Изданията на Българска Транспортна Преса

Уважаеми читатели, моля имайте предвид, че излизащите
през 2021 г. издания ще са достъпни само за абонати!

- - -

Искате да четете изданията на мобилен телефон или таблет?
Просто свалете приложението BULGARIAN TRANSPORT PRESS от Google Play или App Store!

Камиони

Логистика

Строителна техника

Views
1 year ago

ЛОГИСТИКА 4 / 2020

  • Text
  • Warehousing
  • Transport
  • Chain
  • Logistics
  • Matrix
  • Bulgaria
  • Moviblock
  • Stamh
  • Freighttech
  • Animoto
Четете в броя: * Председателят на Българската стопанска камара Радосвет Радев за пандемичната криза и икономическите последствия от нея. * Наталия Иванова, директор Верига на доставки в Алкомет, за опита в управлението на веригата на доставки. * Колаборативният робот (Animoto на българската фирма Гига Аутомата. * Как се доставят охладени храни в условията на пандемия. * STAMH с ефективни решения за оптимизация на складовото пространство. * и още...

8 НАКРАТКО Krone

8 НАКРАТКО Krone получи престижно отличие Отличието бе връчено на Krone в резултат на проучване, проведено от списание Logistik heute и асоциация Bundesvereinigung Logistik e.V. (BVL). Общо 26 567 души са участвали в проучването за най-добрата логистична марка в категория „Ремаркета и каросерии“ през периода 13 декември 2019 г. – 29 февруари 2020 г. В надпреварата са се включили над 250 марки, разделени в 12 категории. Сред тях са „Ванове и ванове за доставки“ „Ремаркета и каросерии“, „Железопътни транспортни услуги“, „IT за управление на складове“, „Договорни логистични услуги“, „Товарни борси“ и др. Поради карантинната ситуация Krone получи наградата по пощата. Товарните хъбове – в топ 20 на летищата Статистически данни на европейската организация за безопасност на въздухоплаването Eurocontrol показват, че спадът в търсенето на пътнически услуги извежда товарни хъбове, като Лайпциг Хале и Източен Мидландс във Великобритания, в топ 20 на летищата по отношение на броя обслужени полети. Лайпциг Хале е класиран като четвъртото найнатоварено летище в Европа, докато година порано е бил на 68-о място. Източен Мидландс от 74-то се е преместил на 13-о място, летище Малпенса – от 21-во на 12-о, Кьолн-Бон се е подобрил от 35-о на 8-о и Станстед – от 24-то на 19-о място. Франкфурт също се представя по-добре, премествайки се от 4-та позиция на челното място. Други в топ 20 са летищата в Осло, Берген, Атина, Ставангер и Стокхолм. mazhar@zeestershipping.com sales@transocean.bg Моб. тел.: +359 88 2927996 Ежеседмичен контейнерен сервиз от и до Персийския залив 8 4 • 2020 СЪДЪРЖАНИЕ

НАКРАТКО 9 Правят фотоволтаична гара в Норвегия Дружеството Bane NOR, управляващо жп инфраструктурата в Норвегия, планира да направи първата жп гара, която да произвежда електричество от слънцето. За целта ще се монтират 4500 кв.м фотоволтаични панели на новата жп гара Драмен. Те ще бъдат разположени на покрива на трите перона на гарата. Ще произвеждат възобновяема енергия за осветление и отопление на сградата на станцията и техническите съоръжения. Този пилотен проект ще бъде завършен през 2024 г. Освен положителното въздействие върху околната среда, слънчевите панели ще носят икономическа полза за дружеството. Соларните панели ще са с живот най-малко 25 години. Според изчисленията те ще покрият разходите, които дружеството ще похарчи за разполагането им. В допълнение то планира частично да използва генерираната от слънцето енергия от съоръжението, за да захранва и други гари. Пристанищните складове се препълниха Причината е натрупвания на контейнери в пристанищата, които поради различни причини не могат да бъдат извозени до получателите си. Това принуждава портовете да търсят допълнителни площи за съхранение на контейнерите. Една от причините за задръстванията са карантинните мерки, поради които докерите не могат да стигнат до работните си места, за да разтоварят или натоварят корабите. Намаленото търсене принуждава крайните получатели да отказват вече поръчани стоки, които пристигат с контейнери. От друга страна задръстването на портовете с пълни контейнери води до недостиг на празни, които са необходими за изпращачите. Липсата на контейнери може да създаде проблем за износителите. Ако до 3 – 4 седмици пристигналите контейнери не се вземат от получателя, се връщат на товародателя. Много износители доставят стоките по CPT клауза на Incoterm, според която продавачът поема разноските по освобождаването на стоката за износ и нейния превоз до местоназначението, а всички останали разноски се поемат от купувача. Така че ако получателят не приеме товара, отговорността за него се поема от товародателя. За разлика от края на март, когато имаше задръствания от контейнери в китайските пристанища, през април това се наблюдава и в Европа. СЪДЪРЖАНИЕ 4• 2020 9