Изданията на Българска Транспортна Преса

Уважаеми читатели, моля имайте предвид, че излизащите
през 2021 г. издания ще са достъпни само за абонати!

- - -

Искате да четете изданията на мобилен телефон или таблет?
Просто свалете приложението BULGARIAN TRANSPORT PRESS от Google Play или App Store!

Камиони

Логистика

Строителна техника

Views
1 year ago

ЛОГИСТИКА 3 / 2020

  • Text
  • Chain
  • Warehousing
  • Transport
  • Linde
  • Logistics
  • Kaufland
  • Forkon
  • Inventairy
  • Tracteasy
  • Etalink
  • Sany
  • Courier
  • Bulgaria
Четете в броя: * Мениджърът на карго-партнер България Димчо Димчев за новия им проект. * Евродепутатът Андрей Новаков пред списание ЛОГИСТИКА. * Kaufland IT HUB Bulgaria е вторият по големина технологичен екип от международната група. * Иновациите са усъвършенствани добри практики във Вали Компютърс. * Логистиката и безпрецедентното увеличаване на доставките. * и още...

36 ИНОВАЦИИ В

36 ИНОВАЦИИ В случаи, когато има втора доставка, клиентът получава съобщение, което му дава правото да отвори кутията нужда да изтеглят приложението. Тази премиум услуга е безплатна за първата една година, а след това се заплащат по 2 паунда на месец (4,30 лв.). Продуктът придобива популярност във Великобритания, а стартъпът иска да види и разпространение в други страни. Според основателя на компанията използването на кутията е лесно дори за онези, които никога не са оперирали с нея. Бутон и надпис обясняват стъпка по стъпка какво трябва да се направи. Куриерът натиска бутона и ако кутията е празна, тя незабавно се отключва, за да може да се постави пакетът. Уникален баркод във вътрешността є се използва като доказателство за доставката. Кутията автоматично се заключва, след като капакът се затвори, а клиентът получава съобщение на телефона си. Положителни отзиви Ако има втора доставка, клиентът получава съобщение и правото да отвори кутията. „Повечето клиенти, които разполагат с камера, свързана с интернет, могат да видят, че има пакет за тях, както и куриера пред кутията“, казва Нийдлър. Процесът може да бъде повторен безброй пъти, стига да има свободно място за нови пакети. В края на деня клиентът отваря кутията чрез мобилния си телефон и събира всичко доставено. iParcelBox е получила добри отзиви както от клиентите, така и от редица куриерски компании. Според основателя є продуктът позволява да се пести време и доставките да се изпълняват още от първия опит. „Логистичните компании и куриери разбират, че ако успеем да намерим начин, който да направи доставките по-бързи и лесни, клиентите ще са по-доволни, самите операции – по-зелени, а разходите – помалки“, обяснява Нийдлър. Отговорни клиенти Проблемът с обратната логистика е от онези, които, за да бъдат решени, трябва да ангажират всички крайни потребители на логистични услуги. Според Нийдлър хората ще трябва да разберат как техните навици за пазаруване се отразяват на движението на стоките и какви разходи се създават по веригата на доставки. „Клиентите се оплакват, че пазаруват онлайн, а щом се приберат вкъщи, откриват пакета в кофата си за боклук. Те обаче също трябва да поемат част от отговорността. Ако знаят, че няма да са вкъщи по време на доставката, какво ще направят, за да подпомогнат процеса?“, пита Нийдлър. Той се надява, че неговият продукт ще се превърне в популярна опция не само за домакинствата във Великобритания. Креативният процес „Разработих този проект почти по погрешка – споделя Нийдлър. -Бях изнервен от невъзможността да бъда вкъщи, когато се изпълняват доставките.“ Това довежда до постоянни разходки в събота сутрин до пощенските депа, съхраняващи пратките до поискване и обикновено пълни с хора през уикенда. Той осъзнава, че има пазарна ниша за продукт, който да освободи всички от тези пакети. Първата кутия е направена от дърво с много проста електроника. След разговор с колеги от фирмата, в която работи, Нийдлър решава да отдели повече време и да изпробва няколко варианта. Идеята се превръща в работеща кутия, доусъвършенствана през почивните дни. Първоначалният продукт получава добри отзиви, което кара Нийдлър да вземе няколко месеца отпуск и да се съсредоточи върху идеята си. За щастие, работодателят му, голяма компания за пазарни анализи в лондонското Сити, вижда потенциала на кутията и застава твърдо зад Нийдлър. Ники БОЖИЛОВ 36 3 • 2020 ÑÚÄÚÐÆÀÍÈÅ

37 Първият дигитален мотокар в света е Linde Linde Material Handling добави в своето портфолио ново поколение мотокари с товароподемност от 2,0 до 3,5 т. Те издигат на ново равнище взаимодействието между човека и машината, поставяйки нови стандарти по отношение на достъпността, ефективността, устойчивостта и безопасността. Напълно свързаните в мрежа нови мотокари са подготвени за всички възможни приложения на Industry 4.0. „Ние изслушахме внимателно клиентите си и предадохме коментарите им на нашите конструктори“, казва Стефан Прокош, старши вицепрезидент Product Management в Linde Material Handling. Новите мотокари са едни от най-рентабилните машини на пазара. С тях, благодарение на безжичната комуникация, материалните потоци в интралогистиката стават още попрозрачни и производителни. Готови за Индустрия 4.0 Новите мотокари стандартно се доставят напълно мрежово свързани. При спазване на най-строгите стандарти за сигурност съответните данни за превозни средства се предават на централен облачен сървър в Западна Европа, до който клиентите и търговските партньори имат достъп. От своя страна машините също могат да получават данни и да ги обработват. Така ще бъде възможно да се извършват актуализации на софтуера онлайн и да се активират функции, като показване на теглото на товара. „В бъдеще можем да адаптираме мотокарите към променящите се нужди на клиентите през целия им жизнен цикъл – дори нужди, за които все още не знаем – казва Стефан Прокош. – Що се отнася до обслужването, свързаността има много голямо предимство. Truck Health Management, дистанционната диагностика и предсказуемата поддръжка подобряват състоянието на машината и спомагат за намаляване на разходите.“ Към тях можем да прибавим и системите за предупреждение и помощ Linde Safety Pilot и Linde Safety Guard, които предоставят важна допълнителна информация на водача. Функцията Linde Load Assist, сигнализираща за претоварване, е монтирана като стандарт. Технологии в услуга на хората Колкото по-ергономична и безопасна е работната среда на оператора, толкова по-добре работи той. Ето защо при новото поколение мотокари Linde водачът заема централно място при подобренията. Свободно конфигурируеми превключватели са интегрирани в подлакътника (Linde Load Control). Всички мотокари са оборудвани с електронна функция за наблюдение на предпазните колани. Ако водачът не е с предпазен колан, мотокарът се движи с най-ниската скорост (пълзене). Екоустойчиви В новите машини е оптимизирана консумацията на енергия и е увеличен капацитетът за обработка, като същевременно са намалени вредните емисии. Linde Material Handling е постигнала това чрез използването на модерен, удобен за поддръжка индустриален двигател, интегрирайки филтъра за твърди частици като стандарт. Допълнително е оптимизирано хидростатичното задвижване. Измерванията показват, че новите мотокари са с до 30% по-икономични от тези на други фирми и ги превъзхождат по отношение на товароподемността. Това ги прави още по-рентабилни през експлоатационния им живот. В същото време са по-икономични на гориво и произвеждат по-малко опасни парникови газове. Подобрена видимост В тази насока конструкторите на Linde Material Handling са увеличили зрителното поле през подемната мачта с 20% в сравнение с предшестващия модел. Тънките A-колони и асиметричните профили на мачтите отварят допълнителни прозорци, които улесняват позиционирането на товара с точност до милиметър. Опциите за осветление – LED ленти и VertiLight осветление (против заслепяване на пешеходците и другите водачи в склада), допринасят за безопасността. ÑÚÄÚÐÆÀÍÈÅ 3• 2020 37