Изданията на Българска Транспортна Преса

Уважаеми читатели, моля имайте предвид, че излизащите
през 2021 г. издания ще са достъпни само за абонати!

- - -

Искате да четете изданията на мобилен телефон или таблет?
Просто свалете приложението BULGARIAN TRANSPORT PRESS от Google Play или App Store!

Камиони

Логистика

Строителна техника

Views
1 year ago

Автомобили за работа 2020

  • Text
  • Management
  • Accessories
  • Parts
  • Vans
  • Vehicles
  • Trailers
  • Buses
  • Wielton
  • Peugeot
  • Renault
  • Opel
  • Scania
  • Trucks
  • Frotcom
  • Schmitz
  • Ford
  • Iveco
Годишен каталог за камиони, ремаркета, автобуси, вавоне, сервизи, части и компоненти, гуми, масла, системи за управление, карти за разплащане и други.

КАМИОНИ

КАМИОНИ Скания България ООД 1186 София, с. Герман ул. Манастирска воденица № 8 Scania Производителят от Сьодертале е известен с традиционното си високо качество, а и с факта, че продуктите му са в „тежката“ категория. L серията е проектирана за трафика на градски улици. Новата Р серия с най-разнообразната гама от кабини е подходяща за градски и регионални дейности и се е доказала в строителството и при други тежки условия на работа. С отличната си видимост и управляемост камионите от серията G са високо приспособими. Първокласната кабина е добре балансирана, а разширеният списък от екстри позволява да бъде персонализирана до такава степен, че да подхожда на специфичните нужди на един или друг бизнес. Устойчива и гъвкава, едновременно по-здрава и по-изтънчена, новата R серия дава нов смисъл на високия клас в превоза на дълги разстояния и е идеална за живота на шосето. Все пак за феновете на марката, работещи на дълги разстояния, несъмненият връх е серията S. При нея летвата на удобствата за водача е вдигната най-високо, вътрешността на излъчващата великолепие кабина е просторна и луксозна, всичко я прави по-привлекателна. Scania XT, специално проектирана за тежки дейности в строителството (увеличен просвет, подсилени брони и т.н.), може да използва различните типове кабини. Двигателите на Scania – 23 различни варианта Евро-6, имат специфични черти, например характерни за повечето агрегати на производителя са индивидуалните цилиндрови глави. Scania е единственият голям производител, който продължава да предлага за топ моделите си V8 двигатели (DC16), чиито показатели достигат 730 к.с. и 3500 нютонметра. Уникални са и 5-цилиндровите агрегати DC 09. Неотдавна Scania допълни гамата DC13 с модела 166 с мощност 540 конски сили. Той е ориентиран основно към клиенти, за които освен мощност от значение е и натоварването на предния мост и поради това търсят по-лека алтернатива на V8 с 520 к.с. DC13 166 използва част от технологиите на DC 13 с 500 к.с. – търкалящи лагери вместо плъзгащи и як турбокомпресор с постоянна геометрия. Основната част от двигателите на Scania са традиционни дизелови, в т.ч. приспособени за различни видове биодизел и HVO (гориво, получено чрез хидрогенизиране/ хидрокрекинг на растително масло), но за българския пазар реален интерес представляват моделите на природен газ. Първите лястовици от Сьодертале бяха двигателите OC09 104 с 280 к.с/1350 Нм и OC09 105 с 340 к.с./1600 Нм, Тяхната мощност и липсата на автоматизирана предавателна кутия не събуди достатъчен интерес у повечето превозвачи, но появата на OC13 101 промени условията. И трите двигателя са с искрово запалване, степен на сгъстяване 12,6:1 и впръскване на гориво Bosch. Обработката на газовете включва EGR и трипътен каталитичен преобразувател. Диаметърът на цилиндъра и при трите е 130 мм, но при 9-литровите ходът е 140 мм, докато при OC13 101 той е 160 мм. Със своите 410 к.с. и 2000 Нм при 1100–1400 об/мин. 13-литровият OC13 101 е достоен съперник на дизеловите си събратя, от които обаче не само е по-чист и тих, но определено е и по-икономичен в реални условия. Потвърдиха го и драйв-тестове на сп. КАМИОНИ. Това и по-ниската цена на синьото гориво са сериозни аргументи, които вече никой не си позволява да пренебрегва. Автомобилите с двигатели OC могат да бъдат както за компресиран природен газ (CNG), така и за втечнен (LNG). Отсъствието у нас на мрежа от станции за зареждане с LNG предопределя засега използването на CNG и съпътстващите ограничения на автономността, лимитирана до вътрешни и отчасти регионални превози. Подобрения в част от зарядните станции като възможност за влизане на цели автокомпозиции и по-бързо зареждане на големи резервоари ще насърчи използването на природния газ като по-добра алтернатива на дизеловото гориво. 16 Автомобили за работа 2020

КАМИОНИ Volvo Trucks Bulgaria 1331 София, бул. Сливница № 630 www.volvotrucks.bg АКЦЕНТИ ➣➣Продуктовата гама на производителя от Гьотеборг с пет линии модели покрива в Европа диапазона на товарни превозни средства с обща допустима маса 10 тона и нагоре. Volvo Trucks FH и FH16 са моделите за превози на дълги разстояния. FH16 е за особено тежки и трудни операции. FH се предлага в оптимизирана версия с I-Save, създадена специално за пестене на гориво при превози на дълги разстояния. Пакетът I-Save съчетава компоненти, подбрани за минимизиране консумацията на гориво: високоефективни 13-литрови дизелови двигатели D13K460TC и D13K500TC Eвро-6 d с турбокомпаунд, система I-See, използваща топографски карти за планиране оптималното преминаване на пред стоящия пътен участък, предавателна кутия I-Shift със софтуер, оптимизиран за ефективно движение по магистрали и първокласни пътища с минимален разход на гориво, I-Cruise за поддържане скоростта по начин, който пести гориво, I-Roll за използване на енергията за движение по инерция, нов заден мост с намалени загуби от триене и оптимално подбрани предавателни отношения. Също за пестене на гориво двигателят се изключва слез 150 секунди работа на празен ход, а помпата на серводвигателя на кормилната уредба е с променлив обем. Volvo FH D13K TC с I-Save намалява разходите за гориво с до 7% при превози на дълги разстояния спрямо D13 eSCR Eвро-6 d. Кабините са 4: Globetrotter XL с вътрешна височина 220 см и 1 или 2 легла, Globetrotter с 205 см, с 1 или 2 легла, спална кабина с вътрешна височина 171 см с 1 легло и ниска спална кабина с 1 легло и въ трешна височина 147 см. Двигателите са 6-цилиндрови редови: 13-литровите D13K с 420 до 540 к.с., газовият G13C (510 к.с.) и 16-литровите D16K в 4 варианта, от 550 до 750 к.с. Автоматизираната предавателна кутия I-Shift е допълнена от I-Shift Dual Clutch – версия с 2 съединителя. За композиции до 100 т са налице и 6 варианта на 14-степенни кутии с ръчно управление. Възможност да се намери оптималното решение за всяко приложение дава изборът между 3 единични (13 т) и 1 тандемен (23 т) мост с хипои дно главно предаване и още 4 с редукторни главини, с по 6 до 11 предавателни числа за главното предаване. Множество функции помагат на водачите и обезопасяват движението: усъвършенстваната спирачна функция, която подо брява стабилността на композицията, адаптивният круиз контрол и предупреждението за сблъсък с аварийна спирачка, електронната програма за стабилност, системата за поддръжка на движението в пътна лента, помощта при смяна на пътната лента. FM е универсален товарен автомобил за регионални пре вози, превози на дълги разстояния и дистрибуция. Може да се адаптира за почти всяко задание за превоз. Кабините са 5: Globetrotter LXL, Globetrotter, спална, ниска спална и дневна. Шасито е като на FH. Освен силовите агрегати D13K и G13C на разположение са и помалките D11K (330, 380, 430 и 460 к.с.). Трансмисията предлага I-Shift и 5 кутии с ръчно управление, плюс 8 двигателни моста от 2 типа, с широк избор от предавателни числа. FMX (4х2, 4х4, 6х2, 8х2, 6х4, 8х4, 6х6, 8х6) е създаден за строителството, с шаси, способно да превоз ва големи товари в тежки условия. Задното окачване може да бъде механично или на пнев моресори. FМХ с пет моста (10х4 и 10х6) е за най-тежки задачи. Кабината е дневна, с вътрешна височина 157 см. Двигатели: D11K (330, 380, 430 и 460 к.с.) и D13K (420, 460, 500 и 540 к.с.). За трансмисията се предлагат 3 варианта на I-Shift плюс I-Shift Dual Clutch и 2 на автоматичната кутия Powertronic, при която предавките се сменят без прекъсване на силовия поток. Двигателните мостове са 2 типа, по 5 модела с единична редукция и с редукторни главини. Силоотводни механизми могат да се монтират към двигателя или към предавателната кутия. FЕ е еднакво добър като компактен камион за регионална дистрибуция, за доставки в града, за леки строителни работи или сметосъбиране. Здравата рама с плоска конструкция може да се конфигурира за почти всяка надстройка. Кабините са четири: дневна (дълга 1600 мм), комфортна (2000 мм), спал на или с нисък вход (2200 мм), всички са широки 2300 мм и високи 1605 мм. Двигатели D8K с мощности 250, 280, 320 и 350 к.с. Предавателни кутии: 12-степенна I-Shift AT2412F, 6- и 9-степенни с ръчно управление и 6-степенната автоматична AL306. FL – перфектен за доставки в града, подходящ за строителни обекти в населени места и за сметосъбиране. Три кабини с ширина 2100 мм и височина 1605 мм: дневната е дълга 1600 мм, комфортната – 2000 мм, а кабината с 2 реда седалки – 2980 мм. Двигатели D8K - 250 и 280 к.с. и 4-цилиндрови D5K – 210 и 240 к.с. Предавателни кутии: 6-степенни автоматизирани ATO, ръчно управлявани ZTO (6- и 9-сте пенни) и AL306. Единични двигателни мостове – 3 модела с единично глав но предаване и 1 с редукторни главини. Автомобили за работа 2020 17