Изданията на Българска Транспортна Преса

Все по-близо до вас във време, когато всичко е на дистанция!

Искате да четете изданията на мобилен телефон или таблет?
Просто свалете приложението BULGARIAN TRANSPORT PRESS от Google Play или App Store!

Нови броеве

ЛОГИСТИКА 9 / 2020
КАМИОНИ 9 / 2020
СТРОИТЕЛНА ТЕХНИКА 5 / 2020

ЛОГИСТИКА

ЛОГИСТИКА 9 / 2020
ЛОГИСТИКА 8 / 2020
ЛОГИСТИКА 7 / 2020
ЛОГИСТИКА 6 / 2020
ЛОГИСТИКА 5 / 2020
ЛОГИСТИКА 4 / 2020
ЛОГИСТИКА 3 / 2020
ЛОГИСТИКА 2 / 2020
ЛОГИСТИКА 1 / 2020

КАМИОНИ

КАМИОНИ 9 / 2020
КАМИОНИ 8 / 2020
КАМИОНИ 7 / 2020
КАМИОНИ 6 / 2020
КАМИОНИ 5 / 2020
КАМИОНИ 4 / 2020
КАМИОНИ 3 / 2020
КАМИОНИ 2 / 2020
КАМИОНИ 1 / 2020

СТРОИТЕЛНА ТЕХНИКА

СТРОИТЕЛНА ТЕХНИКА 5 / 2020
СТРОИТЕЛНА ТЕХНИКА 4 / 2020
СТРОИТЕЛНА ТЕХНИКА 3 / 2020
СТРОИТЕЛНА ТЕХНИКА 2 / 2020
СТРОИТЕЛНА ТЕХНИКА 1 / 2020

Специални

Автомобили за работа 2020
Най-добрите бизнес модели в транспорта и логистиката
Кой какъв е в транспорта и логистиката 2020
CEMT ръководство

Камиони

Логистика

Строителна техника

Views
8 months ago

СТРОИТЕЛНА ТЕХНИКА 2 / 2020

  • Text
  • Ecomix
  • Lotus
  • Bobcat
  • Doosan
  • Samoter
  • Hyundai
  • Hitachi
  • Liebherr
  • Mecalac
Четете в броя: * Mecalac 6MDX с просторна кабина за най-голяма безопасност. * Челният товарач HL960A от новата А-серия на Hyundai . * Основните приоритети на АПИ по стратегическите инфраструктурни проекти. * и още...

26 ПРОЕКТИ

26 ПРОЕКТИ Георги Терзийски, председател на Управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура“: Строителството на АМ „Хемус“ е топприоритет – Г-н Терзийски, кои пътни проекти бяха реализирани и кои бяха започнати през изминалата година, както и от началото на 2020 г.? – През 2019 г. пуснахме за движение важни участъци от автомагистралите „Хемус“ и „Струма“. През октомври предсрочно завърши изграждането на 9,3 км от „Хемус“ от Ябланица до Боаза, а по договор срокът беше март 2020 г. Започнахме поетапното строителство на нови 134 км от „Хемус“ в посока Варна, като през декември правителството със своя акт потвърди, че довършването на магистралата е топприоритет и пое финансов ангажимент за изграждане на оставащите близо 89 км от трасето след връзката с пътя Русе – Велико Търново. Така 223 км ще се изграждат и цялата „Хемус“ трябва да е готова до 2024 г. Убеден съм, че с построяването ѝ в следващите години ще имаме добри пътни комуникации, с които ще ускорим развитието на Северна България, защото, както е казал и Хемингуей, всичко, което не е на море, е провинция. Затова сме си поставили задачата да направим така, че една голяма част от територията на страната – северът, да не е провинция, а модерен и проспериращ регион, в който е и Златна Добруджа, жит- април 2020 КЪМ СЪДЪРЖАНИЕТО

ПРОЕКТИ » ГЕОРГИ ТЕРЗИЙСКИ: СТРОИТЕЛСТВОТО НА АМ ХЕМУС Е ТОППРИОРИТЕТ 27 ницата на България, връзката ни с държавите от Северна Европа. Не инвестираме просто в асфалт или в бетон, а в хората, в способността им да пътуват, да работят, да живеят по-добре и да се развиват. Ако на юг от Стара планина вече има две изцяло готови магистрали „Тракия“ и „Марица“ и усилено се работи по третата „Струма“, то същото трябва да се случи и в северната част на страната, за да може столицата да е свързана и с морето, и с двете ключови точки на река Дунав – при Русе и Видин. Убеден съм, че с изграждането на трите направления в Северна България – „Хемус“, Русе – Велико Търново и Видин – Ботевград, нито една част от територията на севера няма да остане отделена. В посока Гърция през май м.г. пуснахме движението по 6,5 км от АМ „Струма“ – в участъка от Благоевград до Крупник, с което трафикът се изведе от Благоевград. Стартирахме строителството на тунел „Железница“, който е най-дългият пътен тунел, изграждан досега у нас, както и проектите София – Калотина, Видин – Ботевград, връзката на Софийския околовръстен път с АМ „Тракия“. На тунел „Железница“ вече са прокопани първите 400 м от съоръжението. Строителните дейности започнаха през октомври 2019 г. и на обекта се работи едновременно в двете тръби. Съоръжението ще е с дължина около 2 км. Към него са включени два обслужващи пътя от двете страни на съоръжението и хеликоптерна площадка. Тунелът се изгражда по нов австрийски метод – прокопават се около 1,5–2 м във всяка тръба на денонощие и веднага след това се прави първичната облицовка на съоръжението с крепежни елементи и армиран пръскан бетон и анкери. На обекта се работи денонощно, без почивен ден. Целта е тунелът да е готов до януари 2022 г. Съоръжението ще бъде с всички необходими системи за енергоефективно осветление, вентилация, видеонаблюдение, пожароизвестяване, интелигентна система за управление на трафика, аварийни SOS кабини, аудио- и радиооповестяване, електронна система за контрол на достъпа и т.н. На участъка, който е преди тунела, пътувайки към Кулата, по иновативна за България технология се изгражда виадукт с дължина 720 м. Той ще преминава над 6 препятствия – р. Струма, път Е79, съществуващата и бъдещата жп линия, общинския път и над обслужващия път на съоръжението. Технологията, по която се работи, е т.нар. потактово избутване на горното строене. Характерното при нея е, че се използва работна площадка с мобилни елементи, които с хидравлична система се повдигат и избутват напред, като всеки един елемент се монтира пред вече готовия. Важно е да се отбележи, че при строителството на мостовото съоръжение по тази технология не се налага спиране на движението по първокласния път Е79 София – Кулата. През миналата година започнахме и разширението на Софийския околовръстен път и връзката с АМ „Тракия“. Това са над 6 км от път II-18 в отсечката от пътен възел „Цариградско шосе“ до пътен възел „Младост“. Проектът предвижда съществуващият двулентов път да бъде реконструиран в 6-лентов със средна разделителна ивица, разделителни ивици между локалите и директното трасе, 2 локални платна и тротоари. С новото трасе ще се осигури връзка между автомагистралите „Струма“ и „Тракия“, ще се улесни транзитният трафик от АМ „Европа“ и връзката с граничните пунктове с Турция и Гърция. В посока границата със Сърбия започнахме строителството на пътя Калотина – София. Трасето между граничния пункт и Софийския околовръстен път, с дължина 48 км, е разделено на три участъка. Строителството на отсечката между Драгоман и Сливница, която е 17 км, започна през май 2019 г. и се очаква да приключи до края на тази година. Изграждането на участъка от ГКПП „Калотина“ до Драгоман (14,5 км) стартира в средата на февруари. – Кои обекти ще бъдат завършени през тази година? – Много усилено се работи на АМ „Хемус“. Завършването на 16-километровия участък от п. в. „Буховци“ до п. в. „Белокопитово“ по договор е 2021 г., но при ускорените темпове, с които се работи, и в случай че не възникнат допълнителни затруднения, като например разкриване на археологически обекти и други непредвидени обстоятелства, е възможно строителството да приключи и по-рано от предвиденото – в края на 2020 г. Строителите са амбицирани и работят изключително мобилизирано, така че ако всичко върви така, както е планирано, са съвсем реалистични шансовете в края на тази година да имаме готови още 16 км от АМ „Хемус“ в посока Варна – София. В началото на март завършихме изграждането на обходния път на Камено – един изключително важен и дълго чакан от жителите на Бургаска област участък. С построяването на над 2-километровата отсечка се повишава безопасността на движение и цистерните от „Лукойл Нефтохим“, транзитните тежкотоварни и леки автомобили вече не преминават по улиците на града. Проектът се финансира от републиканския бюджет и е за над 2 млн. лв. Другият важен проект за Бургаска област, по който работим, е обходният път на Поморие. Целта ни е обектът да бъде завършен колкото се може по-скоро, преди началото на активния летен сезон, за да може транзитният трафик да се изнесе извън града. Отсечката е с дължина 5,8 км, а инвестицията от около 20,6 млн. лв. е от републиканския бюджет. Обходът на Поморие е последният етап от модернизацията на пътя Бургас – Слънчев бряг. На 15 Тунел „Железница“ се изгражда по нов австрийски метод – прокопават се около 1,5–2 м във всяка тръба на денонощие и веднага след това се прави първичната облицовка на съоръжението с крепежни елементи и армиран пръскан бетон и анкери КЪМ СЪДЪРЖАНИЕТО април 2020