Изданията на Българска Транспортна Преса

Уважаеми читатели, моля имайте предвид, че излизащите
през 2021 г. издания ще са достъпни само за абонати!

- - -

Искате да четете изданията на мобилен телефон или таблет?
Просто свалете приложението BULGARIAN TRANSPORT PRESS от Google Play или App Store!

Камиони

Логистика

Строителна техника

Views
1 year ago

ЛОГИСТИКА 2 / 2020

  • Text
  • Chain
  • Transport
  • Logistics
  • Ebag
  • Freighttech
  • Combilift
  • Ford
  • Proglove
  • Fuchs
  • Schneider
  • Ifoy
Четете в броя: * С Радослав Кошков, регионален мениджър на Schneider Electric, разговаряме за човешкия и изкуствения интелект, за промяната, правилата и предизвикателствата. * За необятните възможности на онлайн търговията с бързооборотни стоки разговаряме с Иван Александров, основател на eBag. * Как се прави бърза логистика с много поръчки и малък екип? По тази тема разговаряме със специалистите от Хидростаб. и още...

46 ТЕХНОЛОГИИ

46 ТЕХНОЛОГИИ обяснява канадецът. Екипът му в Канада иска да обучи компаниите как да разпознават най-добрите доставчици и какво да правят по време на преговори с най-лошите. Чрез създаването на база данни в реално време компаниите могат да покажат реална статистика при преговори и да започнат разговори с партньорите, разполагайки с голямо предимство. Скорошно проучване в канадска компания от космическата индустрия показва, че фирмата харчи близо 11 хил. канадски долара (над 14 хил. лв.) годишно, за да управлява отношенията си с всеки доставчик. Посредством внедряването на контролни кули по веригата на доставки и на програми, които да автоматизират голяма част от процесите, фирмата успява да намали не само разходите, но и да отделя повече внимание на други жизненоважни аспекти от връзката. „Когато предложите определена сума за това, колко струва да се управляват взаи- моотношенията по веригата на доставки, доста мениджъри се чувстват задължени да намалят разходите“, казва Чен. Променливи тенденции Според канадския специалист един от големите митове, на които редица компании вярват, е, че автоматизирането на процесите по поръчки е скъпо и трудно да се внедри. Това е така заради предишни неуспешни опити, което кара фирмите да не вярват на софтуерните доставчици и дори спират да мислят за дигитализиране на процеса. Тенденциите обаче се променят, а с тях и начинът на мислене. Увеличава се броят на компаниите, които търсят начини да дигитализират веригата си на доставки чрез лесна за употреба ERP система. Малките компании обаче, които не разполагат с бюджета на големите играчи, откриват, че инвестирането в подобни системи не е лесно. Според Чен големите фирми трябва да помогнат на по-малките, тъй като това ще подсили цялата верига на доставки. „Няма значение, че няколкото големи организации са напълно дигитални, когато техните по-малки партньори не могат да бъдат. Съществува голяма пропаст и целта е да помогнем на тези производствени предприятия да преобърнат управлението на поръчките си от бавни в опериращи високите технологии“, обяснява Чен. Ефикасност се постига чрез по-добра възможност за поглед в бъдещето и с множество различни оптимизации, като какъв е най-добрият начин за транспорт, намаляване на доставките със самолет и други. Подобни мерки позволяват на компаниите да реагират по-добре на неочакваните промени на пазара, да намалят инвентара и загубата на материали. Канадска устойчивост Платформата на канадския стартъп е активна само в Канада, предоставя услугите си в облак и се изгражда върху съществуващите ERP системи на клиентите. По този начин платформата има достъп до пълния обем данни за поръчките и може да следи какво трябва да бъде поръчано, както и автоматично да комуникира с доставчиците. „По този начин предлагаме не само данни за разходите, но и аларми, когато дадена стока липсва“, обяснява Чен. Чрез алгоритмите са достъпни и задълбочени анализите, както и предложенията как да се намали времето за поръчка, рискът от липсата на материали и нивото на инвентара. Според създателите едно от най-важните неща за системи като тяхната е гъвкавостта и възможността да се разрастват заедно с компанията. Друго предимство е способността системата да бъде инсталирана само за няколко часа. В момента клиенти на компанията са големи и средни по обем предприятия от областта на самолетостроенето, енергетиката, строителството и производството на различни компоненти. Ники БОЖИЛОВ 46 2 • 2020 СЪДЪРЖАНИЕ

47 Мотокарите CAT – производителност и дълготрайност от първостепенна важност е безопасността на операторите, а работодателите трябва да разполагат с възможността да ограничават работните скорости. За суровите експлоатационни условия и големите натоварвания, с които се сблъскват нашите тежкотоварни мотокари, висококачествените характеристики на спирачките гарантират сигурен контрол, както и висока устойчивост на повреди и износване“, добавя г-жа Ван Бьокел. Заедно с подобрените спецификации на своите успешни мотокари, CAT Lift Trucks предлага на потребителите и традиционните за тези машини издръжливост и производителност. Последните промени се отнасят за дизелови и LPG мотокари CAT с товароподемност от 1,5 до 3,5 т и от 4,0 до 5,5 тона. Машини с характер „Постарахме се да не отнемаме от характера на продуктите, които работят все така добре в различните приложения и са все така предпочитани – казва мениджърът за продукти с ДВГ в CAT Lift Trucks Кармен ван Бьокел. – Това са мощни и практични машини, точно каквито харесват нашите клиенти. Те са здрави и лесни за поддръжка и всяка функция е разработена с внимание към нуждите на операторите.“ Основните видими промени в обновените мотокари са по-комфортната седалка и новата защитна конструкция с осъвременен дизайн над главата на оператора. В отговор на въпроса, коя седалка предпочитат, дилърите на мотокари CAT избраха луксозния модел Grammer MSG 65. „Ако трябваше да посоча само две от по-важните характеристики, бих се спряла на ограничителя на оборотите, стандартен за всички модели, и на дисковите спирачки в маслена баня, с които са оборудвани по-големите машини. При такива мощни мотокари Широко приложение Моделите от гамата мотокари с товароподемност от 1,5 до 3,5 т намират широко приложение в различни индустриални съоръжения. С богат избор от модели, конфигурации и опции те могат да удовлетворят конкретните изисквания на всяко едно приложение. За работа при големи натоварвания, например манипулиране на метали и тухли, строителство, транспорт и пристанищна дейност, гамата мотокари с товароподемност от 4,0 до 5,5 т съчетава висока производителност със спецификации според конкретната задача. СЪДЪРЖАНИЕ 2• 2020 47