Изданията на Българска Транспортна Преса

Уважаеми читатели, моля подновете абонамента си.

- - -

Искате да четете изданията на мобилен телефон или таблет?
Свалете приложението BULGARIAN TRANSPORT PRESS от Google Play или App Store!

ЛОГИСТИКА

КАМИОНИ

СТРОИТЕЛНА ТЕХНИКА

Камиони

Логистика

Строителна техника

Views
4 years ago

ЛОГИСТИКА 2 / 2020

  • Text
  • Supplychain
  • Transport
  • Logistics
  • Ebag
  • Freighttech
  • Combilift
  • Ford
  • Proglove
  • Fuchs
  • Schneider
  • Ifoy
Четете в броя: * С Радослав Кошков, регионален мениджър на Schneider Electric, разговаряме за човешкия и изкуствения интелект, за промяната, правилата и предизвикателствата. * За необятните възможности на онлайн търговията с бързооборотни стоки разговаряме с Иван Александров, основател на eBag. * Как се прави бърза логистика с много поръчки и малък екип? По тази тема разговаряме със специалистите от Хидростаб. и още...

14 МЕНИДЖМЪНТ

14 МЕНИДЖМЪНТ «Едно златно правило гласи: „Говорѝ последен. Първо слушай и дори ти да трябва да вземеш решението, в разговора ще достигнеш до него.» – Хубав и труден въпрос, защото не е едно. Уважавам човека с добро намерение, който е готов пръв да подаде ръка и да направи компромис независимо от ситуацията, независимо дали е в бизнеса, или в ежедневието. Ценя и хората, които гледат позитивно на нещата, имат цел и искат да вървят към нея. Търся тези качества и когато правим подбор на персонал. Защото ако го няма желанието да постигнеш нещо и ангажираността на съответния човек към работата, нещата не се получават. – Какво е Вашето определение за ефективен мениджмънт? – Има хора, които пишат книги за ефективния мениджмънт, но често те пресъздават моментните тенденции. Даже вече хората не използват книги, а дигитални технологии, за да следят най-новите тенденции в лидерството, в мениджмънта. Но има едни златни правила, без които не може. Бих казал, че успешният лидер е част от промяната. Ако не обича промяната, той няма да е лидер. Може да е мениджър в определен период от време, но ако не е част от промяната, ако не е част от трансформацията на екипа си и на себе си по време на тази промяна, значи нещо не му достига и не може да бъде лидер. Лидерът трябва да разбере, че той не е звезда. Ако смята, че е начело на един екип, за да изявява себе си, това не е лидерство. В един филм например звездите са актьорите, но той не се получава само заради добре изиграната от тях роля. Зад тях стои режисьорът. В колективните спортове е същото – зад успехите на играчите стои треньорът, който открива индивидуалните им способности, напътства ги, мотивира ги. Дори в индивидуалните спортове някой тренира и моделира играча, на когото публиката се възхищава. – Кое е Вашето златно правило, което никога не нарушавате? – Ще кажа кое е това, което се опитвам винаги да подобрявам. То пак е златно правило и гласи: „Говорє последен. Първо слушай и дори ти да трябва да вземеш решението, в разговора ще достигнеш до него.“ Това е основният принцип и в търговията. Ако някой си мисли, че продажбите зависят от много говорене и номера, греши. Да, може да помогне при уличната търговия и при определен тип промоции, но не и при сериозните търговски преговори, при които трябва да притежаваш умението да слушаш. – Един конкретен казус: седим с Вас двамата и трябва да сключим търговска сделка. Кое е онова, освен слушането, което помага да бъде продаден един продукт? – Основното нещо е взаимният интерес. Ние в Schneider Electric никога не мислим за еднократна сделка, гледаме в дългосрочен аспект как нещата ще се случат между нас и даден клиент. Например, ако един инвеститор направи сграда и в следващите 10 години няма да направи друга, той пак е важен за нас, защото ако нашите системи работят добре в тази сграда, потребителите ще виждат нашата марка и ще говорят за нея. А ако този инвеститор отиде в друга държава и е доволен от проекта си в нашата страна, пак ще потърси Schneider Electric за партньор. Това е дългосрочният интерес – искаме ли да постигнем заедно нещо, какво е то. Трябва да се разберем като в онази игра с портокалите – има 100 кг, на мен ми трябват 100 и на теб 100. Какво правим? За да се договорим с човека срещу мен, трябва да се види къде ни е взаимният интерес. Може и да няма такъв. Навремето съм имал клиенти, с които не сме се засичали дълго във времето, но сме се познавали и сме обменяли опит, познания и информация. И в определен период, когато някой решава да си разшири дейността заради предишните контакти, първо се сеща за нас. Нищо, че досега не сме имали сделка – ние вече имаме изградено доверие помежду си. Така че важни са взаимният интерес и доверието. А умението да слушаш е техника при преговорите. – А как се презареждате с енергия, за да работите по-добре? – За щастие, имам 3-годишна дъщеря, която ме зарежда с положителни емоции и ме стимулира да бъда по-добър. Иначе не мога без музика. Обичам да пътешествам и да обменям впечатления. Богиня МАТЕЕВА 14 2 • 2020 СЪДЪРЖАНИЕ