Изданията на Българска Транспортна Преса

Уважаеми читатели, моля подновете абонамента си.

- - -

Искате да четете изданията на мобилен телефон или таблет?
Свалете приложението BULGARIAN TRANSPORT PRESS от Google Play или App Store!

ЛОГИСТИКА

КАМИОНИ

СТРОИТЕЛНА ТЕХНИКА

Камиони

Логистика

Строителна техника

Views
3 years ago

КАМИОНИ 3 / 2020

  • Text
  • Trailers
  • Transport
  • Vans
  • Buses
  • Man
  • Daf
  • Mercedes
  • Optiflow
  • Isuzu
  • Wabco
  • Otokar
  • Iveco
  • Busworld
  • Renault
  • Trucks
  • Scania
  • Volvo
Четете в броя: * Volvo Trucks обнови наведнъж четири от гамите си. * Renault Trucks започва производство на електрическите си камиони. * Анкета: Превозвачите - В тол системата има много проблеми. * Къде е сега Пакетът Мобилност?! * Busworld Turkey 2020: Електричество и алтернативни горива. * и още...

56 АВТОБУСИ »

56 АВТОБУСИ » BUS EURO TEST 2020 ОТИВА В ЛИМЕРИК Шон Мърта е представител на Ирландия в журито Автобус на годината Международното жури по време на последния тест за градски автобуси – през 2018 г. в Загреб в Европа, се увеличава. Тъй като технологиите, особено в областта на размерите и капацитета на батериите, се развиват постоянно, цената на електрическите автобуси продължава да намалява. Някои производители вече твърдят, че TCO (общата стойност на притежание) на дизеловите и електрическите автобуси вече са почти изравнени. Предстои обаче много работа по изграждане на адекватна инфраструктурата за експлоатация и зареждане на големи паркове от електрически автобуси. Как се оценява и избира Автобус на годината През времето до теста някои от производителите на електрически автобуси в Европа ще организират тестови шофирания за журналисти на своите модели. В случая, тъй като става въпрос за градски автобуси, маршрутите на тези шофирания преминават през градски центрове и улици. Това ще позволи на участниците в тестовете да преценят от гледна точка на водача колко маневрени са превозните средства, а от гледна точка на пътниците – колко ефективни и удобни са автобусите. По време на самия Европейски автобусен тест първият ден е посветен на измерване на ускорение, спирачен път и ниво на шум в салона. Чрез специализирано оборудване журито проверява показателите и ги сравнява със заявените от производителите. Следващите дни са посветени на тестови шофирания, които се редуват с презентации. Всеки член на журито изпробва всички автобуси по един и същ маршрут – като водач и като пътник. Всяка от участващите в теста марки има право на две презентации на продукта си. Едната е в зала и е свързана с представяне на техническите характеристики на превозното средство. Втората е в автобуса и около него и представя детайлите на превозното средство. Техническите екипи на производителите обръщат специално внимание на подобренията в сравнение с предишните версии на съответния модел. По време на шофиранията пък представител на производителя е на разположение на водача, за демонстрации и указания, свързани с функциите, налични в автобуса. В последния ден от теста членовете на журито, на закрито заседание обсъждат впечатленията и мненията си, изградени по време на шофиранията, като накрая гласуват мотивирано за избор на победител. Носителят на наградата ще бъде обявен и ще получи приза си през септември по време на най-голямото в света международно изложение на автомобили за работа IAA 2020 в Хановер, Германия. Победителят ще получи специална статуетка и правото да брандира наградения модел с логото IBOY 2021 (Автобус на годината 2021). Наградата се връчва от президента на международното жури Том Терейсен от Норвегия. Той е собственик и главен редактор на списанието Bussmagsinet, което е основал през 2002 г. Преди това е бил шофьор на туристически автобус и все още не пропуска да работи като такъв при различни поводи. При избора на мястото за провеждането на тазгодишната надпревара Том Терейсен каза: „Пренасянето на конкуренцията в Ирландия и в Лимерик е вълнуващо и предизвикателно. На повечето от нас, членовете на журито, ще се наложи да шофираме от „грешната“ страна на пътя! (с десен волан). Пред тази година тестваме само електрически автобуси и това също ще направи събитието много интересно.“ За журито IB&COY Основано през 1989 г., журито IB&COY увеличава броя на членовете си през годините. Сега в него членуват 23 специализирани за автобуси и автобусен транспорт издания от 23 европейски държави. Изданията се представляват в журито от 23 опитни журналисти, притежаващи лиценз за управление на автобуси. Някои от членовете на журито продължават да съвместяват работата си в списанията с тази на автобусни шофьори. Подготовка за електрическите автобуси Домакинството на събитието в Лимерик поставя пред Fleet Bus & Coach някои предизвикателства по отношение на осигуряването на мощности за презареждане на батериите на тестовите превозни средства. „Много по-просто е да се зарежда с дизел на бензиностанция, но с електричество е малко по-трудно. Двама души ни се притекоха на помощ. Марк Дейли от Eninserve април 2020 КЪМ СЪДЪРЖАНИЕТО

АВТОБУСИ » BUS EURO TEST 2020 ОТИВА В ЛИМЕРИК 57 Ltd. и Конър Мълой, независим съветник по енергетиката, помагат при планирането и организацията“, обяснява Шон. Като електроинженер Марк Дейли има над 20 години опит в енергетиката и електрическата мобилност. Той съветва компаниите как да оптимизират консумацията на енергия, интегрирайки възобновяема енергия, акумулаторни батерии и инфраструктура за зареждане на електрически превозни средства. Конър Мълой помага на собственици на автопаркове да намалят вредните емисии и в същото време – да спестят пари. С наставничество и обучение той дава възможност на автобусните компании да намалят разходите си за гориво. „И двамата са много опитни експерти в областта на електрическата мобилност и работят с различни компании за намаляване на въглеродния отпечатък от дейността им. Те са ненадминати в Ирландия в тази област и тяхната страст и ентусиазъм за подобряване на атмосферата са възхитителни“, заключава Шон. Водната електроцентрала Арднакруша Специална емоция за членовете на журито IB&COY ще бъде посещението в Арднакруша, един от най-големите проекти, осъществени някога от ирландското правителство. Водноелектрическата централа в Арднакруша, по поречието на река Шанън е започната в началото на 20-те години на миналия век. Завършена и пусната в действие е през 1929 г. Намира се северно от Лимерик, но е в графство Клеър. По време на строителната фаза проектът е наречен „Схема на Шенън“, а в него е инвестиран около една пета от бюджета на страната по онова време. Сега в централата работят 55 души, но до преди Втората световна война тя е осигурявала по-голямата част от електрическата енергия за страната. Днес делът на Арднакруша е под 5% от общото потребление на енергия в Ирландия. Неотдавна Арднакруша е била описана като „мощен символ на смело мислене“, тъй като при строежът ѝ се е наложило река Шанън да бъде отклонена със система от канали и след като водата произведе електричество, да бъде върната в коритото на реката при Лимерик – чиста и бистра, преди да стигне водите на Атлантическия океан. K Водната електроцентрала Арднакруша април 2020