бързо, но като група разглеждаме различни сценарии. Имаме сценарий за бързо възстановяване, според който всичко ще бъде up and running още в началото на следващата година. Имаме и по-песимистичен сценарий, който предвижда, че пълното възстановяване на бизнеса може да отнеме 2 – 3 години. Наистина е много трудно да се предскажат нещата в този момент, но ние сме готови да действаме професионално и при двата възможни сценария на развитие. – Какво е вашето послание към клиентите ви? Искам да изкажа нашата благодарност към клиентите ни. Да, времената са трудни, но обществото в момента разчита точно на тях да доставят навреме медицинско оборудване, предпазни материали, храна и лекарства за всички. И точно трудната ситуация сякаш накара обществото да оцени важността на товарния транспорт и ролята на водачите, да разбере, че камионите не са просто едни големи неща на пътя, които затрудняват движението и забавят скоростта ни. И това е сякаш най-позитивното в нелесната ситуация. K Снежина БАДЖЕВА Фредерик Олсон – Визитна картичка от първо лице Роден съм и съм израснал в Гьотеборг, града на Volvo в Швеция. Започнах работа във Volvo за първи път, когато бях на 16 години – тогава работех по време на ваканциите си. По-късно станах инженер – следвах Индустриално инженерство в университет в Гьотеборг и завърших следването си, работейки в завода на Volvo Trucks в Австралия. Това беше един чудесен завършек на моето обучение и след това веднага започнах работа във Volvo Trucks в Швеция. Така че целият ми живот е свързан с тази марка и тази компания. И намирам това за прекрасно и съм наистина горд с компанията, с нейните продукти и култура. „...ще бъдем там, където бизнесът има нужда от нас. Така че ще адаптираме плановете си за бъдещето съобразно нуждите на клиентите ни“ КЪМ СЪДЪРЖАНИЕТО май 2020