Изданията на Българска Транспортна Преса

Уважаеми читатели, моля подновете абонамента си.

- - -

Искате да четете изданията на мобилен телефон или таблет?
Свалете приложението BULGARIAN TRANSPORT PRESS от Google Play или App Store!

ЛОГИСТИКА

КАМИОНИ

СТРОИТЕЛНА ТЕХНИКА

Камиони

Логистика

Строителна техника

Views
4 years ago

ЛОГИСТИКА 3 / 2020

  • Text
  • Supplychain
  • Warehousing
  • Transport
  • Linde
  • Logistics
  • Kaufland
  • Forkon
  • Inventairy
  • Tracteasy
  • Etalink
  • Sany
  • Courier
  • Bulgaria
Четете в броя: * Мениджърът на карго-партнер България Димчо Димчев за новия им проект. * Евродепутатът Андрей Новаков пред списание ЛОГИСТИКА. * Kaufland IT HUB Bulgaria е вторият по големина технологичен екип от международната група. * Иновациите са усъвършенствани добри практики във Вали Компютърс. * Логистиката и безпрецедентното увеличаване на доставките. * и още...

42 Категория:

42 Категория: Стартъп на годината etaLINK 3000 зарежда машините безконтактно Wiferion предлага на пазара etaLINK 3000 – първата безконтактна безжична система за зареждане за индустриални електрически превозни средства (складови машини, AGV и роботи). Системата позволява автоматично зареждане с CAN контролиране на съвременните акумулаторни системи. Тя може бързо и гъвкаво да се инсталира без съществени изменения в инфраструктурата. Благодарение на интелигентната вътрешна комуникация процесът на зареждане започва за по-малко от секунда. След зареждане индустриалната машина или електрокарът могат да продължат да се движат, като системата автоматично се изключва. Мащабируемите модулни енергийни системи са базирани на патентованата индуктивна система за зареждане etaLINK 3000, която вече се използва от известни индустриални и логистични компании. Решението за зареждане не изисква присъединяване или плъзгащи се контакти и позволява ефективно и бързо междинно зареждане на батериите. Потребителите се възползват от намалени времена на престой, износоустойчивост и по-ниски разходи благодарение на помалкия капацитет на батерията и икономичните междинни процеси на зареждане. Системата работи на базата на електромагнитни вълни с висока честота. На специални места в пода са монтирани електромагнити, свързани към мрежата, а други са поставени отдолу на самите машини и са свързани с батерията. Когато машината спре на точно определеното място, електромагнитът в пода се активира и индуцира енергия в приемащата намотка на машината, която подава електричество към батерията. При тръгване на машината зареждащата станция в пода се изключва. Зареждащата система е изключително подходяща за AGV и работи с литиево-йонни батерии. При тях зареждащи станции могат да се монтират на всяка спирка за товарене и разтоварване. Така, докато машината обработва товара, може да бъде частично заредена. По този начин автоматизираните машини могат да работят по 24 часа в денонощието без специален престой за зареждане. Системата etaLINK 3000 е безконтактна и защитена от влияния на околната среда с IP клас IP67. По отношение на цената новото решение е с паритет на разходите на системно ниво с конвенционалните решения за зареждане, но има по-малко износване. Индуктивната система за зареждане etaLINK 3000 може да се комбинира и с проекти за модернизиране, така че потребителите да увеличават устойчиво използването на капацитета и ефективността на автопарка чрез гъвкава и мащабируема интеграция. Ниво на иновации С etaLINK 3000 Wiferion е създала решение, което приема тази задача като квазиуниверсален индуктивен метод за зареждане. Тя може да се използва не само в специализирано превозно средство, но и при други транспортни дейности. Универсалната система за зареждане прави силно впечатление на индустриалните компании. Тя е подходящо разработена и за дългосрочна употреба. Заключение от теста Поради адаптивността към различни системи (батерии, стратегии за зареждане, управление на батерията и т.н.) системата е много добре приложима. Тя може да бъде инсталирана директно в работните помещения, тъй като няма точки на задействане. Системата е много добре обмислена по отношение на потребителския интерфейс, осигурява интелигентно управление на батерията и зареждането. Необходимо е допълнително оборудване на превозните средства. 42 3 • 2020 ÑÚÄÚÐÆÀÍÈÅ

43 Категория: Стартъп на годината Celluveyor подрежда пратките от конвейера Celluveyor на фирмата Cellumation е модулна система за придвижване на стоки, състояща се от шестоъгълни клетки, които могат да бъдат сглобени по различни начини. Всяка клетка (cell) се състои от 3 колела, разположени на 120 градуса. Всяко от тях се задвижва от отделен електродвигател с независимо управление. Тези клетки се сглобяват в обща платформа, според мащаба на стоките, като броят им се определя от размерите на пакетите, които ще се редят. На повърхността на клетъчния транспортьор пакетите, които се подават от конвейера, могат да бъдат преместени и позиционирани гъвкаво благодарение на въртящите се в различни посоки колела. По този начин се изпълняват различни сложни задачи. Например клетъчният транспортьор може да получава от конвейер отделни пакети (кашони) и да ги подрежда в слоеве (редове) по няколко пакета в ред. Те автоматично се вземат със специални захвати и се редят на палети. На теста беше демонстрирано точно това приложение, като конфигурацията на подреждане на кашоните в редове за палети лесно може да се променя. Клетката на Celluveyor е централният елемент в тази технология – тя винаги е стандартна, независимо от приложението и може да се произвежда в големи количества. Всеки клетъчен модул може да бъде програмиран и конфигуриран чрез инсталирането на нов софтуер – подобно на приложенията на смартфон. За това не се изискват познания по програмиране, като всеки, който може да използва смартфон, може да контролира системата от клетъчни устройства. Технологията може да се използва в различни приложения, като станции на конвейери при придвижване на стоките, при които се изисква по-сложно движение, отколкото „само напред“. Celluveyor може да бъде успешно прилаган в логистични центрове и производствени помещения, където има непрекъснато подаване на стоки и пратки. Също така е подходяща за производителите на машини, които транспортират или обработват материали, като плочи, дърво, стъкло или метали. Подреждането на тотове (пластмасови кутии), картонени и други видове кутии като част от процеса на палетизиране, както и разпределението на слоеве (редове) по време на депалетизиране са от голям интерес за широк спектър приложения в промишлеността и търговията. Със своя продукт от Cellumation предлагат решение, което е много широко модулирано и по този начин позволява висока степен на стандартизация с висока степен на гъвкавост. Намесите и промените могат да бъдат правени дистанционно. Ниво на иновации Модулният дизайн е иновативен. Благодарение на съвместната работа на клетките могат да се извършват свободни движения на стоките по повърхността. Поради високата степен на стандартизация повредените модули могат бързо и лесно да бъдат заменени, като не е необходимо пренастройване на линията след това. Конструкцията е здрава и подходяща за промишлена употреба и прави голямо впечатление както визуално, така и технически. Приложението є обаче е ограничено до формиране на редове за палетизиране и депалетизиране на стоките. Заключение от теста Много иновативен принцип на транспортиране с висока гъвкавост. Системата постига впечатляващи характеристики – дори с ръчна намеса понякога. Допълнително с нея се пести и място. Като цяло възможностите є за приложение са ограничени. Вероятно системата е трудна за използване икономически. ÑÚÄÚÐÆÀÍÈÅ 3• 2020 43