Изданията на Българска Транспортна Преса

Уважаеми читатели, моля имайте предвид, че излизащите
през 2021 г. издания ще са достъпни само за абонати!

- - -

Искате да четете изданията на мобилен телефон или таблет?
Просто свалете приложението BULGARIAN TRANSPORT PRESS от Google Play или App Store!

Камиони

Логистика

Строителна техника

Views
1 year ago

ЛОГИСТИКА 2 / 2020

  • Text
  • Chain
  • Transport
  • Logistics
  • Ebag
  • Freighttech
  • Combilift
  • Ford
  • Proglove
  • Fuchs
  • Schneider
  • Ifoy
Четете в броя: * С Радослав Кошков, регионален мениджър на Schneider Electric, разговаряме за човешкия и изкуствения интелект, за промяната, правилата и предизвикателствата. * За необятните възможности на онлайн търговията с бързооборотни стоки разговаряме с Иван Александров, основател на eBag. * Как се прави бърза логистика с много поръчки и малък екип? По тази тема разговаряме със специалистите от Хидростаб. и още...

40 ЛОГИСТИЧНА

40 ЛОГИСТИЧНА ТОЧКА Пристанище Хамбург с поглед отвъд мегакорабите Портът отчита непрекъснат растеж на обработените контейнери Във второто интервю от серията Логистична точка кореспондент на сп. ЛОГИСТИКА се свърза с порта в Хамбург. Ръководният екип на пристанището, начело с Янс Мейер, отговори на моите въпроси върху какви проекти се работи, как ще се подобри трафикът във и около порта, целите за намаляване на замърсяването, задръстванията и връзките между града и логистичния хъб. – Какво разбират пристанищните власти в Хамбург (HPA) под „умно пристанище“ и как то ще подобри услугите, които предлагате? – Светът, в който живеем, се променя постоянно, а скоростта на тази промяна не спира да расте. По същия начин концепцията за умните пристанища се развива и адаптира. За нас да бъдем умни означава, че се опитваме да внедрим всички технологии, които ще ни помогнат да се справим с бъдещите променящи се предизвикателства. – Върху какви проекти за умно пристанище работите в момента? – Проектите ни са насочени към иновативни решения, връзката между пристанището и града, както и към нововъзникващите технологии. В момента проектът Green Transport (Зелени за транспорт) е фокусиран върху транспортните иновации и е още в зародиш. За първи път в историята на пристанището ще тестваме как превозни средства, оборудвани с интелигентни мрежи и динамичен трафик контрол чрез светофари, ще работят заедно. Би било идеално, ако светофарите допринесат за гладкото движение на трафика. Подобни светофари могат да разпознаят опашка от камиони и да дадат преференциална зелена светлина, за да не бъдат забавени тонове от тежкотоварните машини. Друг проект е Port City Model (Модел порт – град). Целта му е да развие инструменти, които улесняват вземането на решения при оптимизация на пристанищните дейности. Третият проект е BIM (Изграждане на модел за сгради), който ще ни позволи да пла- ПРИСТАНИЩЕ ХАМБУРГ Всяка година над 8000 кораба и 300 баржи използват германското пристанище. Портът обработва над 2300 влака седмично и разполага с 4 модерни контейнерни терминала, 3 терминала за круизни кораби, както и над 50 специализирани офиса. На територията на Хамбург работят около 7300 логистични оператори. През 2018 г. 135,1 млн. тона са преминали през това най-голямо германско пристанище. Хамбург е третото най-голямо пристанище в Европа и 19-ото в света. 40 2 • 2020 СЪДЪРЖАНИЕ

НОВИ СДЕЛКИ Пристанището очаква много позитиви от търговското споразумение между Европейския съюз и Сингапур. Азиатската държава е сред най-големите търговски партньори на пристанището след Китай. Сингапур е ключов играч при разпределянето на карго обемите в Азия и огромна част от контейнерите, пристигащи от немския порт, биват изпратени до други дестинации в региона. Очакванията на германския бизнес също са положителни, тъй като над 10 хил. немски компании оперират в Сингапур, а новата сделка ще даде допълнителен тласък на връзките. нираме и поддържаме инфраструктурата чрез дигитални близнаци. – Как малки и големи пристанища могат да се справят с предизвикателствата на дигитализацията? – Дигитализацията е последният мегатренд в логистичната индустрия. Чрез всичките си възможности може да ни помогне да се справим с бъдещите предизвикателства, например с връзката между транспорта и околната среда. Това ще стане, ако не просто използваме технологиите, но активно ги изграждаме, за да бъдат те полезни и отговорни. Смятаме, че сме в правилната посока. – Как се променя ролята на пристанищата в несигурната икономическа обстановка днес? – Хамбург няма да бъде това, което е, без своето пристанище. То създава работни места, предоставя финансова сигурност и икономически просперитет за целия регион. Пристанището покрива близо 10% от цялата територия на града. Заради местоположението му в самото сърце на града сме изправени пред две големи предизвикателства: голямата близост до жилищни блокове и големия обем трафик. Съществуващата инфраструктура трябва да бъде използвана интелигентно и ефективно, тъй като мястото е малко. Не можем, а и не искаме да строим по-големи пътища, релси и канали. – Какви са най-големите препятствия пред растежа за индустрията? – Вместо да продължим да развиваме мегакораби, бъдещият растеж се крие в пристанищата и отдалечените от тях райони на сушата. Близка работа особено в сферата на обмена на данни, обучението на служители ще ни позволи да постигнем значително повече ефективност при транспортирането на стоки в бъдеще. Общата ни цел трябва да е да създадем основата за по-бърза доставка на стоките чрез по-засилени връзки между всички партньори. – Как могат пристанищата да бъдат част от движението за опазване на природата? – Можем да видим възможностите, които ИТ иновациите предлагат, и започваме да развиваме дългосрочна стратегия, така че да превърнем пристанището в Хамбург в умно. За нас това означава интелигент-