Изданията на Българска Транспортна Преса

Уважаеми читатели, моля имайте предвид, че излизащите
през 2021 г. издания ще са достъпни само за абонати!

- - -

Искате да четете изданията на мобилен телефон или таблет?
Просто свалете приложението BULGARIAN TRANSPORT PRESS от Google Play или App Store!

Камиони

Логистика

Строителна техника

Views
1 year ago

ЛОГИСТИКА 4 / 2020

  • Text
  • Warehousing
  • Transport
  • Chain
  • Logistics
  • Matrix
  • Bulgaria
  • Moviblock
  • Stamh
  • Freighttech
  • Animoto
Четете в броя: * Председателят на Българската стопанска камара Радосвет Радев за пандемичната криза и икономическите последствия от нея. * Наталия Иванова, директор Верига на доставки в Алкомет, за опита в управлението на веригата на доставки. * Колаборативният робот (Animoto на българската фирма Гига Аутомата. * Как се доставят охладени храни в условията на пандемия. * STAMH с ефективни решения за оптимизация на складовото пространство. * и още...

14 МЕНИДЖМЪНТ

14 МЕНИДЖМЪНТ Списанието на БСК – Noblesse Oblige, излиза онлайн по повод 40-годишнината на БСК. То се изготвя изцяло от екипа ни и основният фокус е върху добрите примери в българския бизнес. Нали си давате сметка колко трудно е да се пише за бизнес по време на криза. Чрез този брой на списанието се опитахме да вдъхнем оптимизъм на българския предприемач, като припомним, че родният бизнес е преживял всевъзможни перипетии през последните 30 – 40 години, но всеки път е успявал да се изправи на крака и с високо вдигната глава да продължи напред. – Какво ще се случи с ключовите индустрии, без които една държава не може да оцелее? – Нищо, което е било наистина ключово и значимо вчера, не може да изчезне утре. Нищо необходимо не може да се превърне в спомен. Всяка индустрия може да промени своята икономическа карта и да намали мащаба, но нито образованието, нито здравеопазването, нито енергетиката, още по-малко логистиката и транспортът ще изчезнат. Може да се трансформират и модернизират, но няма да изчезнат. «За своята 40-годишна история БСК е доказала, че може да бъде отговорен консултант и добър съветник.» – Давате ли в БСК онлайн съвети, правите ли видеообучения? – Даваме съвети и консултации, пишем становища, консултираме позиции, приемаме идеи – 24 часа, 7 дни в седмицата, по телефон, по имейл, в zoom, skype, viber и всичко налично. Екипът е съвсем сериозен, когато казва, че работата ни в извънредното положение не само че не намалява, а се увеличава, защото и проблемите идват с лавинообразна скорост. В Cisco Академията ни, която е и една от първите на Балканите, в момента има 30 курсисти, които преминават през обученията за компютърни мрежи чрез видеообучение. Център „Външно сътрудничество“ към БСК набира участници за онлайн двустранни срещи за конференцията Applied Artificial Intelligence Conference, която трябваше да ни събере във Виена на 11 май, но сега ще се проведе във виртуалното пространство и ще се случат онлайн брокерските срещи между фирмите. – Кризата завари много фирми, държавни, и общински институции без достатъчна готовност да взаимодействат със света дигитално. Ще настоявате ли фирмите да получат целева финансова подкрепа, за да внедряват скоростно високи технологии? – Не само че ще настояваме. Това е приоритет на Новия програмен период 2021 – 2027 г. Ще настояваме, както винаги, да има прозрачност на изразходваните средства и най-важното – видим резултат. – В момент на криза умовете също могат бързо да се променят. Накъде ще тръгне промяната – към национална изолация или към глобална солидарност? – И двете са възможни. Тук отново излизат на преден план продължителността и дълбочината на кризата. Аз съм и за двете, защото индивидуализмът в добрите идеи на умните предприемачи ще роди нови продукти. А световната битка показва, че всички работят заедно. И тук е голямото предизвикателство – България да заеме свое място със свои собствени продукти. – Коя държава според Вас взема най-адекватни мерки за икономика в условия на пандемия? – Моите фаворити са Чехия и Австрия. Те са първите държави, които разумно започват да либерализират ограниченията, но не на личността, а на индустрията. От това, че Чехия почти не пострада, тя продължава да купува възли, агрегати и отделни части, които се влагат в крайните изделия. Заводите на „Шкода“ в Чехия не затвориха за разлика от заводите на „Фолксваген“ в Германия. – Коя европейска държава от ЕС може да бъде лидер в създаването на друг тип политики и сътрудничество в Съюза? – Приемам, че кризата е изпитание за всяка европейска държава и когато битката приключи, ще видим коя се е справила най-добре. – В какъв свят ще живеем и работим, след като премине пандемията? – Не знам, но си пожелавам да е по-добър! БСК отбелязва може би най-печалния си юбилей. На 25 април Камарата навършва 40 години от своето създаване. Тази годишнина е тъжна заради времето, в което живеем, но вярвам, че следващите години ще са по-добри за българското предприемачество, за да са по-добри и за Камарата, и за всички нас, които намираме смисъл в непрекъснатата борба за конкурентоспособна родна икономика. Сега е борба за оцеляване на икономиката. После ще мислим за конкурентоспособността. Давам това интервю с цялото си уважение към транспортния и логистичния бранш, защото са една от най-важните индустрии в нашата икономика и икономиката на XXI век. – Благодаря, г-н Радев! Честита 40-годишнина на БСК! Пожелаваме здраве и сили на Вас и Вашия екип. Богиня МАТЕЕВА 14 4 • 2020 СЪДЪРЖАНИЕ

ДИСТРИБУЦИЯ 15 Как се доставят охладени храни в условията на пандемия Експрес Дистрибюшън достига до над 650 магазина и хорека обекти Как работи студената верига на доставки в условията на пандемия? Какъв е пътят на доставките от складовата база до магазинната мрежа и хорека обектите? И как една софтуерна система оптимизира процесите в склада? На тези въпроси ни отговарят от Експрес Дистрибюшън – семейна фирма с опит в дистрибуцията и логистиката на бързооборотни стоки. Екипът обслужва над 650 магазина и хорека обекти на територията на София-град и областта. Дружеството стартира дейността си през 2014 г. като семеен бизнес. Изборът на сфера на дейност е резултат от дългогодишния опит на семейство Цанкови в сектора на бързооборотните потребителски стоки и по-конкретно в логистиката и хладилната дистрибуция на хранителни продукти. Семейството развива този тип дейност повече от 20 години и спрямо натрупаните знания и умения са разделили и управленските функции във фирмата. „Под мое ръководство са маркетингът, продажбите и администрацията, а съпругът ми Константин Цанков управлява материалните запаси и логистичната дейност. Разбира се, по стратегическите и финансовите въпроси вземаме решенията заедно“, разказва Диана Цанкова, управител на дружеството. Над 650 артикула Основно се дистрибутират продукти в премиум сегмента, изискващи хладилно съхранение. Сред тях са наложени брандове на пазара. „Предпочитаме да работим с по-малко на брой доставчици, но когато изберем партньор, го представляваме в пълнотата на портфолиото му“, отбеляза мениджърът. Поддържат се около 650 активни артикула. В продуктовото портфолио са включени разнообразни категории стоки – млечни, месни, тестени продукти, маслини, яйца, салати, антипасти, биопродукти, десерти и напитки. Продуктите в портфолиото са подбрани така, че стоковите групи да имат възможност да се съхраняват и транспортират заедно.