Изданията на Българска Транспортна Преса

Уважаеми читатели, моля подновете абонамента си.

- - -

Искате да четете изданията на мобилен телефон или таблет?
Свалете приложението BULGARIAN TRANSPORT PRESS от Google Play или App Store!

ЛОГИСТИКА

КАМИОНИ

СТРОИТЕЛНА ТЕХНИКА

Камиони

Логистика

Строителна техника

Views
4 years ago

КАМИОНИ 2 / 2020

Четете в броя: * Международните награди Автомобили за работа. * Лъвът скочи... Новата гама камиони на MAN е готова за бъдещето. * Volvo пуска на пазара четири нови камиона. * Анкета: Вносителите на ремаркета - Сравнително добра 2019 г., умерен оптимизъм за 2020-а. * Тол системата - обхват, тарифи и глоби. * и още...

68 СПОРТ Иде

68 СПОРТ Иде нова вълна в ETRC Край на летаргията в пистовия шампионат с камиони – ще видим нови, съвсем млади участници от познати фамилии и голямата стъпка към завръщане на състезанието в Австрия през 2021 година Календарът за 2020 г. Графикът за тази година, одобрен от Световния съвет за моторни спортове към FIA (Международната федерация по автомобилизъм), отново предвижда осем състезания в осем различни страни от Стария континент. Може да се каже „само осем“, ако не беше добрата новина, че в календара е вмъкнат двудневен официален тест на Red Bull Ring в Австрия, насрочен за 18 и 19 юни. Той не е валиден за борбата за титлата, но се твърди, че е сигурната стъпка към завръщането на тази много интересна писта в списъка на FIA с официални състезания за Европейския пистов шампионат за камиони (ETRC) през 2021 г. Ще бъде чудесно, ако промоутърът ETRA (European Truck Racing Association), който е и организатор на шампионата, успее да върне и състезанието в Нидерандия. Дата Писта Страна 1 25–26 април Hungaroring Унгария 2 23–24 май Misano Италия 3 6–7 юни Slovakiaring Словакия 18–19 юни Red Bull Ring Test Австрия Session 4 18–19 юли Nurburgring Германия 5 29–30 август Most Чехия 6 12–13 септември Zolder Белгия 7 26–27 септември Le Mans Франция 8 3–4 октомври Jarama Испания Пистата Red Bull Ring е удобна за отборите от гледна точка на логистиката, а тестът на познатата писта е насрочен така, че да остави на екипите достатъчно време между стартовете в Словакия и Германия. Проявата е замислена по начин, който да даде на отборите възможност да използват пистата не само за спортни, но и за търговски и маркетингови цели. Предстои да се види доколко тази промяна ще повлияе на предсезонния тест, който от няколко години събира почти всички в Чехия, на пистата Мост в Бърно. Първият и третият кръг от календара на ETRC се провеждат по време, през което там се провеждат и състезания от световния шампионат за туристически автомобили (WTCR FIA World Touring Car Cup) – през април, край Будапеща, и през юни в Словакия. ETRC застаря през последните петнадесетина години – не са малко пилотите на повече от 50 години, през април шампионът ще навърши 46, вицешампионът е на 55… През новия сезон обаче ще видим нова вълна от млади хора, които ще променят средната възраст, като някои нямат дори 20 години. В Buggyra Racing ще има подмладяване След като 45-годишният Давид Вржецки – двукратен ETRC шампион (2008 и 2009 година), преди два сезона преустанови окончателно участието в ETRC, изпъкна липсата на равностоен съотборник на Лацко и чешкият отбор престана да бъде категоричният лидер в отборното класиране. Самият Адам Лацко, който спечели титлата през 2017-а, продължава да бъде звездата март 2020

СПОРТ » ИДЕ НОВА ВЪЛНА В ETRC 69 на тима, но в последвалите два сезона не бе на висотата на Йохен Хан. В отбора търсиха подходящ съотборник на Адам, но нито Иржи Форман през 2016-а, нито през последните два сезона британецът Оливър Джейнс оправдаха високите очаквания. Дори през 2017-а в името на отборната победа се наложи Вржецки отново да седне зад кормилото на втория Freightliner Buggyra. Джейнс, който не успя да влезе в Топ 10, но спечели Grammer Truck Cup 2019, през тази година ще се концентрира върху шампионата на Острова, а планира и няколко участия в кръгове от ETRC. Освен Лацко, комуто предстои 10-и сезон в ETRC, през 2020-а на пистите ще има още не един, а два състезателни камиона на отбора, при това със съвсем млади пилоти. Имената са на Тео Калвè, роден на 11 февруари 2001-ва, който ще „наследи“ камиона на Лацко от миналия сезон, и на 16-годишната Алия Колоч, която ще започне да се състезава в Buggyra Freightliner с камион със спецификацията от 2018 година. И двете фамилии са достатъчно известни в средите. Тео е син на Фабиен Калвè – бивш състезател с камиони и уважаван администратор в състезанията с тях, но не семейната връзка го лансира: едва 16-годишен при първото си участие в състезание през 2017-а той спечели Голямата награда на Ногаро, Франция, през 2018-а и 2019-а постигна впечатляващи успехи на Нюрбургринг, все с MAN и в състава на отбора Lion Truck Racing. По-различен е случаят с Колоч. Чешки спортни издания съобщиха към края на 2019-а, че Buggyra е купена от Мартин Колоч – бивш състезател с камиони, когото в края на миналото десетилетие чешки съд оправда след грандиозен скандал за неизпълнен строителен проект за около 8 млн. евро. След като е поел контрола върху моторната конюшня, която е основал навремето, Мартин поставя задачата: „Искам да бъдем най-добрите!“. Една от стъпките по този път е създаването на Академия, която да открива нови таланти. Засега нейната основна задача, изглежда, е да подготвя Алия – едната от двете дъщери на Колоч от „Мис Сейшели“. След преустановената ѝ кариера в тениса амбициозният баща открива, че дъщеря му е талант с голямо бъдеще в състезанията с камиони, макар да твърди, че не търси в Алия осъществяване на свои несбъднати мечти. Планирано е тя да стартира в Нюрбургринг, след като на 1 юли навърши 16 години – тогава ще е прескочила долната възрастова граница за участие и ще стане най-младият пилот в историята на състезанията. Ще се търси ли регистриране на рекорд в книгата на „Гинес“ е въпрос, до отговора на който остават повече от 4 месеца. В отбора с набъбнал мениджмънт се работи здраво – след анализ на данни от телеметрията са променени множество настройки и системи. Основната тежест пак носят Робин Долейж, който ръководи изследванията и разработките, и Вржецки, който, освен че е начело на производството, е и аналитик и под неговото ръководство е подготвена новата програма за тестове. Очаква се през този сезон машината VK50 на Лацко, в която бяха направени множество промени, трудно забележими отвън, и освен това би трябвало да бъде с 13-литров двигател MAN, да успее да покаже преимуществата си пред предходните версии с GyrtechRace Power на базата на 12,5-литровия агрегат Caterpillar. Крушата не пада далеч от дървото Шампионът Йохен Хан, който през миналата година по най-категоричен начин извоюва шестата си титла и с това подобри рекорда на Париш, ще брани отново титлата си, но няма да бъде единственият Хан на пистата. 22-годишният му син Лукас е отраснал в атмосферата на състезанията и всички в падока го познават. Твърди се, че това отчасти се дължи и на склонността му непрекъснато да обикаля на всяко „нещо на колела“, което му попадне в ръцете. Лукас вече демонстрира през миналата година своите качества на Нюрбургринг: в състезанията за купата Мителрейн, в яка битка с опитни конкуренти от Острова, от три старта със своя Iveco той не само завърши, но и три пъти се качи на подиума – едно второ и 2 трети места в конкуренцията на още две дузини пилоти! След многообещаващото начало отборът Hahn Racing е планирал през тази година и Хан-младши да участва в европейския шампионат. K инж. Радослав ГЕШОВ Мартин Колоч, босът на Buggyra Racing, при представянето на „новата вълна“ – Алия Колоч и Тео Калвè Мартин Колоч, носител на Европейската купа през 1995 и 1996 в категория Състезателни камиони със Sisu SR 340 In memoriam Патрик Фолеас – собственик на отбора Lion Truck Racing и на фирмата Transports BFT, почина на 15 януари на 53 години в Лион, Франция. В сърцата на хората, свързани със състезанията с камиони, г-н Фолеас остава с големия си принос към спорта във Франция и в Европа и като откривател на таланти, каквито са Щефи Халм и Тео Калвè. март 2020