Изданията на Българска Транспортна Преса

Уважаеми читатели, новите издания са достъпни само за абонати!.
Ако нямате достъп, моля проверете дали сте подновили абонамента си.

- - -

Искате да четете изданията на мобилен телефон или таблет?
Свалете приложението BULGARIAN TRANSPORT PRESS от Google Play или App Store!

ЛОГИСТИКА

КАМИОНИ

СТРОИТЕЛНА ТЕХНИКА

Камиони

Логистика

Строителна техника

transportpress
Views
3 years ago

КАМИОНИ 2 / 2020

Четете в броя: * Международните награди Автомобили за работа. * Лъвът скочи... Новата гама камиони на MAN е готова за бъдещето. * Volvo пуска на пазара четири нови камиона. * Анкета: Вносителите на ремаркета - Сравнително добра 2019 г., умерен оптимизъм за 2020-а. * Тол системата - обхват, тарифи и глоби. * и още...

46 Н.В.

46 Н.В. КЛИЕНТЪТ Костадин Дрангов, собственик на Ули Транс ЕООД: Цялостно оптимизирахме бизнеса си със Zeron Базираната в София транспортна компания Ули Транс ЕООД е специализирана в международен и вътрешен транспорт на охладени и замразени стоки. Основната ѝ дейност е свързана с превоз от България за Европа и обратно на фармацевтични продукти, меса, зеленчуци… Преди 3 години фирмата става първият потребител на професионалната софтуерна система за управление на бизнеса Zeron, разработена и предлагана от българските компании Ойлкарт ЕООД и ЕЛИТ Софтуер ООД. Списание КАМИОНИ разговаря с Костадин Дрангов, собственик на Ули Транс, за внедряването на Zeron и предимствата, които дава системата март 2020

Н.В. КЛИЕНТЪТ » КОСТАДИН ДРАНГОВ: ЦЯЛОСТНО ОПТИМИЗИРАХМЕ БИЗНЕСА СИ... 47 – Г-н Дрангов, кажете първо нещо за създаването и развитието на Ули Транс. – Фирмата е създадена през 2002 г. Стартирахме както всички – внимателно. Дотогава се занимавах със строителство. Имахме транспортна и строителна техника – бетоновози, бетон-помпи, собствен транспорт, но имах идеята да започна да развивам и международен транспорт. По специалност съм строител, не бях се занимавал с транспорт, затова казвам, че подходих внимателно. През първия месец започнах с един камион втора употреба. До три-четири месеца камионите станаха 5, всичките купувани на старо, защото нямах смелост да започна с големи инвестиции. Стартирах с износ на меса – по-точно гъши меса и продукти. Имах познат с кланица и започнахме с износ за Франция на гъши дроб и производните на гъши и патешки разфасовки. Влекачите теглеха хладилни ремаркета. В началото тръгнах с Mercedes-Benz, после купих и Renault. Тогава мои приятели ми казваха, че съм тръгнал от горе на долу, че стартът ми бил рисков, защото гъшият дроб е капризна и сложна за транспорт стока. Сблъсквали сме се с трудности, но не бих казал, че беше толкова сложно. – Как продължихте напред и с какъв автопарк разполагате сега? – Най-силните ни години бяха 2007-а и 2008-а. Тогава започнахме и превоз на лекарства, паралелно с транспорта на месата. В продължение на десетина години имахме договор с Актавис. Увеличихме композициите на 16–17. Возехме фармацевтични продукти първо за Русия, а след това и към пазарите в Европа. Спомням си, че имахме едни много натоварени 8 месеца с големи ангажименти. Сега имаме 22 автомобила и изхождайки от ситуацията в европейски план, не е необходимо да ги увеличаваме. Мислехме си, че когато влезем в Европа, нещата ще се оправят, ще се работи и по-лесно, но се оказа, че не е така. – С какви товари и по какви дестинации работите сега и какъв е паркът ви? – Транспортът ни е свързан с износ и внос на трупни меса. Зареждаме големите търговски вериги с месо предимно от Белгия и Франция, но возим също от Полша и от други дестинации. Продължаваме да возим и фармацевтични продукти. Работим основно България – Европа и обратно, няма държава, до която да не возим. Вътрешен транспорт в Европейския съюз не мисля да развивам. Това ме поставя в малко по-изгодно положение по отношение на изискванията за връщане на камиона и водача в държавата по регистрация, заложени в готвения от европейските институции Пакет Мобилност. Автопаркът ни се състои предимно от влекачи DAF XF. Преди това сме имали и Mercedes-Benz. От 7–8 години купуваме само нови камиони. Експлоатираме ги до към 700–800 хиляди километра и, когато станат на 4–4,5 години, ги продаваме. Всяка година купуваме нови камиони и подменяме част от автопарка. Сега средната възраст на парка е под 3 години. Всичките влекачи са Евро-6 с мощност на двигателите 460 к.с., а при най-новия модел на DAF – 480 к.с. Използваме само хладилни полуремаркета – основно Schmitz, с хладилни агрегати Carrier или със собствения агрегат на Schmitz. Навремето използвахме и хенгери, но се отказахме от тях. Работя така, че да уважавам изискванията на клиентите. Имаме полуремаркета с двутемпературен режим, полуремаркета с двоен под… 80 на сто от работата ни е с директни клиенти. Изградили сме добри връзки с тях. Те също свикнаха да проявяват разбиране за нашата дейност и ни влизат в положение за това, какво е възможно и какво невъзможно в транспорта. Защото навремето е имало случаи да искат едва ли не днес тръгнем от Франция и на следващия ден да сме в България. – Как стигнахте до идеята да внедрите в работата си Zeron? – Необходима ни беше система за управление на цялостните процеси във фирмата и така се насочихме към Zeron. Ние сме първите клиенти на системата. Преди да я внедрим, разнасяхме тефтери, разпечатки, попълвахме таблици с отчети за разходи и приходи. През 2017 г. стартирахме със Zeron. Нуждаехме се от пълноценно ERP и тази система ни го даде, а аз усетих, че е това, което ни трябва. – Как работи системата и какви са предимствата, които ви дава? – Системата е достъпна и лесна за работа и не изисква монтирането на никакъв допълнителен хардуер в камиона. Свързва се с GPS-ите, монтирани в автомобилите, и черпи цялата информация оттам. Така във всеки един момент аз знам какво става. Ако клиент ми заяви курс, за няколко минути Zeron изчислява всичко – маршрут, време на курса, разходи себестойност… Системата дава възможност да планираш всичките си разходи – преки и косвени, защото събира информацията за всички процеси във фирмата в едно. Специално за транспортната дейност дава предимство и с това, че прави връзка и с транспортните борси и сама търси товари при нужда. Zeron се връзва дори и със системата за интелигентен контрол при по-новите полуремаркета на Schmitz и дава възможност от офиса да следиш дистанционно параметрите на ремаркето по време на курса – температурен режим, възникнали проблеми и аномалии… Заради превоза на лекарства сме сертифицирани по GDP и Част от автопарка на Ули Транс ABSTRACT IN ENGLISH Kostadin Drangov: We Completely Optimized Our Business with Zeron Sofia-based transport company Uli Trans Ltd. specializes in international and domestic road haulage of refrigerated and frozen goods. Three years ago, it became the first user of Zeron – the professional software for business management developed and offered by Bulgarian companies Oilkard Ltd. and ELIT Software Ltd. KAMIONI magazine talks to Kostadin Drangov, owner of Uli Trans, about the Zeron implementation and benefits of the system. март 2020

Copied successfully!