Изданията на Българска Транспортна Преса

Уважаеми читатели, моля имайте предвид, че излизащите
през 2021 г. издания ще са достъпни само за абонати!

- - -

Искате да четете изданията на мобилен телефон или таблет?
Просто свалете приложението BULGARIAN TRANSPORT PRESS от Google Play или App Store!

Камиони

Логистика

Строителна техника

Views
1 year ago

КАМИОНИ 3 / 2020

  • Text
  • Trailers
  • Transport
  • Vans
  • Buses
  • Man
  • Daf
  • Mercedes
  • Optiflow
  • Isuzu
  • Wabco
  • Otokar
  • Iveco
  • Busworld
  • Renault
  • Trucks
  • Scania
  • Volvo
Четете в броя: * Volvo Trucks обнови наведнъж четири от гамите си. * Renault Trucks започва производство на електрическите си камиони. * Анкета: Превозвачите - В тол системата има много проблеми. * Къде е сега Пакетът Мобилност?! * Busworld Turkey 2020: Електричество и алтернативни горива. * и още...

52 АВТОБУСИ »

52 АВТОБУСИ » BUSWORLD TURKEY 2020 – ЕЛЕКТРИЧЕСТВО И АЛТЕРНАТИВНИ ГОРИВА Otokar Kent Electra Isuzu Novociti Volt Isuzu Citiport 12 CNG тел бе, че в гамата на Otokar за европейските пазари влизат два нови модела. Градската и междуградска гама Territo U е разширена с училищен автобус. Фамилията градски и крайградски автобуси Kent U пък е допълнена с нов вариант с нисък вход. От Otokar обявиха, че електрическият 12-метров градски модел е-Kent C влиза в производство още през тази година. В Истанбул той бе показан с наименованието си за турския пазар Kent Electra. На щанда можеха да се видят и предназначените за турския пазар мидибуси Sultan и Doruk, които в Европа са известни съответно като Navigo и Ulyso. Sultan Mega e с дължина 8,5 м и капацитет от 35+1+1 седящи места. Sultan Comfort е 7,2-метров микробус и има 29+1 седящи места. Десетметровият Doruk T стандартно се оборудва с 39+1+1, а като опция – с 43+1 + 1 седящи места. От представянето на Otokar в Истанбул стана известно, че продукцията на компанията се изнася в 50 държави. През 2019 г. пък Otokar e била най-предпочитаната марка автобуси в Турция с пазарен дял около една трета, като в същото време е увеличила обема на износа си с 29%. Общата бройка на автобусите с марка Otokar във Франция например вече е надминал 2200. През 2019 г. от Otokar са инвестирали 20,5 млн. евро в изследователска и развойна дейност, с което общите инвестиции в това направление през последните години са достигнали 165 млн. евро. Anadolu Isuzu разширява гамата си С просторен щанд в Истанбул се представи друг от големите производители в Турция – Anadolu Isuzu. Производителят от Коджаели продължава да обновява и разширява гамата си, която вече включва модели с дължина от 7,3 до 18 м. В Истанбул Anadolu Isuzu представи екологичните си автобуси Citiport 12 CNG (задвижван от двигател на компресиран природен газ), Novociti Life, Novo Lux и изцяло електрическия Novociti Volt, разработен да отговори на изискванията на съществуващите и на целевите пазари на компанията, в тон с тенденциите за чистия обществен транспорт на бъдещето. Стана ясно, че износът и на Anadolu Isuzu расте. В момента марката е представена в 42 държави, но плановете са броят им да нарасне до 60 през 2023 г. От компанията се похвалиха, че са шампиони в износа на мидибуси, като марката вече е навлязла стабилно на пазарите в Полша, Италия, Гърция, Франция. С доставките на модела Novociti Life за Тбилиси, Грузия, пък е реализиран рекорден в историята на Турция експорт на мидибуси, като сделката е за 16,9 млн. долара. Нископодовият градски Novociti Life, който бе сред експонатите в Истанбул, е разработен да посрещне променящите се нужди на пазара. С компактните си размери нископодовият модел е предназначен за градове с тесни улици, като предоставя комфорт и достъпност на пътниците. С дължината си от 8 метра той се позиционира в градската гама на Anadolu Isuzu между 9,5-метровия Citibus и 7,5-метровия Novociti. Двигателят FPT NEF4 с мощност 186 к.с. и максимален въртящ момент 680 Нм е разположен отзад и постига стандарта Euro-6d без EGR. Вторият експонат по време на Busworld Turkey 2020 бе Novociti Volt. Тихият автобус с изцяло електрическо задвижване е оборудван с AVAS (Acoustic Vehicle Alerting Systems), за да генерира шум за предпазване на пешеходците. Предлага се с два варианта на батерии – 140 кВтч за пробег с едно зареждане до 210 км и 268 кВтч – за изминаване на до 400 км. Електродвигателят е с мощност 255 кВт и въртящ момент от 2355 Нм. Производителят гарантира, че за 5 години или за пробег от 250 000 км капацитетът на батерията няма да спадне под 70%. В Истанбул екогамата на Anadolu Isuzu се допълваше от градския газов Citiport 12 CNG, за който производителят подчерта, че е модел, осигуряващ ниски оперативни разходи на собственика си. Туристическата гама на Isuzu бе представена от мидибуса Novo Lux, който е избор за совалкови превози и туристически пътувания при високо ниво на комфорт. Разработен е на платформата на познатия Novo S, като интериорът предлага високо ниво на комфорт дори при стандартно ниво на оборудване на моде- април 2020 КЪМ СЪДЪРЖАНИЕТО

АВТОБУСИ » BUSWORLD TURKEY 2020 – ЕЛЕКТРИЧЕСТВО И АЛТЕРНАТИВНИ ГОРИВА 53 ла. Предлага се с различени варианти на седящите места и нива на оборудване, както и в специални изпълнения, оборудвани за достъп на трудноподвижни пътници. Версията с 2+1 седалки на ред предлага най-високо ниво на комфорт както при совалкови превози, така и при туристически пътувания. Karsan заложи на електричеството Следващият турски производител, представил се на Busworld Turkey 2020, Karsan заложи на двата си електрически хита, пуснати в серийно производство през последните две години – Jest Electric и Atak Electric. В Истанбул стана ясно, че за една година мъникът Jest Electric има 68 продажби в осем държави, като в същото време са подписани договори и за продажбата на 18 броя Atak Electric. Шестметровият Jest Electric с нисък под е оборудван с електрическа силова линия от BMW, използвана при модела BMW i3. Електродвигателят е с мощност 125 кВт и въртящ момент 290 Нм. Jest Electric се предлага с батерии с капацитет 44 или 88 кВтч, произведени от BMW. Пробегът с едно зареждане е до 210 км, а ефективната система за рекуперация осигурява удължаването му с около 25%. Зареждането на батериите става за около 8 часа при променливотоково зарядно с мощност 7,4 кВт и за час с устройство за бързо зареждане. Компактни размери при голямо вътрешно пространство, маневреност, пъргавина и проходимост по тесни улици, динамичен дизайн, комфортна возия – благодарение на независимото окачване, са част от достойнствата на малкия Jest Electric. Мястото на водача е оборудвано с 10,1-инчов мултимедиен сензорен екран, изцяло цифров приборен панел, WiFi съвместим интерфейс. Осемметровият градски модел Atak Electric се характеризира с нови и динамични линии на външния дизайн и впечатлява още с LED дневните си светлини. Електродвигателят на Atak Electric генерира мощност от 230 кВт и въртящ момент от 2400 Нм. Пакетът от 4 батерии е с общ капацитет 220 кВтч, като модулите от по 44 кВтч също са разработка на BMW. Те осигуряват 300 км пробег с едно зареждане. Батериите на автобуса могат да се заредят за 5 часа с променливотоково зарядно AC и за 3 часа с бързо зарядно устройство. Системата за рекупериране осигурява допълнителен заряд на батериите до 25%. Моделът се предлага с две конфигурации на седящите места – 18 + 4 сгъваеми седалки или 21 + 4 сгъваеми седалки, а общият му капацитет достига 52 пътници. Karsan Jest Electric Karsan Atak Electric Allison Transmission показа нова деветстепенна автоматична предавателна кутия за средно тежки превозни средства Нов автоматик от Allison Transmission Няколко новини имаше на щанда на един от най-големите производители на възли, агрегати и системи за автобусната промишленост – американската компания Allison Transmission. На първо място трябва да се отбележи новата деветстепенна автоматична предавателна кутия за средно тежки превозни средства, която осигурява покритие на 50% повече предавателни отношения в сравнение с позната досега шестстепенна трансмисия от серия 2000. Достатъчно е да се отбележи, че предавателните отношения на досегашната кутия между първа и шеста предавка са в диапазона от 3,51 до 0,61, докато при новата кутия между първа и девета предавка обхватът е от 4,82 до 0,57. Кутията се предлага с интегрирана старт-стоп система, а за управлението ѝ се използва същият интерфейс, както на досегашните кутии от сегмента. Предназначена е за превозни средства с допустима максимална маса до 26 т и е оразмерена за пренасяне на до 1200 Нм въртящ момент. В Истанбул Allison представи и новата си линия от интегрирани електрически двигателни мостове ABE Series, разработени за двуетажни автобуси, нископодови автобуси, автобуси с нормален под или съчленени автобуси. С тези мостове може да бъде заменена която и да е конвенционална силова линия в автобус. Серията от мостове се предлага с две предавателни числа на крайното предаване, а в агрегата са интегрирани два електродвигателя, мултистъпална предавка, силова електроника, сис- КЪМ СЪДЪРЖАНИЕТО април 2020