Изданията на Българска Транспортна Преса

Уважаеми читатели, моля подновете абонамента си.

- - -

Искате да четете изданията на мобилен телефон или таблет?
Свалете приложението BULGARIAN TRANSPORT PRESS от Google Play или App Store!

ЛОГИСТИКА

КАМИОНИ

СТРОИТЕЛНА ТЕХНИКА

Камиони

Логистика

Строителна техника

Views
3 years ago

КАМИОНИ 3 / 2020

  • Text
  • Trailers
  • Transport
  • Vans
  • Buses
  • Man
  • Daf
  • Mercedes
  • Optiflow
  • Isuzu
  • Wabco
  • Otokar
  • Iveco
  • Busworld
  • Renault
  • Trucks
  • Scania
  • Volvo
Четете в броя: * Volvo Trucks обнови наведнъж четири от гамите си. * Renault Trucks започва производство на електрическите си камиони. * Анкета: Превозвачите - В тол системата има много проблеми. * Къде е сега Пакетът Мобилност?! * Busworld Turkey 2020: Електричество и алтернативни горива. * и още...

18 ПРЕМИЕРА

18 ПРЕМИЕРА Голямата премиера: Volvo Trucks В началото на март точно преди да се разрази глобалната криза с COVID-19, която наложи обявяване на извънредни положения и затваряне на границите на много европейски държави, Volvo Trucks представи най-голямата премиера в историята си – обнови наведнъж четири от гамите си. Новостите наистина са много Volvo Trucks е силно отговорна компания и една от основните ѝ ценности е безопасността на хората. Чувала съм това многократно при представяния и драйв тестове. Едно е обаче да се декларира това на думи, друго е наистина да го видиш реализирано. Във връзка с разпространението на коронавируса и за да предпази клиенти и журналисти, Volvo Trucks отмени вече напълно организираното събитие в началото на март, макар че то беше свързано с най-голямата премиера в историята ѝ. Компанията не се замисли за загубите, които ще понесе, а постави на първо място сигурността на хората. За което мога само да я адмирирам. Безопасността е поставена и в центъра на разработката на новите модели. Защо? Защото проведено независимо проучване сред водачи поставя безопасността като третия най-важен фактор за тях – след, разбира се, заплащането и удобствата за водача. Въобще новите модели са разработени с фокус върху водача, което е напълно естествено, след като нуждите от транспорт се увеличават, а липсата на водачи вече се чувства навсякъде по света. А в дните на криза всички оцениха колко важно е транспортът да не спира, колко важно е всички ние да имаме необходимото в магазините близо до нас. Ето защо видимостта, комфортът, ергономичността, нивото на шума, маневреността и безопасността са били в центъра на вниманието при разработването на всички нови модели камиони на Volvo Trucks. Нова кабина за FM и FMX При камионите за регионални превози и за строителството кабината нерядко служи и като мобилен офис. За да се отговори на тези нужди, Volvo FM и Volvo FMX имат чисто нови кабини. Под нови кабини имам предвид не просто сменени някои части и леко подобрена аеродинамика, а изцяло нова конструкция и структура на кабината. Вътрешният обем е увеличен с до 1 куб. м при някои от моделите. Естествено това осигурява по-добър комфорт и повече работно пространство. Видимостта е значително подобрена в резултат на по-големите прозорци, по-ниската линия на вратите и новите огледала. А видимостта е особено важна както при движението в големите градове и техните тесни улици, така и по трудните терени на строителните обекти. Видимостта се подобрява още повече от камерата, монтирана под огледалото от страната на пътника (опция), която предлага помощен изглед на слепите зони отстрани на камиона. „Вижданото“ от тази камера водачът наблюдава на допълнителния дисплей на контролното табло. април 2020 КЪМ СЪДЪРЖАНИЕТО

ПРЕМИЕРА » VOLVO TRUCKS ОБНОВИ НАВЕДНЪЖ ЧЕТИРИ ОТ ГАМИТЕ СИ 19 обнови наведнъж четири от гамите си Дневната кабина на новия Volvo FMX предлага и допълнително място за съхранение до 800 литра. При FMX новата кабина включва и предна секция с лесносменяеми подсилени части, протектори за фаровете и нови V-образни LED фарове, както и нови противоплъзгащи се стъпала. С всичко това FMX отговаря на изискванията за един строителен камион да е здрав и издръжлив. Усъвършенстван външен вид за FH и FH16 Промените във външния вид на флагманите на Volvo – FH и FH16, имат две цели – да подобрят аеродинамиката на автомобила, пряко влияеща върху разхода на гориво, и да го направят още по-отличителен и разпознаваем. И двете цели са постигнати със следните изменения. Характерните V-образни фарове са изместени навън, за да съответстват на отличителната линия на вратите на кабината. Емблемата на предната решетка е по-голяма. Силният характер и наследство на флагмана Volvo FH16 е подобрен с решетката с нов дизайн, при проектирането на която дизайнерите са имитирали водопад. Страничните пътепоказатели също са преместени към вратата, което подобрява аеродинамиката на камиона. Панелът на чистачките е по-изчистен и тънък. Нова работна среда на водача При всичките нови модели арматурното табло е значително модернизирано. Вниманието веднага се привлича от изцяло дигиталния 12-инчов панел с висока разделителна способност, който изпълнява ролята на панела с инструменти. На него водачът може да избира 4 различни изгледа в зависимост от предпочитанията си. Вдясно от кормилото на арматурното табло е разположен допълнителен 9-инчов дисплей (опция), който осигурява допълнителна информация – на него се вижда системата за забавление, навигационната система, информацията от камери, ако има такива, друга транспортна информация. Този дисплей може да се управлява по различни начини – чрез интуитивно разположените бутони на волана, чрез гласово управление или директно чрез сензорния му екран. Както панелът с инструменти, така и допълнителният дисплей работят на много езици. Лостът за управление на I-Shift остава, с което Volvo Trucks остава единственият производител на камиони с такъв лост – всички останали управляват превключването на предавките или чрез лостче вдясно на кормилната колона, или чрез бутони на контролното табло. И при камионите Volvo управлението на предавателната кутия може да е чрез бутони, но това е в случай че се поръча само един режим на управление – икономичен. Ако собственикът или водачът иска да може да превключва примерно между eco и power режим по време на движение, той трябва да поръча конфигурацията с лост за I-Shift. Всъщност този лост в новите FH е по-компактен и по-ергономичен, така че ръката на водача спокойно може да почива върху него, а от друга страна, това оставя повече пространство в кабината. За тези, които се нуждаят от много по-голям капацитет на акумулаторите, се предлага интелигентна система с четири акумулатора, която гарантира, че винаги има резервно захранване за стартиране на двигателя. Предлага се и обширен набор от опции за персонализиране с нови материи и цветове, особено при FH16. КЪМ СЪДЪРЖАНИЕТО април 2020