Изданията на Българска Транспортна Преса

Уважаеми читатели, моля имайте предвид, че излизащите
през 2021 г. издания ще са достъпни само за абонати!

- - -

Искате да четете изданията на мобилен телефон или таблет?
Просто свалете приложението BULGARIAN TRANSPORT PRESS от Google Play или App Store!

Камиони

Логистика

Строителна техника

Views
1 year ago

КАМИОНИ 2 / 2020

Четете в броя: * Международните награди Автомобили за работа. * Лъвът скочи... Новата гама камиони на MAN е готова за бъдещето. * Volvo пуска на пазара четири нови камиона. * Анкета: Вносителите на ремаркета - Сравнително добра 2019 г., умерен оптимизъм за 2020-а. * Тол системата - обхват, тарифи и глоби. * и още...

2 РЕДАКЦИОННА

2 РЕДАКЦИОННА Тука има, тука нѓма, тол система Лъчезар АПОСТОЛОВ Когато държите в ръцете си поредния брой на списание КАМИОНИ, дългоочакваната тол система по българските пътища би трябвало да е заработила – макар и с гратисен период до 27 март, който транспортният бранш си извоюва. Би трябвало, защото в дните на редакционното приключване на мартенския брой на списанието ни такива бяха настроенията и очакванията на всички участници в процеса – държавните институции, доставчиците на услугата и транспортните фирми. Точно тези, които ще плащат тол таксите – транспортните фирми, обаче имаха сериозни резерви към готовността за старт на системата и посочваха редица неизяснени детайли в нея, както и закъснели действия на другите участници в процеса, които спъват работата им и ги натоварват с допълнителни разходи. Три дни преди старта на системата браншовите организации от транспортния сектор заявиха категорично, че толуването трябва да започне, но за пореден път поставиха на висок глас въпросите, които ги притесняват и които не бяха никак малко и сигурно ще продължат да се решават и доста време след като системата е заработила. На практика съществуваше опасност тол системата да тръгне само с маршрутни карти, а GPS-тракерите да бъдат блокирани. Причините бяха две. Първата – доставчиците на декларирани данни не харесват условията, поставени им от националните доставчици на услугата и не искат да сключват договори с тях. И втората - превозвачите не искат да сключват договори с доставчиците на услугата, защото не желаят да плащат такса обслужване за бордовите устройства. В крайна сметка се реши системата да има гратисен период, през който проблемите с договори и устройства да бъдат изчистени. Така или иначе последният месец мина под знака на предстоящия старт на толуването. Което, когато и да започне, това ще е малко на принципа – тука има, тука нема. Както в една стара игра, при която обикновено печели водещият. Първият проект за тол система обхващаше над 10 000 км пътища при едни цени. По-късно обхватът на плащане бе редуциран на малко над 6000 км пътища, а накрая – бе решено стартът да бъде с малко повече от 3000 км при доста по-ниски цени, а още „платени“ пътища да бъдат на изчакване с нулева ставка. Ясно е че тол система трябва да има и, че който е по-дълго на пътя и тежи повече, трябва да плаща повече. Една от целите на тол системата обаче е да се събират адекватни суми от транзитния трафик през България. Дали при изваждането накуп на второкласните пътища от толуването това ще стане? Направи ли някой сметката, че досега турски камион, влязъл през Капитан Андреево и излязъл през Русе, много често купуваше две дневни винетки (24 евро). Сметнато ли е, ако сега маршрутът му премине по предимно второкласни пътища, дали тол таксата му няма да е по-ниска? Дано сметката да е направена. За да не стане, само че с обратен знак, това, което се случи, когато контролът на винетките бе поверен на тол камерите и в обхвата им попаднаха стотици километри крайградски пътища, които не трябва да са платени. Въпреки че тол участъците отдавна бяха разписани сегмент по сегмент и някой само трябваше да ги прегледа предварително. K На хартия плюс на екрана – на същата цена! https://abo.transport-press.bg/ За вас, скъпи читатели, Българска Транспортна Преса предлага вече абонамент, с който не само получавате на адреса ви изданията, но и включва техните електронни версии, които можете да изтеглите от https://abo.transport-press.bg/. Освен това от сайта можете да закупите само електронна версия на отделни броеве на списанията. Вземете безплатно на промоция бр. 7 на сп. Логистика и сп. Камиони и бр. 4 на сп. Строителна техника – още сега! Ако вече сте направили своя абонамент през Българска Транспортна Преса, Български пощи или Доби Прес, регистрирайте се най-напред в системата, после от меню Абонаменти изберете съответния тип абонамент (чрез БТП, Български пощи или Доби Прес). След проверка ще ви се даде достъп до вашите издания. През този сайт може да купите също издания, които се предлагат единствено като печатни без електронна версия. Приятно четене! ТРАНСПОРТ & ТОЧНОТО СПИСАНИЕ В ТОЧНОТО ВРЕМЕ НА ТОЧНОТО МЯСТО ÀÂÒÎÌÎÁÈËÈ ÇÀ ÐÀÁÎÒÀ

НАЙ-ГОЛЯМАТА НИ ПРЕМИЕРА Представяме ви новите Volvo FMX | FH | FH16 | FM Научете повече на volvotrucks.bg