Изданията на Българска Транспортна Преса

Уважаеми читатели, моля имайте предвид, че излизащите
през 2021 г. издания ще са достъпни само за абонати!

- - -

Искате да четете изданията на мобилен телефон или таблет?
Просто свалете приложението BULGARIAN TRANSPORT PRESS от Google Play или App Store!

Камиони

Логистика

Строителна техника

Views
1 year ago

ЛОГИСТИКА 3 / 2020

  • Text
  • Chain
  • Warehousing
  • Transport
  • Linde
  • Logistics
  • Kaufland
  • Forkon
  • Inventairy
  • Tracteasy
  • Etalink
  • Sany
  • Courier
  • Bulgaria
Четете в броя: * Мениджърът на карго-партнер България Димчо Димчев за новия им проект. * Евродепутатът Андрей Новаков пред списание ЛОГИСТИКА. * Kaufland IT HUB Bulgaria е вторият по големина технологичен екип от международната група. * Иновациите са усъвършенствани добри практики във Вали Компютърс. * Логистиката и безпрецедентното увеличаване на доставките. * и още...

20 СТРАТЕГИИ

20 СТРАТЕГИИ Готвим се за тежки преговори след Брекзит Андрей Новаков, евродепутат с много каузи Той може да бъде представен по много начини. Например като евродепутат, когото хората от транспортно-логистичния бранш наричат колега. Или като председател на Управителния съвет на европейската жп асоциация Rail Forum Europe, който казва: „Зелената сделка ще е възможна само чрез добра реализация на жп транспорта и на интермодалните превози“. Говори с емоция за участието си в преговорите за формиране на европейския бюджет, бори се срещу двойните стандарти в ЕС. Той е Андрей Новаков, човекът, който обича да си върши добре работата. – Г-н Новаков, бурно започна 2020 г. за евродепутатите: Брекзит, многогодишната финансова рамка за 2021 – 2027 г., Зелена сделка, коронавирус... Кои са Вашите приоритети в тези големи теми? – Бурна е годината и в разгара на буря, бих казал, предвид кризата, предизвикана от COVID-19. (Бел. ред.: Интервюто се проведе в редакцията на сп. Логистика на 6 март.) Днес е наложително не само институциите, но и държавите – членки на ЕС, да предприемат кризисни мерки в динамична среда. Това неминуемо ще се отрази на работния процес, а европейските политици и администрацията търсят механизъм за това как работата ни да не прекъсва, дори да участваме в работни формати от разстояние. Коронавирусът ще остави отпечатък върху работата ни занапред и вероятно всичко, което обсъждаме днес, ще изглежда различно утре. Но работата не спира и на фона на тази буря моите три приоритета са: да опазим кохезионната политика, транспорта и външните граници. Това са трите каузи, за които ще направя всичко по силите си, с помощта на колегите, с които работим. В миналото имам примери, когато всички български евродепутати сме били обединени и сме работили като екип по транспортни теми, така че има надежда това да се случи и този път. Моята лична убеденост е, че транспортът и транспортната инфраструктура са кръвоносната система на ЕС, колкото и клиширано да звучи това. Тази система подпомага частната инициатива и бизнеса във всяка държава, държи ни будни и ако има абсолютно незаменим фактор, който ще направи Европа по-силна и по-богата, то това със сигурност е транспортната инфраструктура. Има причина почти всяка държава, която се присъединява към ЕС, да започне бързо да строи магистрали и да си подобрява пътищата. Оттам започва почти всичко. Така се канят инвеститори. Така започват да пътуват повече хора. Така балансираш регионалното развитие. Така се бориш с обезлюдяването на регионите. Въобще мултиплицира се ефектът от всяка инвестиция в транспортната инфраструктура. Ще се боря и за това да запазим фондовете, тъй като те са незаменима част не само за България, но и за доста други държави, когато става въпрос за публични инвестиции в не толкова популярни и атрактивни за частните инвеститори сфери. Колкото и модерни да ставаме, колкото и да заделяме пари за нови приоритети, моята задача ще бъде това да не става за сметка на вече съществуващи традиционни политики, като изграждане и ремонтиране на училища и детски градини, строеж на пътища, на ВиК инфраструктура, подкрепа на малкия и средния бизнес, така че да се връщат хората в България. Разбира се, трябва да има пари и за наука и иновации. «В Европейския парламент винаги говорим за големи политики, дори когато спорим за малки детайли.» – Брекзит вече е факт, финансите на ЕС са помалко. Какво за България е важно да се постигне при преговорите? – Хубаво е, че казвате България, тъй като ми се иска да поговорим за националната перспектива пред този проблем. Той изглежда по следния начин към момента. Въпреки намалението от 10%, което има в европейския бюджет след излизането на Великобритания, към момента очакваме парите за България да се увеличат спрямо това, което имаме в момента. Не да се запазят или намалеят, както се случи с някои други държави, а да се увеличат. За увеличение на средствата за България говори и ЕК в своето предложение. България е сред държавите, които могат да очакват увеличение на своя бюджет въпреки масовото намаляване на средства в различни сфери. Това се случва, на първо място, защото политиката, която се води от правителството, е достатъчно далновидна и нашата страна не е източник на лоши изненади, както, за съжаление, се случва на други места. Към момента 20 3 • 2020 ÑÚÄÚÐÆÀÍÈÅ

СТРАТЕГИИ 21 очакваме парите за България да се увеличат с 8 – 9% на фона на това, което имаме в момента. – Когато става дума за разпределянето на пари, разногласията винаги са големи. Коя всъщност е най-голямата ябълка на раздора в многогодишната финансова рамка? – Едно от многото неща, за които съм благодарен на позицията, на която съм, е, че успях 5 години поред да участвам в преговорите за формиране на европейския бюджет. Това е труден и емоционален ритуал, в който си струва човек да участва. Вълнуващо е, особено на последната права, когато преговаряме по 24 часа, без да се оттегляме. Накрая от бюджет 165 млрд. за година на ЕС спорим за 200 или за 300 хил. евро, за 5 позиции повече тук или там. Спорът винаги е за големи политики, макар понякога да говорим за дреболии, но и те са свързани с голямото. Ще ви дам пример. Когато в 6 ч. сутринта, за да стиснем ръцете, спорим дали трябва да има 5 работни места повече във Frontex (Европейската агенция за гранична и брегова охрана), това не е ябълката на раздора, а оценка доколко е важна охраната на външната граница. Защото тези 5 работни места означават още 5-има служители на Frontex, добре оборудвани, с високопроходими машини, инфраред камери и други иновативни решения. Те стоят на границата, докато всички ние спим по домовете си, и ще бдят, за да не мине някой нелегално. ÑÚÄÚÐÆÀÍÈÅ 3• 2020 21