Изданията на Българска Транспортна Преса

Уважаеми читатели, моля имайте предвид, че излизащите
през 2021 г. издания ще са достъпни само за абонати!

- - -

Искате да четете изданията на мобилен телефон или таблет?
Просто свалете приложението BULGARIAN TRANSPORT PRESS от Google Play или App Store!

Камиони

Логистика

Строителна техника

Views
1 year ago

ЛОГИСТИКА 3 / 2020

  • Text
  • Chain
  • Warehousing
  • Transport
  • Linde
  • Logistics
  • Kaufland
  • Forkon
  • Inventairy
  • Tracteasy
  • Etalink
  • Sany
  • Courier
  • Bulgaria
Четете в броя: * Мениджърът на карго-партнер България Димчо Димчев за новия им проект. * Евродепутатът Андрей Новаков пред списание ЛОГИСТИКА. * Kaufland IT HUB Bulgaria е вторият по големина технологичен екип от международната група. * Иновациите са усъвършенствани добри практики във Вали Компютърс. * Логистиката и безпрецедентното увеличаване на доставките. * и още...

6 НАКРАТКО

6 НАКРАТКО Извънредна ситуация – извънредни решения В битката с коронавируса на предната линия застанаха и хората от транспортно-логистичния бранш. Проведохме десетки разговори с мениджъри, които се борят снабдителните линии за техника, храни, лекарства и други жизненоважни стоки да не прекъсват. И ако в началото най-важно беше транспортните компании да получат „зелени коридори“, после се обсъждаха загуби, правеха се анализи и се вземаха мерки за стабилизиране на бизнеса. В края на март актуалната тема вече беше как да се намалят тежките икономически ефекти от световната криза. „В тази ситуация трябват силно лидерство и разум в глобален мащаб, който да облекчи положението на изправените пред фалит авиолинии и корабни компании.“ Николай Божилов, изпълнителен директор на Юнимастърс Лоджистикс „Сега е моментът да се вземат мерки за стабилност на бизнеса – на транспортния, но не само. Много е важно в този момент да се работи в посока гарантиране на работните места на хората и да се избегне драматична рецесия.“ Веселин Стоянов, управител на Транспрес „В условията на извънредна ситуация са необходими извънредни логистични похвати. Взаимодействието е важен фактор за успеха – всеки е готов и помага на всеки. Имаме екипи, които са затрупани от работа, и други, при които операциите са намалели. Колегите ни сами насочват ресурси там, където са необходими, и към момента все още се справяме с този режим на работа.“ Явор Панталеев, прокурист на Ойрошпед Продължаваме да публикуваме позициите на мениджърите от бранша на сайтовете www.logistika.bg и www.kamioni.bg, където всеки ден има актуални новини, анализи и прогнози. Together in motion ●ТРАНСПОРТ ●ЛОГИСТИКА ●СКЛАДОВИ ОПЕРАЦИИ Lagermax Spedicio Bulgaria EOOD 1517 Sofia, Botevgradsko shose 247, Office building 4 Tel.: +359/2/996 22 13 e-mail: office@lagermax.bg Нов изпълнителен директор на НСБС Момчил Антов е новият директор на Националното сдружение на българските спедитори (НСБС). Той има дългогодишен практически опит в областта на митническото представителство и е председател на Управителния съвет на Националната организация на митническите агенти (НОМА). Г-н Антов е създател на специализирания информационен митнически портал Info.Mitnica.com, съдържащ актуални новини и информация за приложимото в Република България и Европейския съюз митническо и акцизно законодателство. Автор е с над 30 научни публикации в страната и чужбина в сферата на митническия и финансовия контрол. 6 3 • 2020 ÑÚÄÚÐÆÀÍÈÅ

НАКРАТКО 7 Логистиката – важно звено към Националния кризисен щаб Едно от най-важните звена към Националния оперативен щаб – логистичното, координира и разпределя доставките на защитни средства за болници, гранични пунктове и за всички, които са на предната линия в борбата с коронавируса. Логистичното звено бе оглавено от главен комисар Николай Николов. Доставки се извършват от Турция, Индия, Москва, Виетнам, Катар и други страни. По думите на главен комисар Николов забавянето на транспорта заради затворените граници ще бъде компенсирано с включването на още фирми от българската индустрия в производството на всичко необходимо за овладяването на кризата. COVID-19 променя веригите на доставки Tърговското напрежение, търсенето на по-справедлива международна данъчна система и климатичните проблеми, а сега и пандемията от вируса принуждават фирмите да се адаптират. „Това, което наблюдавахме през последното десетилетие, е ефективно управление на запасите в реално време и интегрирани вериги на доставки. След тази епидемия вероятно фирмите ще преразгледат управлението на запасите, организацията на производството, как им въздейства данъчното облагане, къде следва да се установят, за да сведат до минимум риска от климатичните условия“, коментира Лорънс Буун, главен икономист в Организацията за икономическо сътрудничество и развитие (ОИСР). Светът ще има нужда от години, за да се възстанови от пандемията на коронавируса. Хосе Анхел Гурия, генерален секретар на ОИСР, коментира пред Би Би Си, че дори да не се стигне до световна рецесия, няма да има растеж или ще е отрицателен растежът в много от икономиките по света. Учредиха нова организация за морска навигация Българска делегация участва в учредяването на Международната организация на морските средства за навигационно осигуряване (International Organization of Maritime Aids to Navigation). Международната дипломатическа конференция, която се проведе в Куала Лумпур (Малайзия), утвърди текста на Конвенцията за учредяване на организацията (Конвенцията от Куала Лумпур). Новата организация наследява Международната асоциация на фаровите служби и помощните средства за навигация (IALA), създадена през 1957 г. като неправителствена организация във Франция. Години наред IALA е основна движеща сила в областта на установяване на международните технически стандарти за безопасност на корабоплаването. Драстичното разрастване на мащабите на морския транспорт налага Асоциацията да се обособи в междуправителствена организация. ÑÚÄÚÐÆÀÍÈÅ 3• 2020 7