Изданията на Българска Транспортна Преса

Уважаеми читатели, моля имайте предвид, че излизащите
през 2021 г. издания ще са достъпни само за абонати!

- - -

Искате да четете изданията на мобилен телефон или таблет?
Просто свалете приложението BULGARIAN TRANSPORT PRESS от Google Play или App Store!

Камиони

Логистика

Строителна техника

Views
1 year ago

ЛОГИСТИКА 2 / 2020

  • Text
  • Chain
  • Transport
  • Logistics
  • Ebag
  • Freighttech
  • Combilift
  • Ford
  • Proglove
  • Fuchs
  • Schneider
  • Ifoy
Четете в броя: * С Радослав Кошков, регионален мениджър на Schneider Electric, разговаряме за човешкия и изкуствения интелект, за промяната, правилата и предизвикателствата. * За необятните възможности на онлайн търговията с бързооборотни стоки разговаряме с Иван Александров, основател на eBag. * Как се прави бърза логистика с много поръчки и малък екип? По тази тема разговаряме със специалистите от Хидростаб. и още...

56 „Твърди

56 „Твърди факти“ Резултати от IFOY Test Средно за други машини Оценка от 1 до 10 7 7 7 7 Категория: Специализирани машини Многопосочната Combi-CBE на Combilift Палети Производителност в режим Max 252 295 за 8 часа Палети Производителност в режим Eco 252 280 за 8 часа kWh за 100 Разход на енергия в режим Max 37,2 32 палета kWh за 100 Разход на енергия в режим Eco 37,2 26,8 палета Скорост на движение с товар 11,7 16,67 км/ч Скорост на повдигане с товар 37,8 36,05 см/с време в сек. Ускорение 13,1 10,1 за 27,2 м време за Ускорение 6,2 6,3 15 м Електрическият 4-пътен повдигач Combi-CBE на Combilift е базиран на гамата Combi-CB. Многофункционалните машини могат да се справят както с палети, така и с дълги товари благодарение на 4-посочната задвижваща система. Повдигачът може да се използва и на открити площи, и в закрити помещения. Супереластичните му гуми позволяват да работи без усилие на всякакви терени. С максимална товароподемност 4 тона Combi- CBE4 може да се справи с по-тежки товари от предишните модели на серията CBE. Машината разполага с редица иновативни функции, като уникалната патентована система за електрическо задвижване, осигуряваща независимо задвижване на всички колела. По време на движение и управление скоростта и посоката на въртене на всички колела се наблюдават и контролират независимо въз основа на математически модел. В резултат на това точността при определянето на посоката е отлична, а контролът на сцеплението е 100% при всякакви обстоятелства. Завиването се извършва без допълнително износване на гумите. Управлението е чрез хидравлични цилиндри, което води до надеждна работа. Всяко електрическо задвижване (на колело) е оборудвано със система за паркиране и регенеративна динамична спирачна функция за ефективно потребление на енергия. Виличният изравнител се предлага като стандартна функция, а интегрираният позиционер на вилиците улеснява боравенето с различни по размер товари, без операторите да напускат кабината, за да регулират ръчно вилиците. Освен това задното колело на машината може да се върти на 180 градуса, като операторът вижда на каква позиция е. Няма предварително разработен IFOY Test за този тип машини. За да добият по-добро впечатление, тестерите на IFOY изпробваха машината по стандартния тест за електрокари. Машината изглежда ъглова и донякъде обемиста. Високото стъпало и доста острият ръб на рамката изискват внимателно качване и слизане. Работната позиция е тясна, но удобна за управление. Combi-CBE4 се задвижва приятно и предсказуемо. Водачът няма да се сблъска с неочаквани изненади, което повишава безопасността. Както ускоряването, така и спирането се извършва много точно. На цветния дисплей се показват текущата позиция и на трите колела, скоростта на шофиране, посоката на движение и зарядът на батерията. Според мнението на тестовия екип пространството в кабината може да бъде малко по-просторно. Изгледът както към товара, така и към заобикалящата среда е добър. Въпреки широчината си от 1650 мм Combi-CBE4 е много маневрен. Четирипосочното позициониране на колелата позволява работа в различни посоки и го прави приятен за шофиране. Лостът за управление е лесен за ползване, което прави прехода от режимите на движение напред и назад към режимите на движение встрани интуитивен и без усилия. Логично обаче се губи известно време при смяна на посоките. Ниво на иновации Многопосочната задвижваща система с независимо задвижвани колела и интелигентно управление е основната иновация на CBE4. Полученото предимство е много добрата мобилност с по-малко износване на колелата. Заключение от теста CBE4 на Combilift е лесна за използване 4-пътна машина. Тя е солидно изградена и има отлично сцепление благодарение на самостоятелното задвижване на всички колела. Изборът на посока на движение е интуитивен и предлага предимства при работа с подълги товари. Качването и слизането от машината изисква известно внимание. 56 2 • 2020 СЪДЪРЖАНИЕ

57 Категория: Специализирани машини Хибридният рийчстакер SRSC45H9A на Sany Новият SRSC45H9A хибриден рийчстакер (телескопичен контейнероповдигач) на Sany Europe предлага товароподемност в първия, втория и третия ред (контейнери), съответно 45, 31 и 15 тона. В резултат на иновативните технологии се увеличава производителността и се намаляват разходите на контейнер. Според Sany повишаването на производителността възлиза на 15% в сравнение със стандартната машина на производителя. В допълнение, разходът на гориво намалява с 20 на сто. Печалбите се дължат до голяма степен на хибридната система, фокусирана върху повдигане и спускане на стрелата със спредер. Два допълнителни повдигащи цилиндъра са свързани към акумулатори, които съхраняват (под налягане) енергия, освобождавана при спускане на стрелата. При директен мощен поток тя се насочва към допълнителни повдигащи се цилиндри за повдигане на стрелата. Хибридната система действа успоредно на главните повдигащи цилиндри и осигурява до 70 kW допълнителна мощност, която вече не е необходимо да се доставя от дизеловия двигател. Така той може да използва енергията си за други задачи, увеличавайки производителността. Основните повдигащи цилиндри са по-тънки, което позволява по-бързо повдигане, с по-малка мощност на двигателя и по-ниска консумация на енергия. При пълно натоварване увеличението на скоростта на повдигане е 13% според Sany. Чрез използването на единична тръба вместо двутръбен спредер е постигнато намаляване на теглото на машината с 1 до 2 тона. Постигната е допълнителна икономия на тегло от стрелата и противотежестта. На практика това води до по-малък разход на гориво. В резултат на по-ниското тегло и опционалната подвижна противотежест товароподемността както на втория, така и на третия ред е увеличена с 1 тон. Рийчстакерът може да достигне 5 вместо 4 контейнера във височина при подреждане на втория ред. IFOY Test не предоставя тест за този тип машини, но тестовете, проведени от Sany, показват, че производителността (контейнери/час) се увеличава с до 23%, а спестяването на гориво е с до 11,5%. Преобразувана в икономия на гориво на контейнер тази печалба е около 20 на сто. Кабината е проектирана да улеснява естествения обхват на движение на водача. Безрамкови прозорци осигуряват на оператора неограничен поглед към работната среда. Седалката на Grammar е напълно регулируема и се предлага с въздушно окачване. Стандартно машината се предлага с голямо разнообразие от допълнителни функции на оборудването, например хидравлично подвижна кабина, камера за заден ход, климатик, контрол с джойстика, модерен цветен дисплей и регулируема кормилна колона. Камерата, обърната назад, се активира автоматично при задействане на задната предавка. Ниво на иновации Машината показва, че не е задължително иновациите да са сложни. Използвана е технологията на хидропневматични акумулатори, известна от други области, като е приложена на правилното място. Енергията от движението за спускане се съхранява директно, без да намалява ефективността на конверсионните процеси, и поддържа следващия процес на повдигане. Цялостната концепция на този стакер е много успешна иновация, независимо че използваните технологии сами по себе си не са нови. Заключение от теста Хибридният рийчстакер С SRSC45H9A на Sany отговаря на високите изисквания на днешния ден. Различните иновативни технологии осигуряват преки ползи за потребителя, като по-висока производителност и по-малък разход на гориво. СЪДЪРЖАНИЕ 2• 2020 57