Изданията на Българска Транспортна Преса

Уважаеми читатели, моля имайте предвид, че излизащите
през 2021 г. издания ще са достъпни само за абонати!

- - -

Искате да четете изданията на мобилен телефон или таблет?
Просто свалете приложението BULGARIAN TRANSPORT PRESS от Google Play или App Store!

Камиони

Логистика

Строителна техника

Views
1 year ago

КАМИОНИ 3 / 2020

  • Text
  • Trailers
  • Transport
  • Vans
  • Buses
  • Man
  • Daf
  • Mercedes
  • Optiflow
  • Isuzu
  • Wabco
  • Otokar
  • Iveco
  • Busworld
  • Renault
  • Trucks
  • Scania
  • Volvo
Четете в броя: * Volvo Trucks обнови наведнъж четири от гамите си. * Renault Trucks започва производство на електрическите си камиони. * Анкета: Превозвачите - В тол системата има много проблеми. * Къде е сега Пакетът Мобилност?! * Busworld Turkey 2020: Електричество и алтернативни горива. * и още...

32 Битката на

32 Битката на електрическите пикапи Пазарът на пикапи се развива все по-динамично в посока на електрификацията. Най-сериозната конкуренция в този сегмент логично е на пазара в САЩ, където пикапът отдавна си е извоювал привилегирован статут. Nikola, Tesla, Rivian, Ford и GM вече показаха новите си електрически разработки, които със сигурност ще се борят и за благоволението на европейците Nikola, стартъпът от Финикс, Аризона, разкри, че бъдещият пикап на компанията ще може да работи на захранване от собствени водородни горивни клетки, на батерии или като комбинирана система. Той ще бъде изграден чрез партньорство със засега неназован производител на превозни средства. Компаниите ще обявят официално плановете си на пресконференция на Nikola през септември. Собственикът на Nikola Corp. Тревър Милтън извади някои доста впечатляващи спецификации на пикапа. Милтън твърди, че Badger ще може да генерира повече от 906 конски сили и 1328 Нм въртящ момент. Пикапът ще има приблизителен пробег от 965 км с едно зареждане. Електрическият Badger ще ускорява от 0 до 100 км/ч за около 2,9 секунди (!). Хибридно задвижваната версия на пикапа ще изминава 482 км само на батерия, в случай че няма близка станция за зареждане с водород. Според анонсите Badger ще може да се справи с „изстрелвания“ от 0 – 160 км/ч с минимална загуба на производителност. Той ще работи на степени чрез усъвършенствано софтуерно смесване на заряд от батерии и горивни клетки. С напълно натоварено ремарке и комбинирана маса на превозното средство от 8 тона Badger ще може да стартира от място на 30-процентов наклон без засядане на ротора на електродвигателя. Главният изпълнителен директор на Tesla Inc. Илон Мъск представи новия изцяло електрически пикап Cybertruck на събитие в Лос Анджелис в края на миналата година. Превозното средство е с начална цена от 39 900 долара. Cybertruck ще се конкурира с F серията на Ford, която е найпродаваният пикап от 40 години в САЩ, както и с Chevrolet Silverado на GM. Tesla иска да позиционира базовия си модел под 50 хил. долара и обяви, че стилът е киберпънк, вдъхновен от филмите Blade Runner и The Spy Who Loved Me. Всички версии на пикапа ще разполагат със системата Autopilot. Пакетът за автономно управление ще струва 7000 долара, ако потребителите са склонни да чакат новите функции, които ще бъдат развивани. Cybertruck може да ускори от 0 до 60 км/ч за по-малко от 6,5 секунди за базовия мотор и за 2,9 секунди за високия клас. Версията от среден клас постига това за 4,5 секунди. Базовата версия на Cybertruck с един мотор има пробег от 400 км с едно зареждане. Версията с два мотора, която ще струва 49 900 долара, издържа около 480 км, а тази с три мотора ще е на цена от 69 900 долара и с пробег 804 км. Компанията очаква производството на най- април 2020 КЪМ СЪДЪРЖАНИЕТО

33 евтините модели Cybertruck да започне в края на 2021 г., а на тези с три мотора – през 2022 г. Футуристичният Rivian R1T е изцяло електрически пикап от новата американска стартираща компания Rivian. Производителят обещава повече от 640 км пробег с едно зареждане и ускорение, съпоставимо с това на суперавтомобил. Пикапът не е концептуално превозно средство и ще влезе в производство като Rivian R1T от 2021 година. При дължина 215,6 инча, екипажната кабина на R1T го позиционира между пикапите със среден размер като новия Ford Ranger и големите пикапи като Ram 1500. Задвижването на всички колела при 2021 R1T е подобно на Tesla Model X – всяка ос се задвижва от собствен електромотор. Предлага се гама от батерии от 105, 135 и 180 кВтч за пробег съответно над 400, 480 и 650 км. Моделът с мощност 135 кВтч е най-бързият от трите, със 754 конски сили и ускорение от нула до 100 км/ч за 3,0 секунди. Всяка версия на R1T има задвижване на всички колела и ще може да тегли товар до 5 тона. Третото ниво на автономност ще бъде стандартно за всички версии, заедно с регулируемото въздушно окачване. Rivian R1T ще влезе в продажба в края на 2020 г., като началната цена е 69 000 долара за версията със 105 кВтч. Заредените с всички екстри 180-кВтчасови R1T ще бъдат първите модели, които ще влязат в производство, а 135-кВтчасовият R1T идва скоро след това. Моделът със 105 кВтч ще бъде наличен в рамките на 12 месеца след началото на производството. Едва ли електрическата революция в сегмента на пикапите би могла да премине без участието на Ford. Подвластна на максимата, че действията говорят по-силно от думите в света на лекотоварните автомобили, Ford извади най-новия си прототип EV F-150 и прикачи към него 10 двуетажни железопътни вагона, натоварени с 42 пикапа Ford F-150. За да се увери, че демонстрацията ще стигне до масовата публика, компанията събра на презентацията си обикновени американци, почитатели на F-150, които импровизирано и цветисто коментираха видяното. Главният инженер на Ford F-150 Линда Жанг собственоръчно натовари 42 пикапа на вагоните, заедно с екипа си. А зрителите се питаха от какъв материал от космическата епоха е изработен тегличът, за да издържи на подобно натоварване от над 566 тона! General Motors също ще се включи в наддаването със супермощна електрическа пикап версия на Hummer, който трябва да излезе през 2022 г. Найневероятното нещо в новия пикап GMC Hummer EV ще бъде мощността му. Електромоторите на Hummer ще произвеждат до 1000 конски сили, което ще му позволи да ускорява от 0 до 100 км/ч само за три секунди. Hummer ще има поразително висок въртящ момент от над 15 000 Нм. За сравнение пикапът GMC Sierra 3500 Heavy Duty с дизелов двигател може да генерира 445 конски сили и въртящ момент от 1300 Нм. С подобна мощност Hummer EV скача „в дълбокото“ в предстоящата битка между висококачествените електрически пикапи. Новият GMC Hummer EV ще бъде пуснат в продажба през 2022 г. и се очаква да се продава в лимитирани серии. От GM все още не разкриват колко ще струва той. K април 2020