Изданията на Българска Транспортна Преса

Уважаеми читатели, моля имайте предвид, че излизащите
през 2021 г. издания ще са достъпни само за абонати!

- - -

Искате да четете изданията на мобилен телефон или таблет?
Просто свалете приложението BULGARIAN TRANSPORT PRESS от Google Play или App Store!

Камиони

Логистика

Строителна техника

Views
1 year ago

ЛОГИСТИКА 3 / 2020

  • Text
  • Chain
  • Warehousing
  • Transport
  • Linde
  • Logistics
  • Kaufland
  • Forkon
  • Inventairy
  • Tracteasy
  • Etalink
  • Sany
  • Courier
  • Bulgaria
Четете в броя: * Мениджърът на карго-партнер България Димчо Димчев за новия им проект. * Евродепутатът Андрей Новаков пред списание ЛОГИСТИКА. * Kaufland IT HUB Bulgaria е вторият по големина технологичен екип от международната група. * Иновациите са усъвършенствани добри практики във Вали Компютърс. * Логистиката и безпрецедентното увеличаване на доставките. * и още...

10 МЕНИДЖМЪНТ

10 МЕНИДЖМЪНТ Решени сме да надминем очакванията на клиентите Димчо Димчев, управител на карго-партнер България Гостувахме на мениджъра на карго-партнер България, за да се запознаем с новия им проект – директна жп линия в логистичния комплекс близо до софийското летище. В разговора ни с Димчо Димчев обсъдихме и много други актуални предизвикателства пред логистиката в глобален и местен мащаб. Специално внимание отделихме и на „трудните“ за логистиката теми – подборът на кадри, мотивацията на персонала и работата с младите хора. – Г-н Димчев, през 2020 г. портфолиото на карго-партнер ще се обогати с жп терминал в логистичния център. Каква добавена стойност за Вашите клиенти ще донесе новият сервиз? – карго-партнер е компания, която се старае да предоставя съвременни логистични решения. Постоянно развиваме портфолиото си от услуги, за да сме атрактивни за клиентите. Жп транспортът е в тон с новата „зелена“ линия в политиката на ЕС и с желанието ни да намалим вредното влияние върху природата. Жп терминалът е част от цялостния проект на нашия логистичен център от самото му построяване. Той представлява коловоз с дължина 100 м – достатъчно, да спре влак и да могат директно да се обработват вагоните. Инвестицията в него е близо 40 000 лв. Сумата не е толкова важна, колкото усилията на всички мои колеги да изградим и стартираме този сервиз по план. Имахме пълната подкрепа и на българските железници, както и на нашите подизпълнители. Транспортът с влак е отлична алтернатива за превози в Европа. Той осигурява фиксирани доставки и оптимизиран разход спрямо шосейния транспорт. Транзитното време може да е по-дълго, но и се спестяват претоварвания, жп транпортът е изгоден дори и за по-къси разстояния Фокусът на този сервиз е върху тежки стоки с пониска стойност, за които превозът с камиони не е ефективен поради ограничената товароносимост. С времето жп транспортът ще става все по-атрактивен и за високостойностни товари – не само заради екоизискванията, но и поради нарастващите пътни такси. Пилотният превоз ще извършим през април. Вече имаме клиент, а превозвач ще е БДЖ Товарни превози. Ако всичко върви по план, от май тази година клиентите ни ще могат да се възползват от новата ни услуга. 10 3 • 2020 ÑÚÄÚÐÆÀÍÈÅ

МЕНИДЖМЪНТ 11 «Удовлетворението на клиента при онлайн търговията зависи най-вече от логистиката.» – С какви технологични решения повишавате ефикасността в управлението на складовите дейности? – Стремим се да бъдем информационен логистичен доставчик и да сме крачка напред в тази област. Постоянно развиваме и внедряваме нови версии на системите ни за складово управление и СПОТ системата за следене на пратките и комуникация с клиентите. Благодарение на тях намаляваме периода за обучение на новите служители, редуцираме грешките и оптимизираме работата на своите сътрудници. Същевременно клиентите получават модерен уеб базиран интерфейс, на какъвто са свикнали в сайтовете за онлайн пазаруване. Те получават пълна информация за заявките и пратките си и имат възможност за директна комуникация с нас. – Развихте ли нови услуги, за да отговорите на нарастващата електронна търговия? – Електронната търговия оказва осезаемо влияние върху логистиката и расте изключително динамично с повече от 15% на годишна база. Ние обслужваме електронния магазин на водеща верига за спортни стоки вече 2 години. За този период развихме сервиза и неколкократно увеличихме обработваните обеми. Изключително горди сме с работата си в зоната за комисиониране на малогабаритни стоки, където обслужваме онлайн търговията. В процес на изграждане сме на още една подобна зона с общ капацитет 30 000 локации. Тя ще е оптимизирана именно за обслужване на модния бранш. Онлайн търговията изисква различно логистично решение от традиционната търговия. Комуникацията между хора е заместена от контакти на хора със софтуерни платформи. Удовлетворението на клиента тук зависи най-вече от логистиката – точната стока да е доставена навреме, добре опакована, като същевременно клиентът е информиран за всяка стъпка от процеса. – Когато сп. ЛОГИСТИКА събра най-добрите бизнес модели в бранша, Вашият екип сподели мотото „Приемаме го лично“. Какво се крие зад тази максима? – Това е мотото на карго-партнер повече от 36 години. Всички служители приемаме тази ценност и се стремим към нея. Когато вършим лично работата си, успяваме да вложим най-доброто от себе си в нея, а резултатът е ясно видим за клиента. В световен мащаб карго-партнер има бази в 40 държави и позиции на 4 континента. Фирмата се характеризира като средноголяма, без да има тромавата структура на огромните корпорации. Ние сме по-гъвкави, което позволява на нашите служители да обръщат повече внимание на индивидуалния клиент. Например получаваме запитване за доставка от Сингапур, веднага се свързваме с местния представител на карго-партнер, когото познаваме лично, и обсъждаме логистичната задача. Той от своя страна е по-информиран и мотивиран в комуникацията си с изпращача. Така фактът, че работим в широк международен мащаб, запазвайки директни връзки между локациите, е от изключителна полза за нас и клиентите ни. В състояние сме навсякъде да покажем на партньорите си лично отношение и специално решение. От друга страна „лично“ за мениджърите на карго-партнер означава да сме близко до служителите на фирмата, да приемаме всяка обратна връзка от тях и да се стремим да затвърдим компанията и логистичния център като атрактивно работно място. «Когато приемаме лично работата си, успяваме да вложим най-доброто от себе си в нея, а резултатът е ясно видим за клиента.» ÑÚÄÚÐÆÀÍÈÅ 3• 2020 11