Изданията на Българска Транспортна Преса

Уважаеми читатели, моля подновете абонамента си.

- - -

Искате да четете изданията на мобилен телефон или таблет?
Свалете приложението BULGARIAN TRANSPORT PRESS от Google Play или App Store!

ЛОГИСТИКА

КАМИОНИ

СТРОИТЕЛНА ТЕХНИКА

Камиони

Логистика

Строителна техника

Views
3 years ago

ЛОГИСТИКА 2 / 2020

  • Text
  • Supplychain
  • Transport
  • Logistics
  • Ebag
  • Freighttech
  • Combilift
  • Ford
  • Proglove
  • Fuchs
  • Schneider
  • Ifoy
Четете в броя: * С Радослав Кошков, регионален мениджър на Schneider Electric, разговаряме за човешкия и изкуствения интелект, за промяната, правилата и предизвикателствата. * За необятните възможности на онлайн търговията с бързооборотни стоки разговаряме с Иван Александров, основател на eBag. * Как се прави бърза логистика с много поръчки и малък екип? По тази тема разговаряме със специалистите от Хидростаб. и още...

42 ЛОГИСТИЧНА

42 ЛОГИСТИЧНА ТОЧКА УСТОЙЧИВОСТ ПРЕДИ ВСИЧКО Пристанището в Хамбург работи усилено не само с властите в града, но и с редица немски и международни органи, за да изработи устойчива стратегия за бъдещето. Целта е да се спазва мотото за ефективност и създаването на добавена стойност на всички, които се влияят по един или друг начин от дейностите на порта. Тази програма играе ключова роля при всички операции. Чрез инвестиции в по-ефективното обработване и движение на влаковете в рамките на пристанището властите успяват да подобрят множество показатели. Така от 2012 до 2018 г. се отчита спад от 50% на вредните емисии от дейностите, свързани с железниците. В същото време портът се представя много добре и отчита непрекъснат растеж на обработените контейнери. „Трябва да създаваме добавена стойност не за сметка на вредните емисии“, казва управителят на порта Янс Мейер. но споделяне на информацията, за да увеличим качеството и ефективността на пристанището като важна част от веригата на доставки. Същевременно искаме да бъдем наясно с всички икономически и екологични аспекти. Специален фокус в стратегията ни е поставен върху инфраструктурата, движението на трафика и товарите. – Защо е важно световните пристанища да работят заедно? – Глобалните усилия са ключът към бъдещото развитие. Това е и причината мрежата chainPORT да бъде инициирана от пристанищните власти в Хамбург и Лос Анджелис през април 2016 г. Тази мрежа е партньорство между водещите световни пристанища с цел да използва последните иновации и да реализира визията за умни, свързани и дигитални пристанищни екосистеми. Нейната сила се крие в това, че работим заедно на надгранично ниво, за да намерим решения. Успешно работим в областта на киберсигурността и именно глобалните усилия носят успех и изграждат ноу-хау. Членовете обменят познания, иновации и стратегическо мислене. В момента инициативата е подкрепена от пристанищата в Антверпен, Барселона, Бусан, Феликстоун, Индонезия, Панама, Монреал, Сингапур, Шанхай, Шенжен и Ротердам. Ники БОЖИЛОВ 42 2 • 2020 СЪДЪРЖАНИЕ

АНАЛИЗ 43 COVID-19 блокира веригите на доставки Коронавирусът ще намали с над 6 млн. TEU оборота на контейнерните товари в китайските пристанища От корабоплавателни компании, превозващи товари от Китай, информират, че намаляват броя на корабите заради предприетите мерки за ограничаване разпространението на новия коронавирус 2019-nCov. Въведените ограничения са предизвикали намаляване на търсенето на транспортни услуги и създават смущения във веригите на доставки в глобален мащаб. Част от корабите не могат да акостират в китайските пристанища, информираха от Международната корабоплавателна камара Разпространението на смъртоносния вирус, избухнал в Ухан, ще се отрази не само върху ико- различни сектори. В доклад на DHL Resilience360 се Ограниченията заради коронавируса ще засегнат номиката на Китай, но и на веригите на доставки в световен мащаб. Около 80% от обема на търозно въздействие върху веригите на доставки и про- посочва, че блокадите в Китай могат да окажат сериговията със стоки в света се осъществяват по море, мишленото производство в секторите на автомобилостроенето, фармацевтичните и медицинските достав- а в Китай се намират 7 от 10-те най-натоварени контейнерни пристанища в света според Конференцията ки и високотехнологичното производство. От автомобилни части и машини до облекло и други потреби- на ООН за търговия и развитие. В близките страни – Сингапур и Южна Корея, също има мегапристанища. телски стоки се доставят в контейнери и смущенията Анализатори от международната транспортна асоциация BIMCO посочват, че блокирането на светов- пределите на Китай, тъй като властите се стремят да на пазара за производството може да се отразят извън ния производствен център ще окаже влияние върху овладеят огнището на коронавируса, като държат фабриките затворени и работниците у дома. Колкото по- контейнерните превози в световен мащаб, тъй като провинция Хубей е от огромно значение за вътрешноазиатските и глобалните вериги на доставки. ва по-затруднени ще са доставките на стоки по дълго продължава кризата в здравеопазването, толко- света.