Изданията на Българска Транспортна Преса

Уважаеми читатели, моля подновете абонамента си.

- - -

Искате да четете изданията на мобилен телефон или таблет?
Свалете приложението BULGARIAN TRANSPORT PRESS от Google Play или App Store!

ЛОГИСТИКА

КАМИОНИ

СТРОИТЕЛНА ТЕХНИКА

Камиони

Логистика

Строителна техника

Views
4 years ago

КАМИОНИ 2 / 2020

Четете в броя: * Международните награди Автомобили за работа. * Лъвът скочи... Новата гама камиони на MAN е готова за бъдещето. * Volvo пуска на пазара четири нови камиона. * Анкета: Вносителите на ремаркета - Сравнително добра 2019 г., умерен оптимизъм за 2020-а. * Тол системата - обхват, тарифи и глоби. * и още...

60

60 КОНСУЛТАЦИЯ За претоварването и последиците му в Германия Немската полиция провежда проверки на превозните средства и лицата, участници в автомобилния транспорт. По преценка на контролния орган такава проверка може да обхване теглото на товара. Мярката се прилага относително често и спрямо автомобили с разрешено максимално общо тегло до 3,5 тона. Това е така, защото, от една страна, при тях по-лесно се стига до претоварване, а от друга страна, признаците му относително лесно се констатират с просто око С оглед установяване действителното тегло на товара шофьорът бива задължен да последва контролния орган до близко до контролния пункт селище, където се провежда замерване със заверена везна. В случай че бъде констатирано претоварване, полицията ще забрани на автомобила да продължи пътя си, докато проблемът не бъде отстранен. Това може да доведе до значително забавяне на доставката с всички последващи от закъснението рискове. Освен това практиката показва, че контролните органи се възползват от законовата си възможност да отнемат в полза на държавата облагата, извлечена от административното нарушение. Идеята на немския законодател тук е да лиши неизправния предприемач от всички ползи, които той е извлякъл от забраненото претоварване. При това, за да изчислят стойността на облагата, контролните органи се ръководят от ориентировъчни коефициенти относно средните разходите в автомобилния транспорт на стоки. Става въпрос за така наречените KGS-показатели, които се издават в Германия като ежегодно актуализиран справочник на средните цени в бранша. Те не са задължителни по своя характер, но се ползват с авторитет в практиката. Коефициентите отразяват структура на разходите, която е характерна за немски транспортни предприятия. KGS-показателите са организирани в четири таблици: Таблица I включва разходите на ден и километър, Таблица II на човекочас, Таблица III на тон и пратка, а Таблица IV на тон насипно тегло. Четивото е интересно за българските спедитори и транспортни предприемачи най-малко по две причини. На първо и най-важно място, то дава представа за цените, постижими при едно директно възложение от немски товародател. На второ място, онагледява санкционния риск от едно претоварване. Нека дадем пример, базиран на КGS-коефициентите от 2019 година: Български превозвач от Централна България товари в югозападен български град стока, която трябва да достави в Брюж. Осъществява транспорта с автомобил с максимално допустимо тегло от 3,5 тона, при това допуска претоварване от 900 кг. При замерването немските контролни органи ще признаят в негова полза толеранс от 50 кг, който няма да елиминира нарушението. Като следваща стъпка полицията ще изчисли общата дължина на еднократния маршрут в километри (от месторегистрацията на товарния автомобил през точката на товарене до точката на разтоварване), в случая примерно 2500 км. Тази дължина ще умножи с KSG-коефициент от 0,58 евро на километър, за който, съгласно Таблица I, ще приеме, че покрива непосредствените разходи за консумативи като гориво и евентуални винетки. Накрая, отново с оглед данните от товарителницата, полицията ще изчисли общия брой чове- март 2020

КОНСУЛТАЦИЯ » ЗА ПРЕТОВАРВАНЕТО И ПОСЛЕДИЦИТЕ МУ В ГЕРМАНИЯ 61 кочасове (в случая например 25), необходим за провеждането на транспорта. Този брой ще умножи с почасова ставка от 68,30 евро, за която съгласно KGS ще приеме, че покрива себестойността на транспортната дейност при включване на всички разходи за нейното осъществяване без непосредствените консумативи. Така административно-наказващият орган ще стигне до извода, че транспортният предприемач, действайки разумно, трябва да е оферирал и получил от своя възложител цена, не по-ниска от себестойността на транспорта, в случая 3175,50 евро съгласно KGS-стойностите. В очите на немската полиция това е неговата облага от претоварения транспорт. За да конфискуват тази облага, органите на реда ще изискат от транспортния предприемач плащане на 3175,50 евро, като му връчат така наречения Einziehungsbescheid. Немската дума може да се преведе описателно като „Постановление за отнемане облагите от административно нарушение”. Такива постановления подлежат на обжалване в рамките на две седмици от деня на тяхното получаване, след което влизат в сила. По правило те представляват по-голяма тежест за предприемача, отколкото налагането на глоба. При обжалването им транспортният предприемач може да има интерес да покаже истинската стойност на осъществения транспорт (чрез транспортна заявка, фактура и извлечение от банкова сметка с оглед конкретното постъпление). Действителната стойност по правило ще бъде по-ниска от стойността, съгласно KGS-коефициентите, а това има потенциал съществено да намали размера на възприетата в постановлението облага. Разбира се, най-добрата защитна стратегия е спазването на закона. K При автомобили с разрешено максимално общо тегло до 3,5 тона от една страна по-лесно се стига до претоварване, а от друга – признаците му относително лесно се констатират с просто око Стела Иванова Адвокат член на адвокатска колегия Нюрнберг bnt Rechtsanwaelte GbR Leipziger Platz 21 90491 Nürnberg 0049 911 56 961 0 stela.ivanova@bnt.eu март 2020