28 ПРОЕКТИ » ГЕОРГИ ТЕРЗИЙСКИ: СТРОИТЕЛСТВОТО НА АМ ХЕМУС Е ТОППРИОРИТЕТ Усилено се работи на АМ „Хемус“, включително и на тунел „Витиня“ Сред топприоритет на пътната агенция е успешното внедряване на тол системата за превозните средства над 3,5 тона юни 2018 г. беше пуснато движението по обхода на Ахелой и четирилентовия път в участъка между Поморие и Ахелой, с обща дължина над 9 км. Вече като е готов пътят, никой не си спомня за огромните задръствания и времето, за което се пътуваше от Бургас до Слънчев бряг. По ОПРР тази година продължава ремонтът на още 101 км пътища, на които е работено и през 2019 г. Сред тях са 32,5 км от пътя Дупница – Самоков, свързващ ГКПП „Гюешево“ с АМ „Струма“, с път I-1 София – Благоевград и АМ „Тракия“, 12 км от път III-109 за Мелник, който е единствената транспортна връзка на Мелник и селата Спатово, Хотово и Лозеница с общинския център Сандански, както и на Мелник, Роженския манастир и други природни забележителности в региона. – Какви обществени поръчки предстои да обявите? – През 2020 г. на инженеринг – проектиране и строителство, планираме да обявим обществените поръчки за изпълнители и надзор на участъци от АМ „Русе – Велико Търново“. Трасето, с дължина 133 км, ще бъде разделено на 3 участъка: Русе – Бяла, обходния път на Бяла и Бяла – Велико Търново. Тази година ще обявим поръчките за първите два участъка. Логично е изграждането на Русе – Велико Търново и Видин – Ботевград да вървят успоредно с доизграждането на „Хемус“, за да се облекчи трафикът от двата моста на Дунав при Русе и Видин и да повишим пътната безопасност. Участъкът между Русе и Бяла е един от най-опасните в България с висока концентрация на тежки пътни инциденти. Тази година ще обявим и поръчки за ремонта на тунелите „Топли дол“ и „Правешки ханове“ на АМ „Хемус“ и „Траянови врата“ на АМ „Тракия“, които са част от трансевропейската пътна мрежа. По проектите финансиране от фондовете на ЕС преди дни стартирахме процедурите за строител на обходния път на Рудозем. Финансирането на този проект ще бъде частично от Програма ИНТЕРРЕГ V-A Гърция – България 2014– 2020 и от републиканския бюджет. – Какви ще бъдат приоритетите в работата на АПИ до края на 2020 г.? – Основните приоритети са продължаване на работата по стратегическите инфраструктурни проекти – АМ „Хемус“, АМ „Струма“, Видин – Ботевград, София – Калотина, връзката на Софийския околовръстен път с АМ „Тракия“. Другият топприоритет на Пътната агенция е успешното внедряване на тол системата за превозните средства над 3,5 тона, която стартира на 1 март. Знаете, че през януари с превозвачите се постигна договореност електронната система да стартира с по-ниски тарифи и редуциран обхват на пътищата с тол. Приехме тяхното предложение размерът на таксите бъде намален, а обхватът редуциран, включвайки само автомагистралите и първокласните пътища или 3115 км, защото за нас от самото начало е важен диалогът и успешното стартиране на новата системата. От пролетта на миналата година водим активни разговори с транспортния бранш в търсене на балансиран модел, така че да има смисъл от въвеждането на реформата и за пътния сектор да се осигури ефективен и справедлив модел на финансиране. След три месеца експлоатация на системата анализите ще покажат дали с по-ниски тарифи и редуцирания обхват приходите, които държавата очаква от тол такси, ще бъдат същите като вече заложените в бюджета за тази година – 450 млн. лв. от тол такси, и 296,3 млн. лв. – от електронни винетки. Ако те са по-малко, ще се разгледа актуализиране на тарифите, така както е договорено. За всички трябва да е ясно, че електронната система дисциплинира и цифрите го доказват. Към 11 март са продадени 1 893 075 бр. е-винетки за над 120,4 млн. лв., което е с около 9 млн. лв. повече спрямо миналата година – при същия режим на таксуване и без промяна в цените. Другата полза от внедряването на тол системата е подпомагането на държавата в борбата със сивия сектор – нещо, за което и сдруженията на превозвачите заявяват подкрепа. Тях това ги лишава от печалби, а държавата – от приходи. Електронната система не просто контролира кой кара без винетка или не си е платил тола. Чрез вградените електронни кантари и сензори тя засича претоварените камиони, както и тези, които формално заявяват празни курсове, а всъщност превозват нерегламентирано товари и крият обороти и съответно – ощетяват бюджета. Претоварените тирове, освен че са много опасни за останалите участници в движението, образуват и коловозите по асфалта, което също води до повишена опасност и впоследствие до много по-големи разходи за ремонт, които всички плащаме чрез данъците си. Своеобразният рекордьор до момента е ТИР с тегло 57 тона вместо декларираните 26. Данните, постъпващи в тол системата, ще могат да служат и за установяване на нерегламентиран превоз на пътници. Очакваме подкрепа от автобусните превозвачи, защото нееднократно са споделяли, че нелицензираният транспорт е един от основните им проблеми. – Какво очаквате от новите оперативни програми за периода 2021– 2027 г.? – Работата по подготовката за новия програмен период започна отрано. Изготвихме методика, с която са приоритизирани предложените за рехабилитация отсечки от областните пътни управления и Конфедерацията на работодателите и индустриалците в България. Избрани са пътни участъци, които след изпълнението им ще доведат до намаляване на междурегионалните и вътрешнорегионалните неравенства в икономическото, социалното и териториалното развитие, осигуряване на условия за ускорен икономически растеж и високо ниво на заетост, осигуряване на конкурентоспособност на регионите чрез силни местни икономики, подобряване на териториалната свързаност и т.н. Списъкът с приоритизираните пътни отсечки, заедно с методиката са изпратени на Управляващия орган на ОПРР. Въпросите зададе Мартин СЛАВЧЕВ април 2020 КЪМ СЪДЪРЖАНИЕТО
ОТБЛИЗО 29 Фирма Петрус представя алуминиеви товарни рампи LOTUS Петрус ООД е изключителен представител за България на италианската фирма LOTUS – Италия, един от най-големите производители на алуминиеви рампи Рампите Lotus са TÜV сертифицирани и са изработени от високо устойчива алуминиева сплав. Това осигурява максимална сигурност на клиентските нужди, от най-леките до най-тежките товарни изисквания. Тежките и средно тежките рампи Lotus са идеалното решение за специалисти от различни отрасли. Тежки рампи за товарене на земекопни машини, минибагери (гъсенични или на колела), минитоварачи, багер-товарачи, челни товарачи и багери. Средно тежки рампи за товарене в строителството – хидравлични платформи, телескопични асансьори, колички и др. Предлагат се със или без ограничители. Алуминиеви рампи с ограничители улесняват товаренето на колесни превозни средства, като се избягва странично подхлъзване поради неправилни маневри, а без ограничители са задължителни при товаренето на верижни превозни средства. При необходимост могат да бъдат съединени, за да образуват единна рампа. Благодарение на модерния си дизайн, надеждността, здравината, постигната с повече от 30 години опит и тестове за качество, рампите Lotus са решение за специалисти от различни отрасли. април 2020
Loading...
Loading...
Loading...
Последвай ЛОГИСТИКА
Facebook