Изданията на Българска Транспортна Преса

Уважаеми читатели, моля имайте предвид, че излизащите
през 2021 г. издания ще са достъпни само за абонати!

- - -

Искате да четете изданията на мобилен телефон или таблет?
Просто свалете приложението BULGARIAN TRANSPORT PRESS от Google Play или App Store!

Камиони

Логистика

Строителна техника

Views
1 year ago

ЛОГИСТИКА 3 / 2020

  • Text
  • Chain
  • Warehousing
  • Transport
  • Linde
  • Logistics
  • Kaufland
  • Forkon
  • Inventairy
  • Tracteasy
  • Etalink
  • Sany
  • Courier
  • Bulgaria
Четете в броя: * Мениджърът на карго-партнер България Димчо Димчев за новия им проект. * Евродепутатът Андрей Новаков пред списание ЛОГИСТИКА. * Kaufland IT HUB Bulgaria е вторият по големина технологичен екип от международната група. * Иновациите са усъвършенствани добри практики във Вали Компютърс. * Логистиката и безпрецедентното увеличаване на доставките. * и още...

38

38 Рийчстакерите на SANY вече и в България Под мотото „Качеството променя света“ рийчстакерите на глобалната компания SANY направиха своя дебют на пазара в България чрез своя представител Инжконсулт. Китайският производител има ресурсите и мисията да предоставя на своите клиенти само качествена, надеждна и лесна за използване техника. Това са причините своето място на пазара у нас да намери и моделът RSC 4535GC. Характеристиките му отговарят на всички нужди на клиентите, включително подвижна противотежест, автоматична гресираща система за машината и спредера, възможност за следене в реално време на налягането в гумите, оптимизиран дизайн на кабината (поголям простор и видимост), парктроник и камери за задно виждане и много други. Машините, представени вече на нашия пазар, имат всички изброени екстри, като задвижването е осигурено от Volvo двигател последно поколение с мощност 245 kW, автоматична скоростна кутия DANA и задвижваща ос, производство на Kessler. За комуникацията между отделните компютри се използват немските контролери на IFM, които бързо, лесно и безаварийно комуникират и предават командите на оператора към машината. Вграденият софтуер на производителя осигурява бърза връзка с всички модули и визуализация на всички параметри в реално време, което помага на оператора да работи по-ефективно. Помислено е и за безопасността, като се следят всички параметри, като налягания и нива на флуиди в реално време. Поставени са датчици на подвижната противотежест, а при евентуални пречки има два аварийни бутона, разположени на леснодостъпни места. Със своите 18 прожектора машината дава възможност да се работи лесно и нощем при намалена осветеност. Надеждни агрегати Високи гаранции RSC 4535GC e с товароподемност 45 тона. Телескопичната стрела му позволява да нареди 5 контейнера във височина, или 15,25 м, като от втория ред товароподемността е вече 35 тона. Теглото на самата машина със спредера е 82 т без товар. В SANY са горди със своя център за развитие и разработки. Всички компоненти по шасито са произведени изцяло в техните заводи, затова предлагат заводска гаранция 5 години. Компанията е световен лидер в продажбата на мобилно портово оборудване с пазарен дял над 60% в Азия, като за 2018 г. имат над 5000 продадени машини. Портфолиото за пристанищно оборудване на компанията включва и машини за нареждане на празни контейнери, мотокари, претоварващи машини и кранове за разтоварване и обработка на контейнери. Един от последните модели рийчстакери на SANY е хибридният SRBS45H9A, номиниран в IFOY AWARDS 2020, като качествата му са високо оценени от тестовия екип. Повече за него можете да прочетете в бр. 2 от 2020 г. на списание ЛОГИСТИКА. За да стане ясно колко висока е издръжливостта на машините на SANY, ще дадем един пример. Китайската фирма Ningbo Tianxiang Container Co. Ltd е закупила през 2008 г. машина на SANY за обработка на празни контейнери. В момента тя е натрупала изумителните 63 748 работни моточаса, което прави средно 5795 работни часа на година. Това е почти 3 пъти повече от средногодишния брой работни часове на машина от този тип във Великобритания. 38 3 • 2020 ÑÚÄÚÐÆÀÍÈÅ

39 Категория: AGV & Интралогистични роботи Автономният автовлак TractEasy на EasyMile TractEasy е автономен електрически влекач, позволяващ автоматизация на логистичните процеси. Той е без нулеви емисии, с теглително усилие до 25 т и максимална скорост на движение 25 км/ч. Благодарение на електрическото си задвижване може да се използва както на закрито, така и на открито. Досега ползването на AGV често беше ограничено до четирите стени на склада или производствената среда. Освен това тези машини имаха високи изисквания към качеството на пода. TractEasy е подходящ за вътрешни и външни условия и може да работи в различна климатична среда, включително обилен дъжд и слаб сняг, при температури от -15 °C до +35 °C. Влекачът може безопасно да се движи в смесен трафик (автомобили, пешеходци, мотоциклети) и да работи на неравни терени благодарение на високия си просвет. Сложните препятствия по пътя, като минаване през порти или светофари, не са проблем за TractEasy. В тези случаи препятствието трябва да бъде оборудвано с допълнителен модул, който да комуникира със системата. За разработването на влекача EasyMile си партнира с TLD. EasyMile представи автономната технологична платформа, интегрирана в платформата за електрически тегличи JET- 16 на TLD. Машината е оборудвана с пълна гама сензори – LIDARS, камери, GPS, IMU, одометрия, позволяваща безопасна и надеждна навигация, без да е необходима допълнителна инфраструктура. По време на автономен режим на движение маршрутът, научен чрез обучение, постоянно се сравнява с реалната ситуация. Зададеният маршрут може да бъде оптимизиран с помощта на софтуера, разработен от EasyMile. С негова помощ скоростите лесно се регулират за всяка зона. Влекачът разполага с 2 зони за безопасност. Първо, скоростта на превозното средство постепенно намалява до 0, ако открие препятствие в рамките на 1 м встрани или от 2 до 10 м пред машината (в зависимост от скоростта). Ако препятствието е на разстояние до 60 см, аварийната спирачка се задейства автоматично и влекачът рязко спира. В този случай се чува звуков сигнал. Същият сигнал се подава, когато влекачът започне автономно движение. По този начин хората в зоната се известяват за наличието на автономното превозно средство. От EasyMile са изчислили, че когато цялостен логистичен процес бъде заменен с влекачи TractEasy, инвестицията може да се възвърне за около 2 години при работа на двусменен режим 5 дни седмично. При работа 24/7 ROI може да бъде намален до 1 година и 3 месеца според производителя. Няма всеобхватен тестов протокол за този тип машини, но при демонстрацията на IFOY решението убеди тестовия екип, че може да работи безопасно и безпроблемно в автономен режим. Промяната на маршрутите изисква известно знание и време. Ниво на иновации TractEasy постигна безопасна навигация във външна среда с помощта на принципа на т.нар. сензорно сливане – едновременно улавяне на множество различни сензорни сигнали и анализ на данните от тях. Машината включва иновативни сензорни технологии, които са обединени оптимално. В конкретни случаи системата може да бъде много полезна. Заключение от теста Чрез повишаване на производителността и намаляване на оперативните разходи TractEasy осигурява по-голяма гъвкавост. Тъй като превозното средство може да се използва както на закрито, така и на открито, за него се отварят нови врати за приложението му в интралогистичните процеси. ÑÚÄÚÐÆÀÍÈÅ 3• 2020 39