Изданията на Българска Транспортна Преса

Уважаеми читатели, моля подновете абонамента си.

- - -

Искате да четете изданията на мобилен телефон или таблет?
Свалете приложението BULGARIAN TRANSPORT PRESS от Google Play или App Store!

ЛОГИСТИКА

КАМИОНИ

СТРОИТЕЛНА ТЕХНИКА

Камиони

Логистика

Строителна техника

Views
3 years ago

ЛОГИСТИКА 2 / 2020

  • Text
  • Supplychain
  • Transport
  • Logistics
  • Ebag
  • Freighttech
  • Combilift
  • Ford
  • Proglove
  • Fuchs
  • Schneider
  • Ifoy
Четете в броя: * С Радослав Кошков, регионален мениджър на Schneider Electric, разговаряме за човешкия и изкуствения интелект, за промяната, правилата и предизвикателствата. * За необятните възможности на онлайн търговията с бързооборотни стоки разговаряме с Иван Александров, основател на eBag. * Как се прави бърза логистика с много поръчки и малък екип? По тази тема разговаряме със специалистите от Хидростаб. и още...

52 Категория

52 Категория Машини с противотежест до 3,5 т Електрокарът с вградена батерия Hyster J60XNL „Твърди факти“ Hyster J60XNL е проектиран около интегрираната в него литиево-йонна батерия. Ползите от това са очевидни. Центърът на тежестта е по-нисък и изместен назад, което подобрява стабилността на подемно-транспортното средство. J60XNL стои поздраво на пътя, особено при завиване. Предимствата на литиево-йонната технология са очевидни – необслужваема батерия и по-бързо зареждане. По-малките габарити на батерията дават възможност за по-просторна кабина с повече място за краката на водача. Въпреки наличното допълнително пространство стъпалото за качване и слизане не е увеличено по размер, което според тестовия екип на IFOY е пропусната възможност. Ниската подова плоча и позицията на седалката водят до допълнителни 88,9 мм място за главата на водача. Благодарение на спечеленото пространство Hyster е оборудвала машината със седалка с пълно окачване, с което се постига по-удобно управление на машината. Литиево-йонната батерия може да комуникира с Резултати от IFOY Test Средно за други машини Палети Производителност в режим Max 329 318 за 8 часа Палети Производителност в режим Eco 311 310 за 8 часа kWh за 100 Разход на енергия в режим Max 16 20,17 палета kWh за 100 Разход на енергия в режим Eco 15,2 16,1 палета Скорост на движение с товар 18,56 16,5 км/ч Скорост на повдигане с товар 38,9 47,5 см/с време в сек. Ускорение 7,7 8,4 за 27,2 м Оценка от 1 до 10 7,5 7 8,5 7 подемно-транспортното средство, като сигнализира за промяна на работния режим при достигната по-висока работна температура. Това позволява на J60XN да работи в по-широк диапазон от температури, отколкото други машини с литиево-йонно захранване, твърдят от производителя Hyster. Цялостното тегло е намалено с над 318 кг в сравнение с еквивалентен модел, захранван с оловно-кисела батерия. Намаляването на теглото предлага по-добро ускорение, маневреност и намален разход на енергия. За да увеличи максимално мощността на батерията, Hyster препоръчва да се изключва литиево-йонната батерия, когато подемно-транспортното средство не се ползва. За тази цел отстрани е осигурен допълнителен бутон за включване/изключване. Има опция за регулиране на регенеративното спиране. По подразбиране то е зададено на 60%. Въпреки това тестовият екип на IFOY постигна най-добри резултати с машината при настройка от 80%. При този режим електрокарът спира по-бързо и промяната на посоката на движение става с по-малко усилие. За всеки режим на работа са на разположение 4 индивидуални настройки. По подразбиране подемно-транспортното средство е настроено в режим на работа ECO, което е достатъчно за по-голямата част от приложенията. Оторизираните потребители могат да преминат и към режим Висока производителност. При него на тестовата машина се е променило само ускорението. По време на теста на IFOY се откроява изключително стабилната и здрава мачта. Оптималната видимост нагоре донякъде е възпрепятствана от защитния покрив, особено за по-високите водачи. Ниво на иновации Основната иновация е първата изцяло интегрирана литиево-йонна батерия в машина с противотежест. Основните є предимства са по-голямото пространство в кабината и добрата ергономичност. Машината е с по-стабилни характеристики на шофиране поради по-ниския център на тежестта. Като недостатък може да се посочи по-малката гъвкавост по отношение на батерията. Тя е литиевойонна и не може да се сваля при зареждане. Машината се представя добре при движение, като отчасти движенията є са малко „твърди“. Заключение от IFOY теста Hyster с интегрирана литиево-йонна батерия има забележимо нисък център на тежестта и осигурява на водача допълнително работно пространство. Представянето както по отношение на производителността, така и при консумацията на енергия е над средното. Литиево-йонната технология без поддръжка предлага допълнителна лекота на използване и възможност за междинно зареждане без проблеми. 52 2 • 2020 СЪДЪРЖАНИЕ

53 Вътрешноскладова техника – нископовдигачи Маневреният нископовдигач Combi-CS на Combilift Combi-CS е компактен ръчноводим нископовдигач, който може да се използва дори в найограничените зони. Машината е с товароподемност 1000 кг и височина на повдигане 2500 мм. Оборудвана е със сервоусилвател на волана, асинхронен двигател, задвижване на задните колела и патентована мултипозиционна ръкохватка (използвана и в електрическата палетна количка PPT на същия производител, която бе номинирана в миналогодишното издание на IFOY AWARD.) Ръкохватката може да се върти наляво или надясно на 90 градуса, като същевременно с помощта на бутон задвижващото колело се застопорява в права посока. Това позволява на оператора да остане на най-безопасната страна при вземане и поставяне на палет в тесни коридори, осигурявайки пълна видимост към товара и вилиците. Същевременно той има пълен контрол на кормилното управление, което повишава общата безопасност. Заставането на водача встрани на машината елиминира риска да бъде затиснат, като същевременно позволява на Combi-CS да работи в много тесни коридори. При работа с европалети е достатъчно коридорът да широк само 2,10 м за нормална работа на стакера. Мачтата може да бъде наклонена до 2 градуса напред и до 5 градуса назад, като се гарантира, че товарът ще остане безопасно на вилиците по време на движение. Едновременното повдигане и накланяне не е възможно. Двойните странични предни колела са с максимална дължина на междуосието, което намалява изтриването на повърхността им при остри завои. Задното задвижващо колело с мощност 2,5 kW, съчетано с кормилно управление с ниско усилие, осигурява на оператора максимално сцепление и контрол на машината. Тестовата машина за IFOY беше най-леката версия в гамата CS, с товароподемност 1000 кг. Тя е оборудвана с 24 V/375 Ah батерия и достигна максимални скорости от 5 км/ч в теста на IFOY. Като стандарт Combilift предоставя и устройството за закрепване на удължители на вилиците. В традицията на Combilift машината е здрава и солидна. Модерният дисплей на ръкохватката информира потребителя за положението на колелото, посоката на движение и състоянието на батерията, броя работни часове, костенурката или зайчето (за по-бавен или по-бърз ход) и дали е активирана паркинг спирачката. Работата с Combi-CS е интуитивна, но се нуждае от внимание. Пронизителният звуков сигнал при движение напред към вилиците и при спускането им може да е дразнещ, смятат тестерите. Ниво на иновации Машината е приятно практично решение за работа в тесни коридори. Има ясна добавена стойност (експлоатация и сигурност) в много високо пазарно значение. Решението е ориентирано към потребителя, като същевременно е професионално внедрено и представено, Като минус може да се посочи, че нископовдигачът не е особено иновативен по смисъла на най-новите технологии. Заключение от IFOY теста Combi-CS е компактна, маневрена машина с малък радиус на завъртане. Оборудвана е с патентована ръкохватка на Combilifts. Подемно-транспортното средство предлага по-безопасна работа, оптимизирана видимост за оператора и работа в тесни коридори. Късото междуосие изисква известно свикване. Това се отнася и за електрическото управление, което показва леко забавяне. „Твърди факти“ Резултати от IFOY Test Средно за други машини Пикирания Производителност в режим Max 401 536 за 8 часа kWh за 1000 Разход на енергия в режим Max 1,38 0,3 пикирания Скорост на движение с товар 4,86 4,91 км/ч Скорост на повдигане с товар 25,7 n/a см/с време Ускорение с товар 5,4 6,38 за 10 м време Ускорение без товар 8,9 7,4 за 10 м Скорост на повдигане с товар 66,3 47,5 см/с време в сек. Ускорение 7 8,4 за 27,2 м Оценка от 1 до 10 7 7 СЪДЪРЖАНИЕ 2• 2020 53