Изданията на Българска Транспортна Преса

Уважаеми читатели, моля имайте предвид, че излизащите
през 2021 г. издания ще са достъпни само за абонати!

- - -

Искате да четете изданията на мобилен телефон или таблет?
Просто свалете приложението BULGARIAN TRANSPORT PRESS от Google Play или App Store!

Камиони

Логистика

Строителна техника

Views
1 year ago

Автомобили за работа 2020

  • Text
  • Management
  • Accessories
  • Parts
  • Vans
  • Vehicles
  • Trailers
  • Buses
  • Wielton
  • Peugeot
  • Renault
  • Opel
  • Scania
  • Trucks
  • Frotcom
  • Schmitz
  • Ford
  • Iveco
Годишен каталог за камиони, ремаркета, автобуси, вавоне, сервизи, части и компоненти, гуми, масла, системи за управление, карти за разплащане и други.

КАМИОНИ

КАМИОНИ Mercedes-Benz Silver Star Оторизиран дистрибутор на Mercedes-Benz за България Силвър Стар Моторс ЕАД 1510 София ул. „Резбарска“ № 5 www.mercedes-benz.bg АКЦЕНТИ ➣➣Actros, Arocs и Atego са аргументите на Mercedes-Benz при истинските камиони. Sprinter и Vito ги допълват в по-леката категория, а Unimog и Econic са за специални изпълнения Mercedes-Benz Производителят определя гамата модели за превози на товари така: ➣➣ Новият и досегашният Actros, вкл. и в изпълнения за композиции с маса до 250 тона – за превози на далечни разстояния; ➣➣ Новият Actros и Atego – за дистрибуция; ➣➣ Arocs, който също се предлага в изпълнения и за до 250 тона, и Atego – за строителството; ➣➣ Картината допълват Sprinter – товарен ван, шаси-кабина и бордова надстройка, и Vito – товарен фургон и товаропътнически Mixto. 272, 299, 320 и 354 к.с.), II поколение OM 470/10,7 л (326, 360, 394, 428 и 455 к.с.), също II поколение OM 471/12,8 л (421, 449, 476, 510 и 530 к.с.) и ОМ 473/15,6 л (517, 578 и 625 к.с.). С автоматизирана кутия PowerShift 3 и с допълнителни програми за управление на автомобила, тези агрегати осигуряват рентабилност и удоволствие при шофиране. Богат е изборът от между осия и дължина на надвеса на рамата за по-стабилно монтиране на каросерията. Actros до 250 тона (33 т, 6х4 и 41 т, 8х4/4) се оферира само с най-големия двигател – ОМ 473/15,6 л. Новият Actros засега не е хомологиран за ADR превози – задача, която се възлага на досегашния модел. Новият Actros, с който вече работят и немалко български фирми, е харесван от собствениците, защото повишава ефективността, и от шофьорите, на които осигурява много повече удобства и безопасност. Съчетанието от интелигентни и добре обмислени решения, внедрени в сериен автомобил, помага на водачите да пренасят товари по-безопасно и ефективно, тъй като интелигентното свързване на водач, автомобил и процеса на логистиката дава възможност техниката да се използва с по-пълно натоварване. Мултимедийното табло, многофункционалното кормило с бутони, навигацията, Active Drive Assist, помощникът, който разпознава пътни знаци и ред други системи и елементи от оборудването, са пример за това, как оборудването и интериорът могат да мотивират шофьора по време на напрегната работа или когато почива. Изборът от L-кабини с различна височина и ширина за превозите на дълги разстояния е богат, не му отстъпват и кабините за дистрибуция. Двигателите са 6-цилиндрови, редови, 4 типа: OM936/7,7 л (238, С изключителна на деждност и дълга експлоатационна годност Atego (6,5 до 16 тона) е ефективен камион за дистрибуторски транспорт. Удължени са сервизните интервали и експлоатационният живот на много от компонентите, а специалната конструкция улеснява ремонта и под дръжката на автомобила. Вариантите за кабина са четири – ClassicSpace S, удължена (+180 мм) ClassicSpace S, ClassicSpace L с легло и по-високата BigSpace L с легло. Вратите, отварящи се до 90°, позволяват свободно движение. Силовите агрегати са OM 934/5,1 л, 4-цилиндров, с мощности от 156 до 231 к.с. и 6-цилиндровият OM 936 (238 до 299 к.с.). Arocs е добър и на стро ителната площадка, и на пътя. Кабините за Arocs са седем, с 3 дължини и 2 ширини. Arocs Loader е за транспортни решения, при които полезният товар е решаващ. А Arocs Grounder, още по-здрав, стабилен и с висока товароносимост, е създаден за екстремни нато варвания в тежки условия. Избор на двигателите е между 7,7 л, 10,7 л, 12,8 л и 15,6 л, оптимизирани за различни приложения. Мощната двигателна спирачка може да се активира в 3 режима. А опцията High Performance Brake, в зависимост от вида на двигателя, осигурява спирачна мощност до 475 кВт. В Arocs се вгражда PowerShift 3 с 8, 12 или 16 степени и турбосъединител-ретардер. При спускане системата не позволява неконтролирано повишаване на оборотите и превключване на по-висока предавка. „Пълзенето” с интегриран режим „маневриране” регулира началния въртящ момент при потегляне и позволява прецизно маневриране, съобразено с условията. Arocs може да се поръча и с механична предавателна кутия – 9-степенна или 3 варианта с 16 степени. 14 Автомобили за работа 2020

КАМИОНИ Renault Trucks Bulgaria 1331 София, бул. Сливница № 630 www.renault-trucks.bg АКЦЕНТИ ➣➣Производителят от Франция е сегментирал моделите си над 10 тона в 4 основни направления. Renault Trucks Т машините са за превози на дълги разстояния, с допустима обща маса при композициите 40 до 60 тона и до 26 т при соло камионите. Топмоделът T High е с кабина с висок покрив и равен под, широка 2,5 м. Останалите кабини са дневна със стандартен покрив, нощна и дневна с легло и стандартен покрив и спална кабина с легло и висок покрив. Двигателите за T High са DTI 13 (440, 480 и 520 к.с.), другите кабини могат да се комплектуват и с 11-литровите DTI 11 (380, 430 и 460 к.с.), известни с горивната си икономичност. Освен влекачи 4х2 и 6х2 със спомагателен мост пред или зад двигателния, в линията Т има множество разновидности като соло камион и шаси-кабина (с 10 различни междуосия, от 3700 до 6700 мм за 4х2). Двигателите са редови, 6-цилиндро ви. Optibrake+ комбинира моторна спирачка и компресионна спирачка на клапаните, а хидравличният ретардер Voith е опция. Спирачните механизми са с вентилируеми дискове. Топмоделът е с автоматизирана 12-степенна кутия Optidriver. За останалите, освен усилената кутия Optidriver XTREM, съществуват опциите Optidriver ATO 2612F или Extended ATО 2613F с автоматичен съединител. Двигателните мостове за композиции с брутна маса до 50 тона са с хипоидно главно предаване (единична редукция) и избор между 5 предавателни числа. За композиции с брутно тегло до 70 тона е мостът P1361 с двустепенна редукция и предавателни числа до 5,14. Други възможни опции са изпълнение с 4 акумулатора (2 х 75 Ач за стартиране и 2 гелови по 210 Ач за останалите консуматори), ксенонови фарове, допълнителни светлини при завиване, задни LED светлини, индикатори за натоварване на мостовете, автоматично аварийно спиране, автоматично активиране на паркинг спирачката, когато автомобилът спре, адаптивен круиз контрол, камери за задно виждане и т.н. К-гамата включва машини за работа в най-тежки условия, основно в строителството. Допусти мата обща маса на единичен автомобил К тръгва от 18/19 тона и може да стигне до 50 тона. При композиции този показател може да стигне и 120 тона. Зато ва палитрата от двигатели отново включва агрегатите с най-големия работен обем, с който разполагат в Лион – 13 л (440, 480 и 520 к.с.) и по-малките им събратя DTI 11 (380, 430 и 460 к.с.). Optidriver Xtended дава на водача 1 или 2 до пълнителни предавки, за да маневрира той много бавно (0,7 до 2 км/ч) и прецизно в трудни условия. Optidriver Xtended намалява и износването на съединителя. Кабините са две – дневна със стандартно висок покрив и кабина със същия покрив, но и с легло (Night & Day Cab). Резервоарите за гориво са стоманени, с просвет 515 мм. Солидната рама, в която са предвидени множество възможности за усилване, се допълва от голям просвет, челен ъгъл на заход 32° и предпазни щитове за оборудването, изложено на удари. Серийно моделите от гамата К са с блокируеми диференциали. Влекачите K се предлагат във варианти 4х2, 6х4, 6х6, а шаси кабините съществуват и в изпълнения 4х4 и 8х4. С-гамата за транспортни дейности, свързани със строителство, включва две линии автомобили: Моделите от по-тежката имат допустима обща маса между 18 и 33 тона за соло автомобили и 40 до 100 за композиции. Силовите агрегати са DTI 13 (440, 480 и 520 к.с.) и DTI 11 (380, 430 и 460 к.с.). Кабините са дневна, нощна и дневна с легло и спална кабина с висок покрив. При по-леката линия показателите са сдо 26 тона обща маса за соло камиони и до 44 т за композиции. Двигателите са шестцилиндрови DTI 8 (250, 280 и 320 к.с.) и DTI 11 (380, 430 и 460 к.с.). Кабините са 4 – три като при тежката серия плюс Global Cab (средна кабина със стандартен покрив). D-гамата е за дистрибуция. Линията D Wide е в по-тежката категория (обща маса 18 до 26 тона за соло автомобил и 21,5 до 44 т за композиция) и е с по-широка кабина (2,3 м). За нея се предлагат 5 задвижващи агрегата: DTI 11 (380 и 430 к.с.) и DTI 8 (250, 280 и 320 к.с.). Кабините са дневна, нощна и дневна с легло, спална кабина с висок покрив и Global. Моделите в интервала 7,5–18 тона (13,5–36 тона за композиция) са с озна чение само D. Кабините, широки 2,10 м, са: дневна, Global и кабина с 2 реда седалки и 4 врати. Двигателите са DTI 8 (250 и 280 к.с.) или 4-цилиндровите им деривати DTI 5 (210 и 240 к.с.). Предавателните кутии стандартно са механични, с автомати зирано управление. Множеството механични и електрически елементи от подготовката улесняват монтирането на надстройки за всякаква дистрибуционна дейност, а интернет порталът за бодибилдерите не само улеснява тяхната работа, но скъсява времето за планиране и доставка на завършения автомобил. За D Access (18 до 26 т) e характерна ниско разположената рама. Дву- или триосни, до 17 различни междуосия – от 3250 до 5800 мм. Двигатели DTI 8 с 280 или 320 к.с. Автомобили за работа 2020 15