Изданията на Българска Транспортна Преса

Уважаеми читатели, моля подновете абонамента си.

- - -

Искате да четете изданията на мобилен телефон или таблет?
Свалете приложението BULGARIAN TRANSPORT PRESS от Google Play или App Store!

ЛОГИСТИКА

КАМИОНИ

СТРОИТЕЛНА ТЕХНИКА

Камиони

Логистика

Строителна техника

Views
3 years ago

ЛОГИСТИКА 2 / 2020

  • Text
  • Supplychain
  • Transport
  • Logistics
  • Ebag
  • Freighttech
  • Combilift
  • Ford
  • Proglove
  • Fuchs
  • Schneider
  • Ifoy
Четете в броя: * С Радослав Кошков, регионален мениджър на Schneider Electric, разговаряме за човешкия и изкуствения интелект, за промяната, правилата и предизвикателствата. * За необятните възможности на онлайн търговията с бързооборотни стоки разговаряме с Иван Александров, основател на eBag. * Как се прави бърза логистика с много поръчки и малък екип? По тази тема разговаряме със специалистите от Хидростаб. и още...

24 SUPPLY CHAIN

24 SUPPLY CHAIN Логистични предсказания 2020: екстремни ситуации и нови дестинации Какво ще се превърне в основен приоритет и какво ще остане на заден план? Новите 12 месеца вече започнаха бързо да отминават и е време логистиката и транспортът да изградят една по-мащабна визия за мястото си в света. От Европейската зелена сделка до автономните кораби лицето на индустрията се променя. За бранша това означава, че трябва да насочи всичките си мечти и сили към изграждането на стабилна 2020 г. IATA очаква подобрения за въздушното карго през 2020 г. До 2040 г. до 17% от всички кораби в океаните ще бъдат автономни Изминалата година бе пълна с екстремни турбуленции за глобалната търговия, логистиката и транспорта. Непрекъснато еволюиращата драма около излизането на Великобритания от Европейския съюз, новите търговски диспути между големите световни икономики, както и новите изисквания, свързани с опазването на околната среда, опънаха нервите на цялата индустрия. Нагласите за 2020 г. се базират на всичко случило се през изминалите 12 месеца, но има и капка надежда. Попътен вятър Индустрията на въздушното карго изпита редица затруднения през 2019 г. заради негативните ефекти от търговската война между САЩ и Китай, намаляването на стокообмена на глобално равнище, както и широкото забавяне на икономическия растеж. Независимо от това обаче Международната въздухоплавателна асоциация IATA очаква няколко малки, но значими подобрения за въздушното карго през 2020 г. В годишния си доклад от асоциацията предричат, че световната индустрия ще създаде приходи от 29,3 млрд. долара през годината. Това е доста над очакваната печалба от близо 26 млрд. долара за 2019 г. Ако тези предсказания се сбъднат, настоящата година ще бъде 11-ата по ред, в която въздухоплавателната индустрия ще отчете печалба. Според доклада обаче за първи от 2012 г. насам превозите на стоки по въздуха се обърнаха на загуба през 2019 г. Спадът в търсенето от 3,3% на годишна база бе най-силният от 2009 г., когато световната икономическа криза бе в своя пик. Превозите на стоки паднаха до 61,2 млн. тона през 2019 г. спрямо 63,3 млн. тона през 2018 г. Очакванията са, че трафикът на карго ще се покачи с 2% през 2020 г., а обемът на превозените стоки ще стигне до 62,4 млн. тона. Приходите ще продължат да се свиват с до -3%, но това е подобрение от -5%, отчетено през 2019 г. В крайна сметка индустрията ще отчете по-малко приходи за трета поредна година от около 102 млрд. долара, или -1,1%. В първия месец на 2020 г. IATA разпространи данни за глобалното въздушно карго от ноември 2019 г. Анализът показа, че се отчита спад от 1,1% в търсенето на карго в сравнение със същия период отпреди година. Това от своя страна носи 13-ия пореден месец, в който пазарът на карго превозите със самолет отчита спад на обемите. Различните региони отчитат различни статистики. Северна Америка е отчела спад от 1,1% заради бавния растеж на американската икономика и търговските спорове с Китай. Европейските превозвачи обаче 24 2 • 2020 СЪДЪРЖАНИЕ

SUPPLY CHAIN 25 са отбелязали увеличение от 2,6% за същия период. Това се дължи на по-добрите от прогнозните показатели на няколко големи европейски икономики. Компаниите в Азия са отчели спад от 3,7%, което е най-тежкият удар за един месец по целия свят. Последните развития около икономическото стабилизиране на връзките САЩ – Китай и силните азиатски икономики обаче дават повод за положителни очаквания. Големият китайски оператор SF Airlines планира да пусне редовна карго линия между първата и втората по големина световна икономика тази година, след като получи одобрение от американските власти. Новата услуга е част от международната стратегия за развитие, в която са включени и няколко европейски дестинации, работещи още от 2019 г. На върха на вълната За трите големи европейски пристанища Ротердам, Антверпен и Хамбург изминалата година бе предимно позитивна. Според данните, предоставени от пристанищата в Нидерландия и Белгия, те са отчели ръст съответно от 3,8% и 6,4%. В Хамбург обработените контейнери са увеличени с 6,9% и пристанището е успяло да възвърне позициите си на пазара. „Големите печалби на пристанището в Хамбург се дължат главно на четири нови трансатлантически курса, които свързват порта с източния бряг на САЩ, Канада и Мексико – казва Алекс Матерн, управител маркетинг в германското пристанище. – В класацията на порта за най-големите търговски партньори САЩ са се изкачили от 17-о място на второ.” Независимо от всички негативни и предизвикателни събития като Брекзит, новите правила за горивата и новите митнически разпоредби, представянето на сектора е като цяло добро и големите пристанища са успели да отчетат една добра 2019 г. Според управителя на пристанището в Антверпен Жан Вандермерен „неяснотите в световната търговия все още не са оказали влияние върху нашите обеми. Всъщност те продължават да нарастват.“ През 2020 г. белгийското пристанище ще продължи да работи върху подобряването на устойчивостта и мобилността си, като консолидира карго трафика по-ефективно, заложи на дигитализацията на пристанищната инфраструктура и координираното управление на железопътните връзки. Нови пазари Фаза 1 на търговското споразумение между САЩ и Китай от декември 2019 г. доведе до минимална деескалация на търговската война между двете суперсили и донесе глътка свеж въздух на транспорта и логистиката. Независимо от това обаче никой не очаква, че напрежението между двете държави ще бъде драстично намалено. Всъщност се смята, че търговската война ще доведе до пълна промяна на структурата на търговията, като глобалните вносители ще преместят много от дейностите си от Китай към Виетнам, Тайван, Бангладеш и Южна Корея. Тайланд, Мексико и Индия показват ранни знаци, че искат да бъдат следващите предпочитани пазари. Индия става изключително атрактивна според Стив Фелдер, управител на Maersk Южна Азия: „С непрекъснатите предизвикателства пред световната икономика и търговските напрежения между големите икономики много големи вносители започват да проучват търговските алтернативи на Китай.” САЩ се показаха като силен търговски партньор на Индия и е отчетен ръст както в износа, така и във вноса. Индия от своя страна става и по-добро място за правене на бизнес според Световната банка. Това е голяма възможност да се привлекат световните гиганти и да разраснат търговията си от азиатската държава. WMS StoreIT •Безпроблемно внедряване и бързина на системата •Пълна автоматизация или роботизиране на складовите процеси •Оптимизация на транспортните задачи и маршрутите •Поддържане на различни фирми в един склад •Платформено независима система: Linux, Windows •WEB базиран интерфейс, БД: PostgreSQL, MS SQL, ORACLE, MySQL •Мобилни приложения (мобилни уст-ва, терминали за кари) •Интеграция с ERP системи (SAP, Microsoft Dynamics NAV и др.) Системата се предлага като лиценз за еднократно придобиване или абонаментна услуга. 1612 София, ул. Ами Буе 84, ет. 6 • 02 439 82 61 • 0888 588 111• sales_ifd@ifd-sofia.com www.ifd-sofia.com