16 ДИСТРИБУЦИЯ Бърза логистика с много поръчки и малък екип Хидростаб разширява портфолиото си и инвестира в нови технологии В силно конкурентната среда е необходимо да се отличиш с качествени продукти, бързи доставки и гъвкавост. Близо 6000 артикула са записани в номенклатурата на Хидростаб, вносител и дистрибутор на компоненти и системи за водопровод и напояване. Дружеството извършва пласмент на продуктите в цялата страна, като разполага с две складови бази – в Пловдив и Варна. Срещнахме се с Георги Христов, управител на фирмата, за да ни разкаже как се организира логистиката на различни по размери и вид продукти и с какви нови технологии се оптимизира работата в складовете. Дружеството оперира на българския пазар от близо 15 години. Част е от фамилния холдинг Стабил Груп, в чиято структура влизат 6 дъщерни фирми. Първоначално стартира както съвместен бизнес в партньорство с холандска холдингова група. Когато чуждестранният партньор се оттегля от източноевропейския пазар, управлението на дружеството остава изцяло в ръцете на българските мениджъри. Днес в складовете на Хидростаб може да се открие широка гама продукти – от полиетиленови фитинги, лозарски и овощарски инструменти до умни саксии, които „казват“ кога растенията имат нужда от вода, и автоматизирана поливна система, управлявана от изкуствен интелект. Артикулите са разпределени в 6 основни сегмента – поливни системи, градина, PVC маркучи, вътрешен водопровод, външен водопровод и отопление. Екипът разширява продуктовия си асортимент всяка година, за да бъде все по-комплексен доставчик. „Най-силните ни сегменти са поливните системи и вътрешният водопровод. В холдинговата група работят експерти, които се занимават с проект и монтаж на системи за капково, ландшафтно напояване и други. Това ноу-хау, което сме почерпили от тях, ни помага да се развиваме успешно в тази посока. В същото време имаме доста силни позиции в дистрибуцията на поцинковани фитинги, месингови кранове и арматура“ – отбелязва мениджърът. ДО НАД 600 КЛИЕНТИ Екипът работи активно с близо 600 фирми, сервизи, магазини и борси за ВиК и строителни материали, търговски вериги, земеделски производители. Доставките до тях се извършват със собствен транспорт, като фирмата разполага с автопарк от 9 буса. Стоките се разделят по видове, етикетират се и се пакетират в кашони. Пратките се натоварват в транспортните средства и на следващия ден се отправят по направленията, зададени по предварителен график. От склада във Варна се обслужват клиентите в източната част на страната, а останалите – от базата в Пловдив. Това дава на екипа гъвкавост да извършва доставки до 24 часа. Правят се всекидневни доставки до клиентите в София, Пловдив и Варна, а до останалите градове – веднъж в седмицата. В извънредни ситуации доставките могат да се възложат и на куриерска фирма. Тук пратките се получават в рамките на 24 до 72 часа по график на обслужване. 16 2 • 2020 СЪДЪРЖАНИЕ
ДИСТРИБУЦИЯ 17 ВИЗИТНА КАРТИЧКА Георги Христов е възпитаник на Варненския свободен университет „Черноризец Храбър“. Притежава магистърска степен по финанси. Присъединява се към холдинга Стабил Груп през 2008 г. Започва работа като складов работник в една от дъщерните фирми. През годините преминава през различни позиции в Хидростаб – пакетировач, приемчик склад, началник склад, оперативен мениджър, а от началото на миналата година заема позицията управител на Хидростаб. Над 100 производители и доставчици Фирмата внася продукти от различни точки на света. Изградени са партньорски отношения с над 100 международни производители и доставчици. От началото на тази година се предлагат и продукти от български производител, който също е част от структурата на семейния холдинг. За импорта на продуктите Хидростаб използва услугите на логистични фирми, като стоките се внасят от страни от Европа, Азия и Америка. Транспортират се по морски и шосеен път. За вноса на продуктите по море се използват пристанищата във Варна, Бургас и Солун. Спедиторска компания организира транспортирането на продуктите от пристанищата до складовете на фирмата. Транспортното време зависи от държавата, от която се доставят продуктите, както и от това, дали партньорът произвежда продукцията на базата на подадени заявки, или разполага с наличности на склад. „Имаме доставчици от Китай, при които е необходимо да прогнозираме количествата си за период от 5 – 6 месеца напред, тъй като производството на заявените продукти отнема около 2 месеца, а транспортът до България – още 3 месеца. От друга страна имаме партньори от Италия, Гърция, Словения, Сърбия и други европейски страни, от които доставките отнемат едва няколко дни“, коментира Георги Христов. Управление на складовете Фирмата разполага с два склада – в Пловдив (около 3500 кв.м покрити площи и 1800 кв.м открити) и Варна (над 1000 кв.м покрити площи и около 200 кв.м открити). Централната база е в Пловдив, като в началото на тази година е разширена. Разполага се с над 2500 палетни места и две товаро-разтоварни рампи. Складът е разделен на няколко зони, с обособена и канбан част. В тази зона са монтирани близо 5000 клетки, където се съхраняват различни артикули. Складът е подреден така, че продуктите с най-бърза обращаемост са най-леснодостъпни и се съхраняват най-близо до изхода. Складовата база е оборудвана с различна по вид и размер складова техника, стелажни, опаковъчни и етикетиращи системи. Има изградена и пряка връзка към административната част на сградата. За доброто управление на складовете и бързото събиране на заявките помага внедрената ERP система на Microsoft. Тя позволява да се планират потребностите от стоки за складовете на фирмата. Софтуерната система е изключително важна за екипа и организацията на складовите пространства, защото ориентира СЪДЪРЖАНИЕ 2• 2020 17
ИНТЕРЛОГИСТИКА КУР
Loading...
Loading...
Loading...
Последвай ЛОГИСТИКА
Facebook