Изданията на Българска Транспортна Преса

Уважаеми читатели, моля имайте предвид, че излизащите
през 2021 г. издания ще са достъпни само за абонати!

- - -

Искате да четете изданията на мобилен телефон или таблет?
Просто свалете приложението BULGARIAN TRANSPORT PRESS от Google Play или App Store!

Камиони

Логистика

Строителна техника

Views
1 year ago

ЛОГИСТИКА 4 / 2020

  • Text
  • Warehousing
  • Transport
  • Chain
  • Logistics
  • Matrix
  • Bulgaria
  • Moviblock
  • Stamh
  • Freighttech
  • Animoto
Четете в броя: * Председателят на Българската стопанска камара Радосвет Радев за пандемичната криза и икономическите последствия от нея. * Наталия Иванова, директор Верига на доставки в Алкомет, за опита в управлението на веригата на доставки. * Колаборативният робот (Animoto на българската фирма Гига Аутомата. * Как се доставят охладени храни в условията на пандемия. * STAMH с ефективни решения за оптимизация на складовото пространство. * и още...

38 АУТСОРСИНГ

38 АУТСОРСИНГ Много от обектите, до които се доставят уредите, изискват индивидуален подход за транспортиране на оборудването Спринт на спортния пазар Когато няма предвидимост на доставките, помага логистичен доставчик Влизаме в шоурума на Matrix Fitness Bulgaria, за да разберем какви са спецификите и предизвикателствата при транспортирането на професионално фитнес оборудване. Фирмата оперира на българския пазар от близо 4 години. Доставя и инсталира фитнес уреди от висок клас до всички точки на страната, като извършва и пласмент на резервни части. С бранда, който е част от JHT, българският пазар се запознава в края на 2016 г. Характерно за компанията производител е, че на пазарите, на които оперира, присъства с дъщерни фирми. Българският клон е част от дружеството в Гърция. Основните клиенти са фитнес клубовете, а от тази година екипът се е фокусирал и върху хотелските вериги. На българския пазар, освен професионално фитнес оборудване, се дистрибутират и резервни части на марката. „Екипът стартира на пазара с пласмент на резервни части. Една от големите български фитнес вериги закупи два обекта, които преди това бяха собственост на международна компания. В тези обекти вече беше инсталирано оборудване на бранда. Новите собственици имаха нужда от обновяване и всъщност това бяха първите ни реализирани продажби“, разказва Петър Атанасов, мениджър Продажби в Matrix Fitness Bulgaria. С развитието на пазара българският клон разширява дейността си в страната, както и търговския си екип. Днес разполага с шоурум, в който се съхраняват част от резервните компоненти. В база на логистичен партньор се складират по-големите артикули, както и резервни части. Доставка и инсталиране на фитнес оборудване се извършва до всички точки на страната. Екип е специализиран и в сервиза на професионалните фитнес уреди. Производствени бази Компанията майка разполага с производствени бази в Тайчунг (Тайван), Шанхай (Китай), Уисконсин (САЩ) и Осака (Япония). Във фабрикатите в Тайван и Китай главно се произвеждат продуктите под марката Matrix. В завода в Китай три от линиите са предназначени за производство на двигатели на различни уре- ВИЗИТНА КАРТИЧКА Петър Атанасов e възпитаник на Висшето училище по мениджмънт във Варна. Присъединява се към екипа на Matrix Fitness в България през 2016 г. като мениджър Продажби. В клона в страната отговаря за продажбите, доставките и координацията с партньорите на бранда, осигуряващи логистиката. 38 4 • 2020 СЪДЪРЖАНИЕ

АУТСОРСИНГ 39 30 ДЪРЖАВИ И НАД 60 ДИСТРИБУТОРИ Matrix Fitness е бранд на един от водещите производители на професионално фитнес оборудване JHT. Компанията има 2 главни офиса – в Тайчунг (Тайван) и Уисконсин (САЩ), и пряко присъствие с изцяло притежавани дъщерни дружества в близо 30 държави и над 60 дистрибутори по цял свят. Разполага с повече от 300 магазина за фитнес оборудване в Азия, Европа и Америка и е сред големите доставчици на фитнес оборудване в ритейл сектора. ди, като на ден производственият капацитет може да достигне 1500. В Европа компанията разполага с централен дистрибуционен център в Нидерландия и с помалки складови бази в държавите, където има дъщерни компании. „Към момента сме по-спокойни за доставките от Китай и Тайван, отколкото за доставките от Европа. В тази кризисна ситуация за веригата на доставки не мисля, че някой може да даде конкретен срок за сухопътна доставка в Европа, още по-малко кога ще премине пандемията и кога ще се нормализира обстановката. Относно клиентите е ясно, че в момента не можем да очакваме единични продажби и доставки към клубовете, защото са затворени. Работим по по-големите проекти, които са започнати и договорени в края на 2019-а и началото на 2020 година“, коментира мениджърът ситуацията около вноса на този тип оборудване в условията на извънредно положение. Преглед и доставка Транспортирането на резервни части, силови и кардиоуреди до България се организира от външни логистични доставчици. В зависимост от поръчките на клиентите заявките се подават от търговския екип към дъщерната фирма в Гърция, хъба в Нидерландия или склада в Италия, а в някои случаи директно към производствените фабрики. „Когато имаме заявка за оборудване и инсталиране на уреди за цял обект, поръчваме продуктите директно от фабриките. Оптимално е, вместо да подаваме заявки до няколко места в Европа, където артикулите са налични на склад“, обясни мениджърът. В зависимост от това, дали заявката за продуктите е подадена към фабрика, или към складовете в Европа, те се транспортират по морски, шосеен, а в извънредни ситуации и по въздушен път. Междинна спирка е складът в Атина, където стоката се освобождава от митница и се транспортира с тежкотоварни камиони до базата на логистичния партньор в София. Щом продуктите пристигнат в България, екипът държи да инспектира състоянието им на място в склада. „Има изградена система, която позволява да се проследяват артикулите чрез баркодове, но винаги е по-добре да се извърши проверка, преди да бъдат доставени до крайния клиент. Компонентите на уредите са с различни цветове. За да не се допускат разминавания, правим преглед и по този начин гарантираме, че артикулите са транспортирани в добро състояние“, коментира мениджърът. Градски локации Много от обектите, до които се доставят уредите, изискват индивидуален подход за транспортиране на оборудването. По-голямата част от фитнес залите се намират на централни градски локации, трудно достъпни за големи транспортни средства, което е допълнително предизвикателство. Дори да се транспортират на части, артикулите са обемни, тежки и трудни за пренасяне. „Консултираме се с транспортната фирма как оптимално да се подредят в превозните средства. Има пакетирани в кашони с компоненти, които могат да се поставят един върху друг, както и такива, които не могат. При някои уреди е необходимо допълнително укрепване по време на транспортирането. Компонентите са различни, някои са по-крехки от други и има специфични особености при доставката“, отбеляза Петър Атанасов. Поради обема и тежестта на уредите те се превозват на части и се сглобяват на място във фитнес залата. Един от най-големите уреди е с дължина над 2 м, широк е близо 1,5 м и с тегло над 300 кг. Сглобяването се извършва във фитнес залите от сервизния екип, като при по-голяма поръчка се наемат допълнително служители, за да могат по-бързо да се инсталират уредите. Краткосрочни прогнози Прогнозирането и планирането на наличностите на резервни части в шоурума и склада на логистичния партньор се извършва въз основа на историята на продажбите. „Поради това, че в този бранш нямаме гарантирана ритмичност на доставките, не могат да се направят точни прогнози в дългосрочен план“, смята мениджърът. Вземат се данни от по-силните сезони – лятото и есента, и се анализират тенденциите в сектора. Събира се информация за пазара и се прогнозира какъв би бил очакваният ръст на продажбите. При промоционална кампания екипът държи налични бройки на фитнес уреда в българската база. Гена ЦВЕТАНОВА СЪДЪРЖАНИЕ 4• 2020 39