Изданията на Българска Транспортна Преса

Уважаеми читатели, моля имайте предвид, че излизащите
през 2021 г. издания ще са достъпни само за абонати!

- - -

Искате да четете изданията на мобилен телефон или таблет?
Просто свалете приложението BULGARIAN TRANSPORT PRESS от Google Play или App Store!

Камиони

Логистика

Строителна техника

Views
1 year ago

КАМИОНИ 3 / 2020

  • Text
  • Trailers
  • Transport
  • Vans
  • Buses
  • Man
  • Daf
  • Mercedes
  • Optiflow
  • Isuzu
  • Wabco
  • Otokar
  • Iveco
  • Busworld
  • Renault
  • Trucks
  • Scania
  • Volvo
Четете в броя: * Volvo Trucks обнови наведнъж четири от гамите си. * Renault Trucks започва производство на електрическите си камиони. * Анкета: Превозвачите - В тол системата има много проблеми. * Къде е сега Пакетът Мобилност?! * Busworld Turkey 2020: Електричество и алтернативни горива. * и още...

24 ЕДИН

24 ЕДИН ВЪПРОС, ЧЕТИРИ ОТГОВОРА Превозвачи: В тол системата има много проблеми Тол системата в България за всички моторни превозни средства с допустима максимална маса над 3,5 т бе въведена на 1 март. Заради традиционните за България трудности около стартирането й бе даден гратисен период до 27 март, през който превозвачите трябваше да се оборудват с бордови устройства за отчитане и заплащането на тол таксите, а GPS тракерите да заработят. Изначално заработи единствено плащането на тол такси с маршрутни карти. В дните на пандемията гратисният период бе удължен до края на извънредното положение – 13 април Как се справяте с тол таксите през гратисния период и готови ли сте за истинския старт на системата? Тези въпроси списание КАМИОНИ зададе на четирима превозвачи, като ги подбрахме така, че дейността на всеки от тях да има своя специфика. Неизбежно събеседниците ни споделиха и притесненията на транспортния бранш от пандемията. Сашо Стойков, Класик 2000, базирана в Дунавци: Имаме 40 композиции – Евро-6 и Евро-5. Работим прави и обратни курсове почти до цяла Европа – Скандинавия, Бнелюкс, Германия, Франция, Англия, Швейцария… Сключили сме договор, но все още чакаме бордовите си устройства. Явно имат проблеми с доставките. През това време работим с маршрутни карти. Работата с тях обаче е трудна – особено когато имаш повече камиони. Трябва да отделиш хора, които да правят само това, да правиш много точно маршрутите, за да не те прекара през пътища, затворени за тежки превозни средства. Видин има 4 изхода, а София – 14, трябва да прецениш откъде ще излезеш и къде ще влезеш. Когато излизаме от България или влизаме в страната – няма проблем, защото Дунав мост-2 ни е близо. Тол таксата ни дотам е лев и нещо. Но когато трябва да доставим или вземем товар в страната, с маршрутната карта става сложно. По време на пандемията работата ни стана още по-трудна. Работят около 25 камиона. 12 от 42 наши шофьори не карат в момента. Дончо Обретенов, Строй-Спед, базирана в Девня: Работим с 65 камиона – Евро-4, Евро-5 и Евро-6. Возим предимно вътрешно, но имаме курсове и до Румъния. Водим цимент, сода, имаме и гондоли и няколко бордови композиции. За мен нещата с тол системата все още са много неясни. Ние има GPS-тракер, но доставчикът не е лицензиран, затова сключихме договор с друг доставчик. Изненадах се, че устройствата ни дойдоха много бързо – половината в края на февруари, а другата половина в началото на март. Дотогава работехме с маршрутни карти, но с тях всичко е много тромаво и мисията е невъзможна. Сега всичките ни камиони са оборудвани с устройства. Устройствата работят, но на моменти индикират, че има прекъсване на връзката. Всеки ден, като отчетем данните от системата, има неясноти кое какво означава. Като разход с тол системата ни е по-скъпо в сравнение с винетките. До 26 март имаме за тол такси около 12 000 лв. в момента. Месечните винетки на 65 камиона струваха 8710 лв. Имаме 1 влекач Scania на природен газ и очакваме за тях таксите да са по-ниски, но засега ги третират само като Евро-6. Има много недомислици в тол системата. Ние имаме един участък от гаража, до Девня цимент, който е 520 м и за минаването по него плащаме по 6 ст., като за това се плаща банков превод! Иначе в сегашната ситуация работата намаля драстично. Бетоновите възли почти не работят. Правим по 7–8 курса с цимент на ден, докато обичайно стигахме до 20–30. април 2020 КЪМ СЪДЪРЖАНИЕТО

ЕДИН ВЪПРОС... » ПРЕВОЗВАЧИ: В ТОЛ СИСТЕМАТА ИМА МНОГО ПРОБЛЕМИ 25 Веселин Стоянов, Транспрес, базирана в София: Всичките ни над 200 товарни автомобили вече са оборудвани с бордови устройства, които работят. Наистина на места светят червено, но ние вече сме избрали този начин на плащане на тол таксите. В началото ползвахме и маршрутни карти, но при голям автопарк те не са удобно решение. Като цяло грубите сметки показват, че за превозвачите тол системата оскъпява пътните такси около 10 пъти в сравнение с винетката. Ние имаме камиони, които правят по 13 000 км на месец. Да, останаха и безплатни пътища, но когато маршрутът ти е от София до Бургас нямаш избор – почти целият е платен. Костадин Дрангов, Ули Транс, базирана в София: Имаме 22 камиона, като за всички сме взели бордови устройства. В момента ги раздаваме и монтираме на камионите, които тръгват. За нас това е удобният начин за плащане на тол такси. Ситуацията с транспорта стана много трудна заради мерките срещу корона вируса. Ние возим фармацевтични продукти и меса. Сега след свиването на пазарите в Испания и Италия се опитваме да компенсираме с превози към Русия. април 2020