Изданията на Българска Транспортна Преса

Уважаеми читатели, моля подновете абонамента си.

- - -

Искате да четете изданията на мобилен телефон или таблет?
Свалете приложението BULGARIAN TRANSPORT PRESS от Google Play или App Store!

ЛОГИСТИКА

КАМИОНИ

СТРОИТЕЛНА ТЕХНИКА

Камиони

Логистика

Строителна техника

Views
4 years ago

КАМИОНИ 2 / 2020

Четете в броя: * Международните награди Автомобили за работа. * Лъвът скочи... Новата гама камиони на MAN е готова за бъдещето. * Volvo пуска на пазара четири нови камиона. * Анкета: Вносителите на ремаркета - Сравнително добра 2019 г., умерен оптимизъм за 2020-а. * Тол системата - обхват, тарифи и глоби. * и още...

30 E-MOBILITY Daimler:

30 E-MOBILITY Daimler: Бъдещето е електричество и водород Daimler е пионер в разработката на електрически задвижвани автомобили за работа и на снимката е показана цялата гама от е-превозни средства на автомобилния гигант Във време на бурни промени всеки би искал да има кристална топка, в която да види бъдещето и да се подготви. По-реалистично е обаче да чуем какво казват тези, които определят тенденциите. А Daimler определено е един от тях ABSTRACT IN ENGLISH Daimler: The Future is Electricity and Hydrogen In a time of turbulent changes, everyone would like to have a crystal ball in which to see the future, and to prepare for it. But it's ,ore realistic to listen to those who define the trends. And Daimler is surely one of them. Ако мога да обобщя с няколко думи посланието, което Мартин Даум, председател на Борда на директорите на Daimler Truck, предаде по време на годишната си среща с журналисти от цяла Европа, това ще бъде: НЕлеки няколко следващи години по отношение на продажбите, много инвестиции в нови технологии, НЕ на камионите на газ, ДА на камионите, задвижвани с батерии и горивни клетки, и силно ДА на автономните камиони. Ето как изглеждат тези тенденции в по-разширен вид. Пазарите забавят темпо Daimler Truck завършва 2019 г. с общо продадени 489 000 камиона и 2,5 млрд. евро оперативна печалба. Това е трета поредна рекордна година за автомобилния гигант. Но… следващите няколко години продажбите в Европа и Северна Америка ще са по-ниски поради нормалната цикличност на икономиката. Прогнозата на Мартин Даум е, че пазарите ще се нормализират след 2022 година. За да се поеме този спад, се предприемат редица мерки, от които най-драстични са в Европа – общо разходите трябва да се намалят с 550 млн. евро до 2022 г. Същевременно обаче инвестициите в новите технологии се запазват и се планират около 1,7 млрд. евро през 2020 и 2021 г. В кои точно нови технологии ще отидат тези инвестиции? Електрификация и пак електрификация ЕС вдигна много високо летвата пред камионите, що се отнася до CO 2 емисиите – до 2025 г. последните трябва да се намалят с 15%, а до 2030 – с 30%. Това звучи много добре като идея за един по-чист свят, но не е толкова лесно за реализиране от техническа гледна точка. Според Мартин Даум, каквито и подобрения да се правят по дизеловите двигатели, те са стигнали до лимита. Според шефа на Daimler Truck два са източниците на задвижваща енергия за камионите в бъдеще, с които е възможно да се постигнат изискванията за 30% намаление на CO 2 емисиите – това са батериите и горивните клетки с водород. Автомобилният гигант няма да разработва и да залага на камиони, задвижвани с природен газ, защото с тях не може да се реализират заветните 30%. eActros и eEconic От 2018 г. насам се провеждат интензивни полеви тестове в Германия и Швейцария с електрическия eActros и вече са изминати доста километри. Какви са изводите? Обхватът от около 200 км без зареждане е достатъчен, камионите работят добре при пиковете в температурите през лятото и през зимата, водачите ги предпочитат заради лесното управление и ниския шум. Серийно- март 2020

E-MOBILITY » DAIMLER: БЪДЕЩЕТО Е ЕЛЕКТРИЧЕСТВО И ВОДОРОД 31 то производство на eActros се планира да стартира през 2021 г. През същата година ще започнат и полеви тестове на изцяло електрически задвижван eEconic. Той ще е базиран на eActros, а Mercedes-Benz залага на него, защото електрическите комунални машини бързо ще намерят място в големите градове, тъй като са CO 2 неутрални и много тихи. Същевременно, за да навлязат електрическите камиони по-широко, е нужна необходимата инфраструктура от зарядни станции. Ето защо Daimler Truck стартира инициатива за изграждане на подобна инфраструктура, като първоначалният фокус е изграждане на зарядни станции в депата на транспортните и логистичните фирми. Какво става с водорода? Ясно е обаче, че за превози на по-дълги разстояния електрическите камиони няма да са достатъчни. Какво е решението, което предлага Daimler? Горивните клетки с H 2 допълват задвижването само с батерии и така разширяват обхвата на камионите. Така че въпросът не е електрически или водородни камиони, а по-скоро за какво ще се използват камионите. Следователно в близкото бъдеще камионите за по-къси разстояния – примерно за дистрибуция ще са изцяло електрически, а тези за по-дълги разстояния ще бъдат електрически с горивни клетки. Разбира се, неяснотите остават много, но Мартин Даум смята, че цената на водорода значително ще падне в бъдеще. Първите модели с водород от Daimler ще са базирани на Fuso. Ще има ли скоро автономни камиони? Daimler e една от компаниите, които направиха първите демонстрации на автономни камиони още през 2014 г. А миналата година по време на изложението CES 2019 обявиха курс към автономни камиони от ниво 4, т.е. изцяло автономни камиони, в които ще се инвестират над 500 млн. евро. Автономните камиони ще намерят приложение в затворени области като мини, пристанища и други, по магистралите и в градски условия. Разработката на автономни товарни автомобили за затворени области е най-лесно постижима, но според Daimler това е много тясна ниша на приложение и на практика няма да окаже решаващо влияние върху транспорта. Приложението в градска среда пък е твърде сложно и изисква съобразяването с прекалено много фактори. Ето защо Daimler залага на концепцията автономни камиони от хъб до хъб по магистралите и оттам дистрибуцията ще се извършва с „нормални“ камиони. Стъпка по пътя за реализацията на тази концепция е придобиването през пролетта на 2019 г. на фирмата Torc Robotics. Тя е известна с разработката си на система за автономно управление, наречена „Asimov“, която вече е тествана по реални пътища и се е доказала с нула на брой инциденти. Ето защо Daimler Truck и Torc Robotics от септември 2019 г. вече са започнали съвместна разработка и тестване на автономни камиони от ниво 4 първоначално по пътищата на Югозападна Вирджиния, близо до централата на Torc Robotics. И тези тестове ще се разширят в съвсем обозримо бъдеще по много от магистралите на южните щати. K Снежина БАДЖЕВА София – Щутгарт Мартин Даум, председател на Борда на директорите на Daimler Truck: Следващите няколко години продажбите в Европа и Северна Америка ще са по-ниски поради нормалната цикличност на икономиката Daimler Truck стартира инициатива за изграждане на инфраструктура от зарядни станции за електрическите камиони Пилотен проект Truck-ID & Truck Wallet подготвя камионите да могат да се идентифицират сами пред различни машини и да плащат самостоятелно. Технологичната основа на проекта е Truck Data Center с криптографски процесор и банкова система с блокчейн технология март 2020