Изданията на Българска Транспортна Преса

Уважаеми читатели, моля имайте предвид, че излизащите
през 2021 г. издания ще са достъпни само за абонати!

- - -

Искате да четете изданията на мобилен телефон или таблет?
Просто свалете приложението BULGARIAN TRANSPORT PRESS от Google Play или App Store!

Камиони

Логистика

Строителна техника

Views
1 year ago

ЛОГИСТИКА 2 / 2020

  • Text
  • Chain
  • Transport
  • Logistics
  • Ebag
  • Freighttech
  • Combilift
  • Ford
  • Proglove
  • Fuchs
  • Schneider
  • Ifoy
Четете в броя: * С Радослав Кошков, регионален мениджър на Schneider Electric, разговаряме за човешкия и изкуствения интелект, за промяната, правилата и предизвикателствата. * За необятните възможности на онлайн търговията с бързооборотни стоки разговаряме с Иван Александров, основател на eBag. * Как се прави бърза логистика с много поръчки и малък екип? По тази тема разговаряме със специалистите от Хидростаб. и още...

54

54 Вътрешноскладова техника – високоповдигачи ESR 1000 на Crown сваля бързо товарите „Твърди факти“ Гамата ричтраци Crown ESR 1000 включва машини с товароподемност от 1400 до 2000 кг и височина на повдигане до 13 560 мм. Тестовата машина бе с товароподемност 1600 кг, височина на повдигане 6840 мм и батерия 48 V/468 Ah. Основната новост в машината е опцията Xpress Lower, която удвоява скоростта на спускане на вилиците. По този начин се подобрява производителността и се намалява консумацията на енергия с до 11% поради регенеративното є връщане. Според Crown тази функция може да повиши производителността на машината с до 21%. Тя обаче има най-голяма полза при спускане на вилиците от по-големи работни височини. Когато се съхраняват много стоки на тези височини, разпределението в склада със сигурност заслужава повече внимание според тестовия екип. В този случай вече може да се постигне значителна печалба, ако палетите се съхраняват по различен начин от височинното складиране. В тестовете технологията Xpress Lower се оказва с 50% по-бърза в сравнение с безопасната скорост на понижаване на Crown. В сравнение с другите машини от този клас Резултати от IFOY Test Средно за други машини Палети за 8 Производителност в режим Max 482 426 часа Палети за 8 Производителност в режим Eco 426 395 часа kWh за 100 Разход на енергия в режим Max 5,04 7,18 палета kWh за 100 Разход на енергия в режим Eco 4,56 6,65 палета Скорост на движение с товар 15 12,3 км/ч Скорост на повдигане с товар 61 47,6 см/с време за Ускорение 6,2 6,3 15 м Оценка от 1 до 10 9 8 9 9 на пазара, скоростта на спускане е с 25% по-бърза. Измерената печалба при регенерация при спускане на вилиците наистина има смисъл. При работа с еднотонен товар с 12 м мачта тестовият екип отчете 12,5% регенериране на енергия. Допълнителни опции за машината са Auto Height Select feature и the Tilt Position Assist. На програмирани височини Auto Height Select автоматично спира вилиците, за да се избегне повреда на товара, стелажите и машината, като същевременно оборотът се подобрява. Tilt Position Assist автоматично изравнява вилиците спрямо земята за попрецизно позициониране. Вградената свързаност, осигурена от модерната операционна система Gena, дава възможност всички данни за производителността да се виждат на 7-инчовия цветен сензорен екран. Системата е програмируема на 25 езика. Наклонът на седалката и опората на лумбалната част също се регулират, както и височината и хоризонталното положение на кормилото. Подлакътникът D4 също е регулируем. Уникалният дизайн и адаптивност водят до лесна употреба и ергономичен комфорт. Тестовата машина е оборудвана с бутони за управление на хидравликата тип fingertip. Интелигентната Optimised Cornering Speed, вградена във всички машини от серията ESR, разпознава дали операторът се движи във или извън кривата на завоя, анализира ъгъла на кормилната гума, посоката на движение и посоката на управление и автоматично настройва скоростта и ускорението за максимална безопасност и производителност. Ниво на иновации Досега на пазара не се предлага повишена скорост на смъкване на вилиците специално за подемнотранспортните средства. За разлика от регенерацията на енергията при спиране по време на движение рекуперацията на енергията по време на спускане на вилиците не е реализирана досега в сектора на индустриалните машини. Улесненията при работа на подемно-транспортното средство и помощните функции са известни от други области на техниката, но все още не са приложени толкова последователно при складови машини. Заключение от теста С ESR1000, Crown предлага машина, която комбинира висока производителност и много ниска консумация на енергия. Тя е предвидима и предлага високо ниво на безопасност. Интуитивният дисплей, комбиниран с помощните системи, дава на оператора възможност да улесни работата си. 54 2 • 2020 СЪДЪРЖАНИЕ

55 Вътрешноскладова техника – високоповдигачи Компактният стакер ERC 216zi на Jungheinrich открие опасна ситуация, например недопустима комбинация от тегло на товара и височина на повдигане, дисплеят показва предупреждение, издава звуков сигнал и стакерът започва да вибрира. По време на теста на IFOY, Jungheinrich ERC 216zi е отбелязал убедителни резултати. Тестовият екип е карал машината във всички налични режими на работа. При P3 и P2 ускорението е най-високо, докато при P1 и ECO има много по-голям акцент върху контрола на енергията и транспортирането на чувствителни товари. Скоростите на повдигане са над средните. Благодарение на лесната си работа и добрата предвидимост ERC 216zi постига над средното ниво на производителност на този клас машини. През 2019 г. Jungheinrich пусна на пазара своя нов стакер ERC 216zi. Производителят успя да препроектира напълно машината поради липсата на сменяема тягова батерия. Енергията сега идва от интегрирана литиево-йонна батерия (24 V/260 Ah), която не се нуждае от поддръжка и може да се зарежда лесно по всяко време. ERC 216zi е компактен и предлага много място за оператора. С височина на стъпалото само 195 мм стакерът предлага лесен достъп до кабината. Окачената платформа е оборудвана с удобна гумена подложка. Опционален сензор за крака следи дали краката на водача са на правилното място. Ако това не е така, скоростта на движение автоматично се намалява. Ръкохватката SmartPILOT се регулира лесно на височина в 5 позиции и може да се управлява както с лявата, така и с дясната ръка. Електрическата система за управление на ERC 216zi работи много предсказуемо, но поради децентрализираното позициониране на задвижващия мотор бързите завои наляво или надясно не се чувстват по еднакъв начин. Ако задвижващият мотор е от вътрешната страна, подемно-транспортното средство може леко да се плъзне извън завоите. Мачтата на тестовата машина достигаше до 5250 мм. Изключително широкият преден прозорец и ниското табло позволяват добър поглед във всички посоки. Тестовата машина бе снабдена с опционален стъклен панорамен покрив, който осигурява отлична видимост нагоре. Стакерът е оборудван с цветен дисплей, на който могат да се видят и данни от помощните системи operationCONTROL и positionCONTROL. Показват се и текущата височина на повдигане, максималната безопасна височина на повдигане, теглото на товара и регулируемият товарен център. Освен това много лесно се определят и избират предварително зададените настройки за височината на повдигане. Ако системата „Твърди факти“ Ниво на иновации Отправната точка за гамата иновации в ERC 216zi е пълната интеграция на литиево-йонната батерия в машината. Това я прави много компактна, като основната рамка е със 17 см по-къса, което позволява висока маневреност и работа в тесни складови коридори. Редизайнът на целия стакер допуска използването на нова мачта със забележителна товароносимост и видимост. Особено забележим е ограничителят на височината на повдигането, който открива недопустими комбинации от височина на повдигане и измерено тегло на товара. Резултати от теста С новия ERC 216zi, Jungheinrich представя на пазара компактен и много удобен стакер. Той съчетава отлична производителност с висока лекота на използване и допълнителна безопасност за оператора. Интегрираната литиево-йонна батерия позволява безпроблемна денонощна употреба и е в основата на изцяло новия дизайн на машината. Това, което може да се подобри, е демпфирането на мачтата при работа без товар. Резултати от IFOY Test Средно за други машини Производителност в режим Max 293 274 Производителност в режим Eco 272 257 Разход на енергия в режим Max 4,92 6,35 Разход на енергия в режим Eco 4,56 6,35 Палети за 8 часа Палети за 8 часа kWh за 100 палета kWh за 100 палета Скорост на движение с товар 9,86 10,1 км/ч Скорост на движение без товар Скорост на повдигане с товар 11,8 22,9 11,6 20 км/ч см/с Ускорение с товар 4,6 5,6 Ускорение без товар 5 5 време за 10 м време за 10 м Оценка от 1 до 10 8 8 9 9 СЪДЪРЖАНИЕ 2• 2020 55