Изданията на Българска Транспортна Преса

Уважаеми читатели, моля имайте предвид, че излизащите
през 2021 г. издания ще са достъпни само за абонати!

- - -

Искате да четете изданията на мобилен телефон или таблет?
Просто свалете приложението BULGARIAN TRANSPORT PRESS от Google Play или App Store!

Камиони

Логистика

Строителна техника

Views
1 year ago

ЛОГИСТИКА 2 / 2020

  • Text
  • Chain
  • Transport
  • Logistics
  • Ebag
  • Freighttech
  • Combilift
  • Ford
  • Proglove
  • Fuchs
  • Schneider
  • Ifoy
Четете в броя: * С Радослав Кошков, регионален мениджър на Schneider Electric, разговаряме за човешкия и изкуствения интелект, за промяната, правилата и предизвикателствата. * За необятните възможности на онлайн търговията с бързооборотни стоки разговаряме с Иван Александров, основател на eBag. * Как се прави бърза логистика с много поръчки и малък екип? По тази тема разговаряме със специалистите от Хидростаб. и още...

60 КОЛИ ЗА

60 КОЛИ ЗА РАБОТА Скокът на лъва MAN обнови цялата си гама камиони С новата гама камиони MAN е готов за бъдещето. Новите модели на мюнхенския производител бяха показани на 10 февруари за първи път на пристанището в Билбао с подобаващо шоу. Премиерата беше дългоочаквана, защото проектът за разработката на новия MAN стартира преди 5 години. Важен факт е, че се обновява цялата гама – моделите от сериите TGL, TGM, TGS и TGX с допустима максимална маса от 7,5 до 41 тона идват с 8 различни нови кабини и с точните шасита и силови линии. Първо на пазара се появява, разбира се, флагманът за превози на дълги разстояния – TGX, върху който спираме вниманието си сега. Външният вид При първия поглед към дизайна отвън на новия MAN TGX няма да кажеш: Уау, това е невероятен шедьовър, но когато се вгледаш втори път, виждаш, че е мислено много прецизно. Първо, по отношение на аеродинамиката, което естествено е важно за по-ниския разход. Второ, по отношение на цялостната визия. Запазено е излъчването на типичния MAN – строг, с изчистени линии, надежден, немски камион, който съответства на символа на лъва, стоящ на предната решетка. Както и досега, новият MAN TGX предлага избор от три серии двигатели с богата гама от мощности. Първокласният MAN D38 е с мощност до 640 к.с.; средният клас MAN D26 е от 430 к.с. до 510 к.с.; а за леки превози на дълги разстояния помощникът е MAN D15 – с от 330 до 400 к.с. До 8% по-нисък разход Едно от обещанията на MAN е, че новите модели ще са значително по-икономични. Типичният влекач 4х2 с двигател D26 Евро 6d от новото поколение камиони на MAN ще изразходва до 8% по-малко дизел от аналогичен влекач с двигател Евро 6с. Това се случва благодарение на модернизираните двигатели Евро 6d, оптимизирани двигателни мостове, подобрена аеродинамика и GPS-базираната система за круиз контрол. Кабината отвътре 60 2 • 2020 СЪДЪРЖАНИЕ Първото впечатление от сядането зад кормилото е усещането за удобство, някак си всичко си е на мястото, контролното табло е ясно и всичко е на една ръка разстояние, няма множество бутони, както беше при предишния модел. Седалката сякаш те обгръща и водачът става неразделна част от това работно място. Липсва голямата механична паркинг спирачка, заемаща място на пода на кабината. Тя не просто е преместена на контролното табло, но вече е и електронна. На таблото липсва и кръглият селектор за превключване на предавките – това става от лостчето вдясно от волана, както при Скания. И тук то е многофункционално – с него се задейства и 6-степенният ретардер. На контролното табло изпъкват два цифрови дисплея, като качеството им очевидно е много високо. Панелът с инструменти е кристално ясен. Всичко е семпло и подредено. Менютата от втория дисплей се избират със смарт селектор, който е една от важните новости в интериора на новия MAN. Всъщност е нещо като компютърна мишка – с негова помощ водачът си избира функциите от менюто на десния дисплей лесно, удобно и интуитивно, като ръката му остава стабилна върху специалната поставка. Кормилото е стабилно и удобно. Бутоните на него Позицията на огледалата е променена за по-добра видимост

КОЛИ ЗА РАБОТА 61 Новото работно място на водача впечатлява с удобството и функционалността си Запазено е излъчването на типичния MAN – строг, с изчистени линии, надежден немски камион са ясно диференцирани – отляво за системите за управление, отдясно – за менюто, телефона и системата за забавление. Огледалата – това са същите големи стари огледала, в които се вижда много добре назад, но които леко затрудняват видимостта вляво и вдясно. Все пак позицията им е прецизирана, има по-голямо разстояние между тях и А-колоната на кабината, така че слепите зони са по-малко. В идните месеци производителят от Мюнхен също ще предложи възможност за замяна на класическите огледала за обратно виждане със система от камери и дисплеи вътре в кабината. Но ще се предлагат и двете опции. Силовата линия не е променена в новия TGX, но това не е лошо. Така или иначе с въвеждането на двигателите Евро 6d и 12+2 степенната предавателна кутия от Скания нещата вече много се подобриха по отношение на икономичност и плавна работа. Моделът, който карам, е с двигател с мощност 470 к.с. – впечатляват плавността при ускоряването и ниският шум в кабината. Защо новият MAN ще е надежден? Едно от нещата в новата гама на MAN, което не се вижда отвън, е изцяло новата електрическа и електронна архитектура. Тя е изградена на базата на централизирано управление от модерен компютър и основната част от софтуерния є код за управление е писан вътрешно от специалисти от MAN. Този факт предполага прецизно и оптимизирано управление на различните модули и осигурява добра надеждност. Освен това новите модели са преминали над 4 млн. километра в тестове в различни климатични условия. Кога ще е в България? Първите демокамиони от новия MAN ще пристигнат в България в края на април, през май българските превозвачи ще могат да ги видят на живо, да ги тестват и… разбира се, ще могат да ги поръчват. Същевременно цялата моделна гама от досегашните модели ще се произвежда 18 месеца паралелно с новата и ще може да се поръчва до средата на следващата година. С две думи От кратките си впечатления по време на премиерата определено мога да кажа, че мюнхенският лъв се е засилил и е направил добър скок напред. Той не предлага камиони с най-много нововъведения на пазара, но е направил всичко необходимо, за да може клиентите и любителите на марката MAN да имат един надежден и модерен камион, който да отговаря максимално прецизно на техните нужди. Или както заяви Йоахим Дреес, главният изпълнителен директор на MAN Truck & Bus: „Вярваме, че сме повече от добре подготвени за бъдещето.“ Снежина БАДЖЕВА Билбао – София Смарт селекторът, чрез който се избират функциите от менюто, е важна част от новостите в интериора на новия MAN TGX Два цифрови дисплея с високо качество изпъкват на контролното табло. Панелът с инструменти е кристално ясен СЪДЪРЖАНИЕ 2• 2020 61