Изданията на Българска Транспортна Преса

Уважаеми читатели, моля имайте предвид, че излизащите
през 2021 г. издания ще са достъпни само за абонати!

- - -

Искате да четете изданията на мобилен телефон или таблет?
Просто свалете приложението BULGARIAN TRANSPORT PRESS от Google Play или App Store!

Камиони

Логистика

Строителна техника

Views
1 year ago

КАМИОНИ 3 / 2020

  • Text
  • Trailers
  • Transport
  • Vans
  • Buses
  • Man
  • Daf
  • Mercedes
  • Optiflow
  • Isuzu
  • Wabco
  • Otokar
  • Iveco
  • Busworld
  • Renault
  • Trucks
  • Scania
  • Volvo
Четете в броя: * Volvo Trucks обнови наведнъж четири от гамите си. * Renault Trucks започва производство на електрическите си камиони. * Анкета: Превозвачите - В тол системата има много проблеми. * Къде е сега Пакетът Мобилност?! * Busworld Turkey 2020: Електричество и алтернативни горива. * и още...

40 ТРАНСПОРТ

40 ТРАНСПОРТ Тол система на повикване История с очаквано продължение… Това е обобщението за предизвестеното отлагане на нормалния старт на тол системата. Този път до 13 април с „любезното“ съдействие на извънредното положение, предизвикано от пандемията от коронавирус Към момента камионите и автобусите пътуват предимно с маршрутни карти, но много от тях вече са оборудвани с бордови устройства и GPS тракери, които могат да ползват. По данни на Агенция „Пътна инфраструктура“ (АПИ) 28 430 български камиони и автобуси са с активирани бордови устройства. Според превозвачи не всички от тях се ползват пълноценно. В същото време технически оборудваните транспортни компании по неволя си купуват маршрутни карти и се надяват да не бъдат таксувани повторно за досега изминатите километри. По информация на АПИ обаче тези 28 430 камиони и автобуси вече са с регистрирани в Националното тол управление бордови устройства и се таксуват чрез тях при преминаването по платените пътища. От старта на тол системта на 1 март са закупени 342 646 маршрутни карти, което едва ли има връзка с проблемите около коронавируса, тъй като маршрутните карти лесно могат да се купят онлайн. От АПИ заявяват, че най-предпочитани са каналите за продажба на Агенция „Пътна инфраструктура“. Според статистиката им 76% от маршрутните карти са купени през сайта bgtoll.bg, мобилното приложение, 500-те терминала за самотаксуване или от гишетата на основните ГКПП-та и областните пътни управления. Анализът на данните в Националното тол управление показва, че въпреки извънредното положение и затрудненията заради ограниченията срещу COVID-19 „превозвачите не са прекъсвали усилията си да оборудват автопарка си с бордови устройства“. От 13 март до 26 март са регистрирани 9540 машинки. Разговорите с всички участници в процеса също довели държавните институциии до извода, че е нужно допълнително време в условията на извънредно положение, за да приключи в цялост оборудването на автопарка над 3,5 тона. „Затова, отчитайки и затрудненията, които браншът изпитва, до края на извънредното положение – 13 април, се удължава времето за оборудване на тежкотоварните превозни средства.“ Както се казва в играта на табла – „дюшеш“…. В този период ще продължи правоприлагането на терен от мобилните екипи на тол контрола. Нарушителите без регистрирани бордови устройства и без активирани маршрутни карти ще бъдат насочвани как да станат „изрядни ползватели“ на платената пътна мрежа. Мобилните екипи ще проверяват и дали правилно се използват вече активните и монтирани машинки за отчет на тол такси. Основната цел на контроните органи във времето на извънредното положение ще бъде за всяко превозно средство над 3,5 тона да бъде платена дължимата пътна такса според изминатия маршрут, категория и емисионен клас. Според постъпилата в Националното тол уп- април 2020 КЪМ СЪДЪРЖАНИЕТО

ТРАНСПОРТ » ТОЛ СИСТЕМА НА ПОВИКВАНЕ 41 равление информация от двамата досега одобрени национални доставчици на услуги, в процес на монтиране и активиране са близо 10 000 бордови устройства. А през април предстояла доставка на още 10 000. Пак по информация на АПИ, пет дружества, вписани в списъка на АПИ като доставчици на декларирани данни, имат влезли в сила договори с национални доставчици на услуги и могат да предоставят данни от GPS тракерите за целите на тол таксуването. По предварителни заявки те трябва да осигуряват автоматичното таксуване на повече от 60 000 пътни превозни средства. До момента има подписани договори за над 1500 тежкотоварни автомобила и процесът продължава. Анализ на приходите от тол такси се очаква да бъде направен след приключването на поне един месец от въвеждането им, но предвид създалата се ситуация, той едва ли ще бъде мерило за ползата от новата тол система. K Какво казват доставчиците на декларирани данни Анкета на списание камиони с доставчиците на декларирани данни обаче показа, че на повечето от въпросните фирми все още им е трудно да постигнат споразумение с Националните доставчици на услуги и да заработят като пълноправни участници в тол системата. На въпроса: Подписахте ли договор с НДУ, ако да – с кой от двата доставчика и какви услуги (плюс софтуер и устройства) ще предлагате на клиентите си? – от ДАК-22 отговориха, че са подписали договор с Конкорд Смарт Инфраструктура АД през изминалата седмица. Компанията все още свързва системата си към тази на НДУ, но като цяло отчита забавяне на процеса. „Надяваме се НДУ да ни предостави нужната информация днес или през следващите дни, за да можем да свържем нашите интерфейси към тях и да започнем с тестове“, каза управителят на ДАК-22 ЕООД Делян Костов. Йордан Стойчев, управител СТ ИНОВЕЙШЪН ЕООД, отговори, че компанията ще подпише договор с Конкорд Смарт Инфраструктура. „Ще предлагаме отчитане на тол през нашата GPS система. Технически кога ще бъде възможно това, не мога да ви кажа, тъй като зависи от КСИ, а те са претоварени и никой според мен от ДДД, свързани към тях, не е наясно кога точно реално ще тръгнат нещата на 100%.“ От DIL-SOFT отговориха, че към момента нямат подписан договор с НДУ. „Нашето мнение е, че много от клаузите в предлаганите от НДУ договори са в противоречие на нормативната база и вменяват неизпълними за ДДД изисквания. Като цяло при така създалата се ситуация не смятаме, че е възможно по никакъв начин да се спазят обещанията от срещите в АПИ и Министерския съвет.“ Локатор БГ има сключен договор с НДУ Конкорд Смарт Инфраструктура АД от 6 март 2020 г. Локатор БГ е упълномощен от КСИ АД (Digitoll) да сключва договори с крайни клиенти за автоматично отчитане на ТОЛ такси чрез GPS или бордови устройства. Към днешна дата Локатор включва успешно нови и съществуващи клиенти към ТОЛ системата, които отчитат плащания през GPS оборудване, се казва в отговора на компанията. Мениджърът на European Electronic Tolling Корнел Патруца отговори, че компанията му е в процес на подписване на договор и интеграция на оборудване с НДУ. ИКОМ ООД (Viasat Technology) вече има подписан договор с Конкорд Смарт Инфраструктура АД, каза Драгомир Божков, оперативен директор на ИКОМ. Viasat Technology е започнала предоставянето на тол услуга със съществуващите GPS устройства на Viasat Technology (в т.ч. Vivafleet, EuroGPS), вече монтирани в автомобили. ПОДЕМНА ТЕХНИКА ЗА РЕМОНТ НА КАМИОНИ И АВТОБУСИ Канални и подови подемници с товароносимост до 20 т Безкомпромисно качество от Дания с най-добрата гаранция за подемна техника в света ДАЛКО МОТОРС ООД 1517 София, кв. Левски, ул. Саранци 3 офис: 02/ 931 22 20, магазин: 02/ 831 01 94 e-mail: tools@dalkomotors.com www.dalkomotors.com www.beta-tools.bg КЪМ СЪДЪРЖАНИЕТО април 2020