Изданията на Българска Транспортна Преса

Уважаеми читатели, моля имайте предвид, че излизащите
през 2021 г. издания ще са достъпни само за абонати!

- - -

Искате да четете изданията на мобилен телефон или таблет?
Просто свалете приложението BULGARIAN TRANSPORT PRESS от Google Play или App Store!

Камиони

Логистика

Строителна техника

Views
1 year ago

КАМИОНИ 3 / 2020

  • Text
  • Trailers
  • Transport
  • Vans
  • Buses
  • Man
  • Daf
  • Mercedes
  • Optiflow
  • Isuzu
  • Wabco
  • Otokar
  • Iveco
  • Busworld
  • Renault
  • Trucks
  • Scania
  • Volvo
Четете в броя: * Volvo Trucks обнови наведнъж четири от гамите си. * Renault Trucks започва производство на електрическите си камиони. * Анкета: Превозвачите - В тол системата има много проблеми. * Къде е сега Пакетът Мобилност?! * Busworld Turkey 2020: Електричество и алтернативни горива. * и още...

50 СПОРТ »

50 СПОРТ » ЛИЦЕ В ЛИЦЕ С КАРГИНОВ, ПОБЕДИТЕЛЯ В ДАКАР 2020 „Всичките ми умения и особено постиженията ми като пилот са благодарение на отбора – той ме научи на всичко.“ „Екипажът ни се представи поравномерно и в съвкупността от всички дни постигнахме найдоброто време.“ шините, двигателите определено се чувстваха по-добре. Също така пътуването дотам отне помалко време, а и по-лесно се адаптирахме към условията на състезанието. Трасетата на Дакар 2020 бяха много разнообразни. Имаше бързи участъци, по които можехме да караме с максималната скорост, пясъчни писти и дюни с различна сложност. Имаше скалисти участъци и пътища с огромни камъни, както и криволичещи речни корита „убийци“. Имаше всички видове терени, които обичам в рали маратоните. – Кои са основните причини за успешното ви представяне – предварителните тестове, качествата на КАМАЗ 43509, работата в екип, тактиката и стратегиите на вашия мениджър Владимир Чагин или надеждният 13-литров двигател Dongfeng Cummins? – Причината е не само една. Отборът е механизъм, който работи като цяло. Екипът е много опитен и в края на всеки състезателен ден актуализираме тактиката. Тренираме целогодишно, а и състезанията, в които участвахме през сезона, допринесоха за нашия резултат на Дакар. И камионът, и двигателите са надеждни. Съчетавайки всички тези фактори, дадохме добър резултат. – Защо използвахте автоматична предавателна кутия тази година? Харесва ли ви? – Да, тази година и четирите екипажа карахме с автоматични предавателни кутии. Миналата година само две от машините ни бяха с тях, на другите две, включително и на моята, използвахме кутии с ръчно управление. За първи път с автоматик участвах на Silky Way Rally. Основното му предимство е в дюните, в тежкия пясък, където е необходимо постоянно да се сменят предавките. С ръчна кутия това е по-трудно и вероятно се губи повече време. Ако например се плъзгате, автоматичната кутия определено е предимство. – Разкажете кои бяха основните повратни точки във вашия Дакар 2020. – Организаторите се стремят да превърнат Дакар в незабравимо приключение и всяка година изненадват състезателите. Тази година успяха със сигурност. Огромно бе разнообразието от много сложни трасета. Маршрутът бе осеян с остри камъни и през цялото време се стремях да се опазим от пробиване на гумите. Финалните 100 км бяха наситени с огромни камъни, които трябваше да избягвам, като все пак карам достатъчно бързо. Беше изключително рисковано, защото камионът можеше да получи сериозни повреди. На финала мнозина от лидерите в категорията казаха, че това са били найтрудните 100 км в историята на Дакар. – Вязович ли беше най-големият ви конкурент? – Уважавам всички състезатели. Всички работим за добър резултат и победа. Отборите на МАЗ (със Сярхей Вязович), Tatra, Hino и Renault бяха силни – както и на Iveco с Жерар де Рой и Федерико Вилагра в предишни състезания. Всички те от време на време постигаха добри резултати. Може да се каже, че нашето представяне беше по-равномерно и в съвкупността от всички дни постигнахме най-доброто време. – Какъв е вашият стил на шофиране – агресивен, спокоен или сте тактик? Използвам и трите стила. Понякога се налага да си бърз и това включва агресивно шофиране, но се стремя да излагам себе си и камиона на възможно най-малкия риск. Това невинаги е постижимо. Разбира се, съобразявам и с тактиката на отбора. Всичко това се комбинира, за да се постигне добър резултат. – Къде се чувствате най-добре като пилот – на скалисти участъци, в меки пустинни пясъци, в дюни или по тесни и криволичещи маршрути? – За някои трасета в отбора казваме: „Колкото по-лошо е, толкова по-добре.“ Криволичещите речни корита – това са условията, които най-много харесвам. Не е много приятно да се състезаваш по планински специален етап, където не можеш да „режеш“ ъгли, тъй като караш по фиксирана траектория. На планинските етапи обикновено от едната страна е възвишение, а от другата – пропаст, така че ако „сечеш“ ъглите, умираш. Трябва да си особено хладнокръвен в тези условия. Обичам дюни – там не е нужно да караш бързо, важното е да ги преодоляваш, без да заседнеш. – Кои са основните стъпки в кариерата ви като пилот на рали камиони? Къде и кога започнахте да карате рали камион? – Кариерата ми започна в Набережние Чьолни и то с картинг. Картингът по същество е малка кола, но има много общо с камион – дава усет за управлението, създава реакции и буди желание за победа. Който се занимава с моторни спортове, може да научи изключително много на картинг пистата. Сядайки зад кормилото на камион, просто променяте и разширявате тези умения. Всичките ми умения и особено постиженията ми като пилот са благодарение на отбора – той ме научи на всичко. – Искате ли да карате камион с кабина зад предните колела? – На тренировки карах такъв камион и познавам предимствата му. Но не може да се научите да го управлявате просто като участвате в еднодве състезания: трябва да го карате над година. Сигурен съм, че в бъдеще камионът ни с кабина зад предните колела ще стане достоен съперник. Засега обаче доработихме нашата традиционна версия до такава степен, че да бъде изключително конкурентна и да се представя добре. Това е основният фокус на отбора в момента. – Какво ще кажете за бъдещите си проекти? – Наш основен проект е състезателният ни камион, неговата модернизация и непрекъснатото му усъвършенстване. Като пилот се интересувам преди всичко от подобряването на спортните му качества. Искам да го направим по-бърз. Със сигурност има нужда от тестване. Можем да направим това на Silk Way – събитие, което ни позволява да тестваме и камиона, и нашите умения. Рали Silk Way Rally се провежда в три различни страни и предлага разнообразие от писти: дюни, пясък, твърди писти и хлъзгави офроуд участъци. Конкуренцията е силна. Успеете ли на Silk Way, може да отидете на Дакар с увереност. K април 2020 КЪМ СЪДЪРЖАНИЕТО

Член на международнoтo жури Busworld Turkey 2020: Електричество и алтернативни горива Над 123 изложители от близо 20 държави събра осмото издание на международното изложение Busworld Turkey, проведено в Истанбул от 5 до 7 март. Busworld Turkey 2020 се завърна към корените си в турския мегаполис край Босфора, след като единствено предишното седмо издание през 2018 г. бе в Измир. Международното изложение Busworld Turkey, което се организира от Busworld International и се провежда на всеки две години, отново събра автобусния свят край Босфора Някои от най-големите турски производители на автобуси, а така също и производители и доставчици на възли, агрегати, детайли, оборудване, услуги… за автобусите и автобусния транспорт, дошли от цял свят, както и посетители напълниха до краен предел зали 9 и 10 на истанбулския изложбен център hkf. За трите дни на изложението през залите преминаха 7935 посетители от 75 държави. Те можеха да разгледат 35 автобуса, мидибуса и минибуса, както и да се запознаят с експонатите на 119 изложители от сектора на доставчиците за автобусната индустрия. Логично най-голямото автобусно изложение в Югоизточна Европа премина под знака на електрификацията, алтернативните източници на задвижване, свързаността и високите технологии. Не липсваха новости в моделните линии на производителите, като, разбираемо, голяма част от експонатите бяха насочени към региона на Турция, Близкия изток и Северна Африка. Турските производители на автобуси обаче отдавна са си извоювали сериозно име в Европа, така че изложението беше полезно и за професионалните посетители от Стария континент и особено от нашия регион. Otokar с два нови модела за Европа Otokar, един от големите турски производители, по традиция се представи с обширен щанд. Новината от базирания в Адапазаръ производи- ABSTRACT IN ENGLISH Busworld Turkey Puts Zero Emissions on the Agenda The 8th edition of Busworld Turkey, organised by Busworld International and its Turkish partner HKF Trade Fairs, took place from March 5 to 7, 2020 in the Istanbul Expo Center. Busworld welcomed 7,935 visitors coming from 75 countries around the world who were received by 128 exhibitors. The exhibitors expressed their satisfaction about their participation. КЪМ СЪДЪРЖАНИЕТО април 2020