Изданията на Българска Транспортна Преса

Уважаеми читатели, моля подновете абонамента си.

- - -

Искате да четете изданията на мобилен телефон или таблет?
Свалете приложението BULGARIAN TRANSPORT PRESS от Google Play или App Store!

ЛОГИСТИКА

КАМИОНИ

СТРОИТЕЛНА ТЕХНИКА

Камиони

Логистика

Строителна техника

Views
3 years ago

КАМИОНИ 4 / 2020

  • Text
  • Man
  • Mercedes
  • Daf
  • Vans
  • Buses
  • Trailers
  • Transport
  • Iveco
  • Busworld
  • Renault
  • Trucks
  • Scania
  • Volvo
Четете в броя: * Фредерик Олсон, управител на Волво Груп България: Действаме професионално при всякакъв сценарий. * Тест: 1000 километра с Volvo FH 540 XXL. * IVECO празнува 45-годишен юбилей. * Arctic Van Test 2020 на еднотонни ванове във Финландия. * Радостин Панков, главен мениджър на ПРИМА 91 ЕООД, за приоритетите. * и още...

8 ХРОНИКА И

8 ХРОНИКА И COVID-19 не спира Пакет Мобилност В началото на април Съветът на ЕС прие основната реформа в сектора на автомобилния транспорт, известна като Пакет за мобилност. След писмено гласуване Съветът е приел на първо четене своята позиция по скандалния за държавите от Източна Европа, сред които и България, документ. Правните актове предстои да бъдат приети от Европейския парламент на второ четене (след редакционното приключване на броя), преди да бъдат публикувани в официалния вестник на ЕС, се казваше в официалното съобщение на Съвета. Двата регламента ще влязат в сила 20 дни след публикуването им, а директивата – ден след публикуването. Правилата за регулирането на достъпа до пазара и директивата за публикуването им ще станат приложими 18 месеца след влизането в сила на правните актове. Правилата в регламента, отнасящи се до времето за шофиране, ще се прилагат от 20-ия ден след публикуването, с изключение на изрично посочените крайни срокове, свързани с тахографите. Очевидно неразбрали несъстоятелността на Пакет Мобилност, демонстрирана нагледно по време на в пандемията от коронавирус, членовете на Съвета на ЕС приеха този документ. Според Съвета това е основна реформа в сектора на автомобилния транспорт в ЕС, а новите правила щели да подобрят условията на труд на водачите и да въведат специални правила за командироване на водачи в международния транспорт. Дискриминацията на превозвачите от Централна и Източна Европа е наречена „актуализирани разпоредби за достъп до пазара на превози“. Те щели да направят изпълнението на операциите поефективно. Новите правила били предназначени да гарантират баланс между подобрените работни и социални условия за водачите и свободата на предоставяне на трансгранични услуги за операторите. Вероятно безбройните празни курсове трябва да допринесат за пътната безопасност… Още от началото по работата по скандалния документ обаче срещу него се обявиха държавите от периферията на ЕС и от Източна Европа. Причината – редица новости, като връщането на камионите на определен период в държавата по установеност на фирмата, и забраната за ползване на почивка от водача в кабината, както и новости при каботажите и командироването на водачите, които целят да изтласкат от европейския пазар компаниите от Източна Европа. Проучване показа, че тези нововъведения ще доведат до над 50 на сто празни курсове от Европа до България и обратно например. И то във времена, когато целият ЕС е на екологична вълна и говори за „зелена политика“. Междувременно в края на март България и още 7 държави поискаха спиране на Пакет Мобилност. Осем страни членки са поискали от EС подкрепа за транспортните фирми, засегнати от мерките срещу разпространението на коронавируса, като предлагат и прекратяване на работата по Пакет Мобилност. В писмо транспортните министри на България, Унгария, Литва, Полша, Кипър, Латвия, Малта и Румъния настояват ЕС да помогне на фирмите от автомобилния транспорт, както обмисля да направи това за авиокомпаниите. Krone с престижно отличие Подобрете флота си и отведете своите операции на по-високо ниво Разберете как свързването на вашите камиони, ремаркета и водачи позволява по-лесни, поекологични и по-безопасни операции май 2020 Krone получи престижно отличие за най-добрата логистична марка в категория Ремаркета и каросерии. Отличието бе връчено на Krone след проучване, проведено от списание Logistik heute и асоциация Bundesvereinigung Logistik e.V. (BVL). Общо 26567 души са участвали в допитването през периода от 13 декември до 29 февруари 2020 г. В надпреварата са участвали над 250 марки, разделени в 12 категории като: Ванове и ванове за доставки, Ремаркета и каросерии, Железопътни транспортни услуги, Товарни борси… Марките са били номинирани от независима комисия, ръководена от проф. д-р Кристиан Кил, логистичен експерт в университета във Вюрцбург-Швайнфурт. Номинациите са били направени на база на това, кои марки генерират най-високи продажби в своята категория в Германия и са особено актуални за тамошния пазар. Поради настоящата ситуация Krone получи наградата по пощата. Отличието бе прието от д-р Франк Алберс, управляващ директор маркетинг и продажби на компанията. КЪМ СЪДЪРЖАНИЕТО

ХРОНИКА 9 Volkswagen Nutzfahrzeuge възстановява производството си Заводите на Volkswagen Nutzfahrzeuge в Хановер, както и в Полша – Познан и Вржешня, постепенно възобновяват производството си, но с намален капацитет. Те бяха затворени за повече от пет седмици заради пандемията от коронавирус. Процесът на рестарт ще се базира на новополучената наличност от части според условията, определени от германското правителство и ЕС, необходимостта за развитие на пазарите и оперативния подход в производството. Спазването на сериозни мерки за защита на здравето на работниците ще бъде основен приоритет, изтъкват от компанията. През последните няколко седмици Volkswagen Group изготви план от 100 точки, чиято цел е да се даде възможност за възобновяване на производството, като същевременно се взема предвид защитата на здравето на работниците. Всички мерки се прилагат и за външните компании и доставчици, които работят на територията на обектите на компанията. Като част от процеса на възобновяване компанията разширява мерките за предпазване въз основа на препоръките на здравните власти. Процесите в производството се оптимизират, а строгите минимални отстояния и повишените хигиенни стандарти се ще прилагат във всички зони. Списъкът с мерки включва конкретни правила за хигиена и поддържане на безопасно разстояние, задължително предпазване на устата и носа в райони, където не е възможно поддържането на разстояние от 1,5 метра, по-често почистване, фиксиране на началото и края на смените, за да се избегнат контактите. Вижте всички новини на www.kamioni.bg K Белгия ще увеличава тол таксите Въпреки призивите на местните превозвачи белгийското правителство няма да се откаже от увеличението на пътните такси. То е планирано за 1 юли тази година за област Фландрия. Според транспортната организация Febetra увеличението на тол таксите по време на пандемията от коронавирус ще има пагубни ефекти за бранша. Независимо от критиките от белгийската транспортна асоциация Febetra правителството вече одобри увеличението на тарифите и решението вече е публикувано в Официален вестник на Белгия. Цените на таксите за тежкотоварни превозни средства над 32 т ще се увеличат с около два цента на километър. Най-голямото покачване (+ 16%) е за най-екологичните камиони. Най-малкото (+11%) е за най-старите и най-малко екологично чисти камиони.