Изданията на Българска Транспортна Преса

Уважаеми читатели, моля имайте предвид, че излизащите
през 2021 г. издания ще са достъпни само за абонати!

- - -

Искате да четете изданията на мобилен телефон или таблет?
Просто свалете приложението BULGARIAN TRANSPORT PRESS от Google Play или App Store!

Камиони

Логистика

Строителна техника

Views
1 year ago

ЛОГИСТИКА 2 / 2020

  • Text
  • Chain
  • Transport
  • Logistics
  • Ebag
  • Freighttech
  • Combilift
  • Ford
  • Proglove
  • Fuchs
  • Schneider
  • Ifoy
Четете в броя: * С Радослав Кошков, регионален мениджър на Schneider Electric, разговаряме за човешкия и изкуствения интелект, за промяната, правилата и предизвикателствата. * За необятните възможности на онлайн търговията с бързооборотни стоки разговаряме с Иван Александров, основател на eBag. * Как се прави бърза логистика с много поръчки и малък екип? По тази тема разговаряме със специалистите от Хидростаб. и още...

36 ФОРУМ

36 ФОРУМ Компаниите изграждат работодателски марки Над 50 изложители се включиха в HR Industry Браншовото събитие събра близо 800 посетители и гости Как да открием, развием и задържим талантите в компанията? Как да подобрим обучението и развитието в организацията чрез различни методи? Какво вълнува и мотивира служителите? Как новите технологични решения започват да осигуряват ключови предимства за работодателите в управлението на персонала? Това e малка част от темите, които се дискутираха в рамките на единственото специализирано изложение у нас за компании, опериращи в сферата на човешките ресурси – HR Industry 2020. Изложението се проведе за девети път, а списание ЛОГИСТИКА бе медиен партньор на престижния форум. Браншовото събитие събра близо 800 посетители и гости и над 50 изложители в рамките на един ден. Изложението бе открито от Светлозар Петров, управител на компанията за комплексни HR услуги JobTiger, която бе и организатор на събитието. В изложението се включиха водещи компании и организации, опериращи в сферата на подбора на персонал, одит на персонала, обучения, тренинги и тиймбилдинги, HR outsourcing, животозастраховане и здравно осигуряване, временна заетост, консултации и други. Те представиха новите си услуги и продукти и се срещнаха с настоящи клиенти и бизнес партньори. В рамките на богатата семинарна програма бяха изнесени 28 презентации. Засегнати бяха актуални теми и тенденции в сферата на човешките ресурси. През тази година в изложението бяха предвидени и HR Tech и StartUp зони. Представен бе по-нестандартен, но ефективен подход за обучение на лидери на екипи – бизнес симулация с бордова игра. Бордовите игри помагат за поставянето на участниците в реална ситуация, в която да вземат решения и да развиват стратегии с ограничено време и ресурс. Някои компании акцентираха върху това, как се изгражда коучинг култура в организациите. Обърнато бе внимание на ролята и компетентностите на HR професионалистите като агенти на организационната промяна. Презентацията на JobTiger бе насочена към тема, която привлича все повече внимание през последните години – Employer branding, или изграждане и поддържане на работодателска марка. „Това са действията и подходите на една компания, които тя предприема, за да се представи като добър работодател пред потенциалните си кандидати и настоящите си служители – обясни Християн Петков, oперативен мениджър в JobTiger. – Пазарът на труда е динамичен. Намирането на квалифицирани кадри, особено в определени бизнес сектори, се превръща във все по-голямо предизвикателство. Ако допреди години подборът на кадри представляваше просто една серия от процеси и инструменти, които се използват, в момента фокусът се измества върху това да се привлече и задържи вниманието на самите кандидати и да се установят взаимоотношения с тях. По този начин кандидатите, които стават част от организацията, и тези, които не се присъединяват към нея, се превръщат в посланици на това, какво представлява тя като работодател.“ Всяка организация има допирни точки с определен тип кандидати. Това обикновено са силните страни на бизнеса, които понякога са осъзнати, друг път – не, но ако те не бъдат комуникирани по правилния начин, компанията не успява да се отличи като добър работодател спрямо останалите конкуренти, които се борят за същия тип таланти. Някои компании акцентират върху своята корпоративна култура и отношенията вътре в организацията, други полагат повече усилия да предоставят определен тип придобивки и офис пространство, т.е. преживяването на самите служители. Целият процес има за цел да представи положителните черти на компанията пред настоящите и потенциалните служители. По време на презентацията Християн Петков представи и най-новия продукт на JobTiger, който подпомага развитието и поддържането на добър работодателски бранд. Гена ЦВЕТАНОВА 36 2 • 2020 СЪДЪРЖАНИЕ

ФОРУМ 37 Доставките на плодове и зеленчуци – бързина и комфортно пътуване Fruit Logistica представя картина на иновациите, продуктите и развитието на услугите във всяка точка от веригата за доставки Развитието на устойчиви логистични услуги и практики се превръща в основен приоритет за голяма част от производствените сектори. Именно темата за устойчивостта бе във фокуса на международното изложение Fruit Logistica през тази година. С щанд в експото в Берлин участваха и български фермери. Потърсихме за коментар председателя на Съюза на дунавските овощари, който сподели какви са актуалните въпроси и устойчивите решения в бранша. За втори път Съюзът на дунавските овощари (СДО), в партньорство с Добруджанския овощарски съюз, участват в експото. В рамките на събитието в Берлин водещи компании обменят добри практики в грижата за плодовете и зеленчуците. Посетителите и изложителите се запознават с новостите в автоматизираното производство и споделят опит в подготовката на продукцията за пазара. „Това е място, където се събират производители и организации от цял свят. Представят се различни видове плодове и зеленчуци, машини, технологии, услуги и решения за сектора. Идват и търговци, които търсят определени продукти, за да ги предложат най-често на посредник или директно на големите търговски вериги. Присъстваха и доста големи логистични компании. Нашата цел бе да се срещнем с потенциалните купувачи и да намерим нови възможности и пазари за пласиране на българската продукция. Успяхме да създадем нови контакти. Също така дискутирахме актуални за сектора теми“, коментира за списание ЛО- ГИСТИКА Николай Колев, земеделски производител и председател на СДО. Организацията е учредена преди 5 години. Към момента в нея членуват над 350 производители от област Русе, Силистра, Велико Търново, Търговище, Разград, Шумен, Добрич, Варна и Бургас. Площта на насажденията е около 27 000 декара. Факторът време Целият процес – от беритбата до транспортирането, трябва да се извършва максимално бързо, защото пресните плодове и зеленчуци са сред най-мало-трайните продукти. Логистичният процес е от решаващо значение и започва веднага след като плодовете са обрани. Изискват се прецизност, бързина и точност, за да може плодовете да се съберат, сортират и експедират до търговската верига, борса или до заводите, които ги преработват. До хипермаркетите плодовете и зеленчуците се транспортират с камиони, поддържащи определена температура, за да се избегне температурният шок при излагането на продукцията на рафтовете на магазините. Together in motion ●ТРАНСПОРТ ●ЛОГИСТИКА ●СКЛАДОВИ ОПЕРАЦИИ Lagermax Spedicio Bulgaria EOOD 1517 Sofia, Botevgradsko shose 247, Office building 4 Tel.: +359/2/996 22 13 e-mail: office@lagermax.bg СЪДЪРЖАНИЕ 2• 2020 37