Изданията на Българска Транспортна Преса

Уважаеми читатели, моля подновете абонамента си.

- - -

Искате да четете изданията на мобилен телефон или таблет?
Свалете приложението BULGARIAN TRANSPORT PRESS от Google Play или App Store!

ЛОГИСТИКА

КАМИОНИ

СТРОИТЕЛНА ТЕХНИКА

Камиони

Логистика

Строителна техника

Views
4 years ago

КАМИОНИ 2 / 2020

Четете в броя: * Международните награди Автомобили за работа. * Лъвът скочи... Новата гама камиони на MAN е готова за бъдещето. * Volvo пуска на пазара четири нови камиона. * Анкета: Вносителите на ремаркета - Сравнително добра 2019 г., умерен оптимизъм за 2020-а. * Тол системата - обхват, тарифи и глоби. * и още...

40 АНКЕТА »

40 АНКЕТА » ВНОСИТЕЛИТЕ НА РЕМАРКЕТА: СРАВНИТЕЛНО ДОБРА 2019 Г... Невен Бончев, Унитрейлър (Kögel, Meiller, Knapen, Weka, Doll): Николай Бонев, Кроне България (Krone): 2019 година от гледна точка на доставката на ново оборудване за цялата наша гама бе по-слаба от 2018-а. За сметка на това се представихме значително по-добре в продажбите на втора употреба. Значителна част от транспортния бранш се опитва да минимализира разходите си. Дори в момента издаваме последните 10 броя втора употреба по договор, подписан в края на 2019 г. Това за една фирма от среден калибър в България не е малък договор. Имаме доста български партньори, които поръчват по 1–2 бройки. До 2018 г. имахме фиксирани лихви само върху новите полуремаркета. Така че през 2019 г. продажбите на втората употреба скочиха значително, имаме фирма, която поръча 130 такива полуремаркета. Транспортният бранш трябва да се съобразява с цени на горива, тол такси, политическата ситуация в Европа, товари... По мои наблюдения навлата, които се изплащат на транспортните фирми през последните 1–2 години, падат. Така че не можем да изискваме от тези фирми да инвестират в ново и добре изглеждащо оборудване. Най-продаваният ни продукт беше стандартното полуремарке от серията Profiliner 5. Представихме го през 2018 г., като то има доста модификации спрямо Profiliner 4. През 2018 г. пуснахме и новия завод за КТL обработка, за подобро защитно покритие на шасито. Това се отразява доста добре на качеството. Да не забравяме, че Krone спечели наградата за полуремарке на 2019 г., което показва, че вървим в правилната посока с иновативно и развиващо се производство. През първите 2 месеца на 2020 г. отбелязваме по-бавни темпове спрямо януари-февруари 2019 г., когато пазарът беше много динамичен. Изглежда, компаниите изчакват, за да си направят разчетите колко ще им струва поддръжката на един камион след въвеждането на новите, по-високи пътни такси. Смятам, че 2020 г. няма да бъде лека за всички производители. Надявам се, че ситуацията ще бъде същата, както през 2018 г., но в момента е много трудно да се прогнозира бъдещето. Относно структурата на Krone – производството Няколко бяха факторите, които повлияха значително на пазара на прикачна техника в България през 2019 г. Въпросителните около приемането на Пакет Мобилност, Брекзит и негативните прогнози за забавяне на ръста на световната икономика. Като резултат се създаде усещане за несигурност за развитието на бранша, което се отрази върху готовността на превозвачите да инвестират в подновяване на техниката и разширяване на флотите. Всичко това доведе до известно свиване на пазара на полуремаркета за международен транспорт. От друга страна, търсенето на самосвали отбеляза значителен ръст, обусловен от стартирането на реализацията на значими инфраструктурни проекти. Традиционно основният дял на доставките ни през изминалата година се падаше на полуремаркетата Kögel с тристранно разкриване на брезента. Имахме удоволствието да представим на нашите клиенти новата гама – Kögel Novum, при която има редица нововъведения и модификации, надграждащи утвърденото качество и насочени към улесняването на работата на шофьорите. Стремежът към оптимизация на разходите и повишаване на полезния товар се изрази в повишен интерес към олекотената версия Light Plus, при която, без да се правят компромиси с надеждността на конструкцията, се предлага значително по-ниско собствено тегло на полуремаркето. При доставките на самосвалите преобладаваха надстройките на Meiller за четириосни шасита от модификациите със задно разтоварване – Classic с оребряване за екстремна експлоатация и от типа Halfpipe, където се постига отличен баланс между здравина и собствено тегло. Новата 2020 година започна позитивно, с повече запитвания в сравнение с последните месеци на 2019 г. При брезентовите полуремаркета очакваме запазване на нивото на търсене. Относно самосвалите смятаме, че ще се запази възходящата тенденция от предходната година, като се надяваме на известен ръст. Освен познатите продукти на производителите, на които сме официални представители за България – Kögel, Meiller, Knapen, Века и Дол, вече можем да предложим и фургонни и термоизолирани надстройки за шасита над 3,5 т на немския производител Humbaur. В зависимост от предпочитанията на клиентите можем предложим изработка с различни видове панели. Моделите съответстват на код XL. върви нагоре и вероятно ще има повишени пазарни резултати. Нови продукти и услуги Krone ще въвежда на всеки 3–4 месеца, но те няма да са нещо чак толкова фрапиращо. Нов продукт е Profiliner 5, който продължава да се разработва. Отзивите за него са изцяло положителни, което значи, че направените технически промени от инженерите на Krone в производството са изцяло в полза на клиента. март 2020

АНКЕТА » ВНОСИТЕЛИТЕ НА РЕМАРКЕТА: СРАВНИТЕЛНО ДОБРА 2019 Г... 41 Ивайло Якимов, Шварцмюлер България (Schwarzmüller): Изминалата 2019 година беше успешна за Шварцмюлер, с нормален ръст в продажбите и оборота, съгласно заложената стратегия за растеж и развитие 2020. В България имаше известни колебания и скептицизъм сред някои от превозвачите поради очакваните промени, свързани с „Плана Макрон“, но постепенно, към края на годината, нещата се нормализираха. Постарахме се и успяхме да намалим сроковете на доставка чрез допълнителни модернизации и оптимизации на производствата, оправдахме доверието на настоящите ни клиенти и спечелихме значителен брой нови. Основен дял от продажбите на транспортни средства в България бяха 3-осните-бордови полуремаркета за международен транспорт, предимно с 3-странна щора, някои от суперолекотената версия (5,3 т собствено тегло), и все по-богато оборудване, като две повдигаеми оси, двустранно повдигаеми тавани и др., спомагащи за по-рационална експлоатация. Имаме доставени и триосни стоманени самосвални полуремаркета с усилени Offroad оси и Hardox кош, предназначени за най-тежки транспортни условия в строителството. През 2019 г. имаме доставени и поръчани значителен брой алуминиеви цистерни-надстройки за светли горива, върху 2-, 3- и 4-осни автомобилни шасита, с изключително богато оборудване, като помпени и измервателни системи, макари с маркучи и др., т.нар. подвижни бензиностанции, като клиентите ни са от цялата страна, което е показателно за известна стабилност и сигурност на регионално ниво. За настоящата година сме настроени оптимистично, гледаме напред и смятаме, че положителната тенденция в развитието ще се запази. Ще продължим да сме все така близо до клиентите си, да предлагаме иновации, да изпълним и най-взискателните индивидуални клиентски изисквания и да разширим още повече сервизната ни мрежа в България и в цяла Европа, където предлагаме над 350 оторизирани сервизни центъра. Като нови модели транспортни средства ще предложим новата серия Offroad самосвални ремаркета, двуосното централноосово TP22, двуосно TX24 и триосно TX34, предназначени за екстремно тежки условия, суперусилени, позволяващи натоварвания от 30 т дo 60 т, със самосвален кош, изцяло от ламарина Hardox, HB450/ HB400 и върху колела 650/55R22,5, идеални за Offroad движение, гарантиращи висока стабилност върху меки повърхности и същевременно възможност за комфортно шосейно транспортиране. Друг интересен модел е триосното ни полуремарке с подвижен под, което е снабдено с покривало с електрическо задвижване и дистанционно управление и има собствено тегло от 7,4 т. Новият ни модел – триосно високообемно самосвално полуремарке (зърновоз), изцяло нова разработка, което с алуминиево шаси има собствено тегло от 5,5 t и актуално е най-лекият модел на пазара. март 2020