Изданията на Българска Транспортна Преса

Уважаеми читатели, моля подновете абонамента си.

- - -

Искате да четете изданията на мобилен телефон или таблет?
Свалете приложението BULGARIAN TRANSPORT PRESS от Google Play или App Store!

ЛОГИСТИКА

КАМИОНИ

СТРОИТЕЛНА ТЕХНИКА

Камиони

Логистика

Строителна техника

Views
3 years ago

КАМИОНИ 3 / 2020

  • Text
  • Trailers
  • Transport
  • Vans
  • Buses
  • Man
  • Daf
  • Mercedes
  • Optiflow
  • Isuzu
  • Wabco
  • Otokar
  • Iveco
  • Busworld
  • Renault
  • Trucks
  • Scania
  • Volvo
Четете в броя: * Volvo Trucks обнови наведнъж четири от гамите си. * Renault Trucks започва производство на електрическите си камиони. * Анкета: Превозвачите - В тол системата има много проблеми. * Къде е сега Пакетът Мобилност?! * Busworld Turkey 2020: Електричество и алтернативни горива. * и още...

38 ТЕХНОЛОГИИ

38 ТЕХНОЛОГИИ 9-тонният Airlight II тежи под 370 килограма BPW предлага найлекия за всички времена ходов агрегат за ремаркета и полуремаркета. Повисока товароносимост и намален разход на гориво са основите преимущества, от които могат да се възползват на първо място тези превозвачи, за които полезният товар е критично важен Производителите на оборудване за превозни средства с комерсиална цел се борят да ги олекотят с няколко десетки килограма, за да повишат тяхната ефективност. Парадоксално, в същото време електромобилността налага увеличаване на собствената маса на камионите със стотици килограми. Производителят от Вейл за първи път постига тегло под 370 кг на моста Airlight II за ремаркета и полуремаркета, чиято товароносимост е 9 тона. В този сектор няма чудеса, резултатите се постигат трудно, но се обясняват просто, с няколко думи – конструкции, материали, технологии. В изпитания Airlight II са обединени три найсъвременни решения: )) дисковите спирачки за ремарке ECO Disc TS2; )) алуминиеви главини; )) новаторски, свръхлеки надлъжни конзоли. Вече сме представяли уникалната конструкция на ECO Disc TS2 със супорт с особена форма и бутало, изместено странично спрямо центъра на металната основа на спирачната накладка, така че да се уравновесят напълно силите и моментите, действащи върху нея при спиране. Пълноценното използване на цялата площ на спирачната накладка и равномерното ѝ износване удължават експлоатационния живот, а многофункционалният регулатор MFA (Mulifunctional Adjuster) има по-малък брой елементи. По-лесно е и обслужването: не се налага да се сваля спирачният апарат при смяна на спирачните дискове. Много полезна за превозвачите е информацията за степента на износване на спирачните накладки, която BrakePadMonitor показва в 10-процентови интервали. BrakePadMonitor може да се вгради допълнително и в предишното поколение ECO Disc – една от най-популярните дискови спирачки. Кованите алуминиеви главини са пример за рационално използването на леки сплави. Всяка от тях е по-лека с 9 килограма от стоманената си посестрима. Предлагат се за деветтоните мостове с колела с отстъп/отместване 0 мм (ET 0) и единични гуми. Надлъжната конзола е новост не само от гледна точка на технологията, по която е произведена, но и като конструкция: изкована от високоякостна пружинна стомана, тя е кух профил, чиято структура е заимствана от структурата на кост. Всяка от новите надлъжни конзоли е със 7 килограма по-лека от използваните преди това. Airlight II е доказано много здрав мост – качество, което в случая се съчетава с минимизирано тегло. Новите надлъжни конзоли олекотяват полуремарке с три моста с 42 кг (6 х 4 кг), а алуминиевите главини – с 54 кг (6 х 9 кг). Общо 96 килограма. От BPW посочват, че превозни средства, оборудвани с техни леки компоненти, могат да спестят годишно до 200 килограма въглероден диоксид (СО 2 ) и да увеличат с до 900 евро приходите. Производителят обаче не уточнява при какви условия е постижим такъв резултат. K инж. Радослав ГЕШОВ април 2020 КЪМ СЪДЪРЖАНИЕТО

Увеличете резултатите от Вашето търсене на товар на timocom.bg април 2020