Изданията на Българска Транспортна Преса

Уважаеми читатели, моля подновете абонамента си.

- - -

Искате да четете изданията на мобилен телефон или таблет?
Свалете приложението BULGARIAN TRANSPORT PRESS от Google Play или App Store!

ЛОГИСТИКА

КАМИОНИ

СТРОИТЕЛНА ТЕХНИКА

Камиони

Логистика

Строителна техника

Views
3 years ago

ЛОГИСТИКА 2 / 2020

  • Text
  • Supplychain
  • Transport
  • Logistics
  • Ebag
  • Freighttech
  • Combilift
  • Ford
  • Proglove
  • Fuchs
  • Schneider
  • Ifoy
Четете в броя: * С Радослав Кошков, регионален мениджър на Schneider Electric, разговаряме за човешкия и изкуствения интелект, за промяната, правилата и предизвикателствата. * За необятните възможности на онлайн търговията с бързооборотни стоки разговаряме с Иван Александров, основател на eBag. * Как се прави бърза логистика с много поръчки и малък екип? По тази тема разговаряме със специалистите от Хидростаб. и още...

12 МЕНИДЖМЪНТ

12 МЕНИДЖМЪНТ «Уважавам човека с добро намерение, който е готов пръв да подаде ръка и да направи компромис, независимо от ситуацията, независимо дали е на война или в ежедневието.» гии и хората трябва да са в час с тях. Така че обучението в отделните компании, и на Тракия икономическа зона като цяло, е непрекъсваем процес. – Готови ли са хората да работят с високите технологии? – Да. Новото поколение, навлизащо на трудовия пазар, е доста готово за промяна за разлика от предишните. Абсолютна готовност никога няма да имаме, защото технологиите ни изпреварват непрекъснато. Но ако се страхуваме, никога няма да разберем нито колко сме готови, нито тяхната силна страна. – Питах по-скоро за готовността за съвместна работна среда и за страха на човека да не загуби работното си място. – Това е друга тема. Да, питаха ме за умната фабрика – смятаме ли да съкратим хора. Не смятаме да съкратим хора, защото си има функции, които се изпълняват от човека. Машините и роботите се нуждаят от настройка и поддръжка, затова трябват хора, но с други компетенции. Мога да кажа, че моите успехи като ръководител в тази организация са заради хората, а не заради технологиите. Успехът на фабриката и отговорът на въпроса, защо бяхме избрани точно в България да я създадем, пак са свързани с хората – с тяхната подготовка, с желанието им да работят заедно с технологиите и с готовността им за промяна. Хората винаги ще бъдат водещите за приемането на една дигитална трансформация, за въвеждането и използването на технологиите. И това няма да се промени. Ще се променят определени работни позиции в бъдеще, но ще се появят други, за които не сме си и помисляли, че ще съществуват. – Значи изкуственият интелект ще се чувства добре там, където човешкият интелект е готов да работи заедно с него? – Точно така. Зад всеки успех стоят и ще стоят хората, дори той да е постигнат благодарение на технологиите. Това са хората, които ги създават и ръководят точното изпълнение на функциите, които са им възложили. – Може ли човек да научи нещо от изкуствения 12 2 • 2020 СЪДЪРЖАНИЕ

МЕНИДЖМЪНТ 13 «Нашата концепция обвързва електрооборудването, което произвеждаме, с дигиталните технологии. Schneider Electric най-добре съчетава стандартната апаратура с ИТ технологиите като софтуер и хардуер.» интелект? – Може да научи много. Защото изкуственият интелект е адаптивен, прави нещата по-бързо и по-подредено от човека и дава добри резултати. Машините правят всичко в по-оптимизиран и по-структуриран вариант, а ние го правим по-непланирано. Но човекът е настроен да се учи с цел да постигне по-добър резултат, да израсне като личност и да предаде на някого наученото. Така че изкуственият интелект може само да стимулира човека към израстване и усъвършенстване. – А как продуктите и системите, които създавате, помагат за опазването на околната среда? – Винаги една от основните ни цели е била индустриите, за които работим, да щадят околната среда. В нашите дейности е заложена същата цел. Последното, което компанията заяви като план за цялата Група, е, че до 2030 г. всички служебни автомобили ще бъдат електрически. Производственият процес, освен със сигурност, надеждност и възможност продуктите да бъдат свързани, т.е. да влязат в една система, винаги се е отличавал и със зелената идея. Аз и затова харесвам тази фирма – защото основното є послание е да се замислим, че хората са много на света, ресурсите са малко и ще стават все по-малко. Тоест тя ни помага да мислим за бъдещето. – Но дали всички индустрии са готови трансформацията им към зелени процеси да стане бързо? Може би Зелената сделка на ЕС ще ускори процеса. – Може би ще стане бързо. Говоря от позицията на технологиите, които предлагаме. Вече имаме зададени параметри, имаме измерване с устройства, които ни дават информация за влиянието на всяка дейност върху околната среда. Това е много важно, защото ако един бизнесмен няма предварителна информация, няма да има желание и няма да може да вземе решение какви точно мерки да предприеме за оптимизация. Ние можем да му помогнем с технологии, но от политиците зависи какви мерки в Европа и в световен мащаб ще се вземат за намаляване на вредните емисии. – Какво предизвикателство стои в момента пред Вас? – На първо място това са технологиите, които ни заливат отвсякъде, и ние също трябва да се адаптираме към тях. Дори хората, които са отдавна във фирмата и са научили много неща при честите промени, сега трябва да научат отново това, което се случва като трансформация на процесите. Пак казвам: трансформацията, която направихме (от чисто продуктова фирма, произвеждаща електропродукти и продукти за автоматизация към свързани системи с дигиталните технологии), все още е процес, който не е завършил. А и докато той тече, излизат все нови и нови технологии. Така че промяната при нас е непрекъснат процес и никой не може да постигне нищо сам, ако няма взаимовръзка с друг член от екипа. Ние започваме все по-често да работим във виртуални екипи и в среда, където ти си зависим от много други хора, както и те от теб. – Какви са задачите на регионалния мениджър за няколко държави? – Целта е бизнесът да се развива еднакво добре във всички географии, да се търсят възможности според спецификата на страните. Търговските операции са поверени на местни специалисти, но висококвалифицираният ни бекофис има капацитета да ги подпомага във всички територии. – Смятате ли, че кариерното израстване в една компания носи предимства и какви? – Има и предимства, и недостатъци. Предимствата са, че ставаш специалист в една или няколко области, познаваш фирмата отвътре и почти нищо не може да те изненада. Ако сменяш бизнеси, получаваш голямо многообразие от различни практики, което е предимство. За щастие, в Schneider Electric аз не съм бил само в един и същ бизнес. Много различни са дейностите, които съм ръководил и съм бил част от тях. От друга страна компанията тотално се промени през тези 20 години, откакто съм във фирмата, и всъщност никога не е било скучно при нас. Самата компания се трансформира и ние се трансформирахме с нея към различни хоризонти. В голяма част от работата си бях специалист в ритейла – дистрибуция, магазини, продукти, насочени към частни крайни клиенти. После минах в изцяло проектен бизнес, който е със съвсем различни участници, съвсем различни продукти, различни фирми и друг начин на водене на преговори. Всичко е различно. При индустриалните клиенти също има специфика и се получава различен поглед към бизнеса. Като се върна назад, се радвам, че съм минал през всички тези трансформации. В повечето случаи човек си казва: „Аз съм си специалист на моето си място, защо трябва да уча нещо ново?“. Това е така, но е по-скоро валидно за хора, които са експерти в дадена област. В нашия бизнес нещата се променят много динамично и ти днес може да си бил страхотен търговец или мениджър, но утре вече нещата могат да стоят по различен начин и да не си актуален. Няма как да очакваш хората да те следват, ако се опитваш да ги мотивираш, използвайки стари практики и без да се променяш. – Кое човешко качество цените най-много? СЪДЪРЖАНИЕ 2• 2020 13