Изданията на Българска Транспортна Преса

Уважаеми читатели, моля подновете абонамента си.

- - -

Искате да четете изданията на мобилен телефон или таблет?
Свалете приложението BULGARIAN TRANSPORT PRESS от Google Play или App Store!

ЛОГИСТИКА

КАМИОНИ

СТРОИТЕЛНА ТЕХНИКА

Камиони

Логистика

Строителна техника

Views
4 years ago

КАМИОНИ 2 / 2020

Четете в броя: * Международните награди Автомобили за работа. * Лъвът скочи... Новата гама камиони на MAN е готова за бъдещето. * Volvo пуска на пазара четири нови камиона. * Анкета: Вносителите на ремаркета - Сравнително добра 2019 г., умерен оптимизъм за 2020-а. * Тол системата - обхват, тарифи и глоби. * и още...

14 НОВО В BG

14 НОВО В BG Frotcom – интелигентна система и, може би, толинг Интелигентната система на Frotcom България за проследяване и управление на автомобили бе темата на фирменото представяне по време на международното изложение за архитектура и строителство в IEC, София. Управителят Делян Костов (на снимката) предварително е имал идеята четири дни преди старта на системата BGTOLL, насрочен за 1 март, да представи как Frotcom България ще се включи в работата ѝ Не е трудно да се разбере защо системата на Frotcom обслужва около 14 хиляди автомобила - тя предоставя всичко необходимо за лесно и ефективно управление на парк от автомобили: хардуер, инсталиран на автомобилите, предаване данните от автомобилите към сървърите на Frotcom, софтуер, възможност за интегриране с други типове системи, напр. ERP, счетоводни и други, отчетност (отчети се извличат автоматично или при поискване). Хардуерът работи на 24 и на 12 волта, има множество и различни възможности и предоставя две нива: )) стандартното позволява позициониране на превозно средство, отчитане на движение и на работно време, отчитане на пробега, комуникация в реално време; )) по-високото, според марката, модела и годината на производство на автомобила, добавя към стандартните функции данни за разхода на гориво, за състоянието на двигателя (взета от бордовия компютър информация за температура, обороти и др.), оценка на стила на шофиране, както и данни и файлове от тахограф, вкл. и от новото поколение 4. Силата на Frotcom е във фирмения софтуер: многофункционален, изграден от модули и затова приспособим за различни потребности – за транспорт на товари, но и за превози на пътници. Всеки клиент може да избере това, което му е необходимо, и да плаща само за него. Изцяло Web базиран, софтуерът работи навсякъде и по всяко време, на различни устройства, свързани с интернет – смартфони, таблети, компютри и лаптопи. Ползването му е удобно – от мобилните приложения за шофьорите могат да се наблюдават параметри на автомобила (тези приложения се инсталират на устройства с Android), а приложенията за мениджърите (работят под Android, но и под IOS) дават възможност за бърза работа с базовите показатели. Софтуерът на Frotcom е отворен: всички постъпили данни могат да бъдат импортирани в други системи, така че те да комуникират в реално време и да дават други данни, които иначе би трябвало да се извличат „на ръка“. Удобни софтуерни модули улесняват работата на мениджъри и диспечери в автопаркове. Основният модул Наблюдение в реално време показва на картата местонахождението на автомобилите, може да се покаже маршрутът на всеки автомобил за определен период от време – с каква скорост се е движил, къде и за колко време е спирал и т.н. Модулът Отчети позволява множество на брой отчети да се генерират автоматично или на ръка, да се експортират, пращат по мейл или да се подават към различни външни системи. Най-използваните форми са Пътен лист (генерира се автоматично), Месечни разходи по автомобил, шофьор (на километър, на час), Работен дневник (ИА АА го изисква за автомобили над 3,5 т), отчитане на пробег, изразходвано гориво, километри за служебно и за лично ползване. Отчитането на изминатите километри и отработените часове по отделни държави е форма, чието ползване става все по-наложително при командировките в чужбина. Изчислението на маршрути е функционалност, в която фирмата е по-силна от конкурентите си с даването в повече на разходите за шофьо- март 2020

НОВО В BG » FROTCOM – ИНТЕЛИГЕНТНА СИСТЕМА И, МОЖЕ БИ, ТОЛИНГ 15 ра, за автомобила, за пътните такси по избрания маршрут. Към момента на представянето тези изчисления за България не се правят. Приетият маршрут може да се прати на шофьора като директна инструкция и навигацията ще го води точно по него. Модулът, който оценява стила на шофиране, сравнява постиженията на отделните водачи в парка и ги класира. Дебютирал преди 4 години, този модул се радва на растящ интерес, тъй като доброто управление на автомобилите намалява и преките разходите по автомобила (гориво, гуми, масла), и косвените, свързани с поддръжката му, в т.ч. и резервни части. Като допълнителна функционалност фирмата предлага и сравняване с шофьорите на всички клиенти на Frotcom. Модулът за контрол на разходите за гориво използва измерване на наличното количество в резервоара със стандартните сензори на автомобила и гарантира отклонение до 5%. Грешката може да се намали до 2% с поставяне на допълнителни датчици. Възможно е сравнение между показанията на системата и въведеното количество гориво по бележките от зареждане на бензиностанции. Десетки други модули могат да бъдат добавени по искане на клиентите. Над какво работят във Frotcom Набират популярност камерите, които представят случващото се в превозното средство и край него. Все повече се прилагат камери за броене на пътници (в автобуси), за наблюдение какво се случва в салона с пътници, както и камери, разпознаващи състоянието на водача (уморен, разсеян, говори по телефон, пише SMS и др.). Във Frotcom разчитат до септември т.г. да могат да предложат за тестване подобни системи. Интеграцията е друго направление. Множество фирми водят сметките по стар модел – с Excel или с евтини, но не специализирани програми. Frotcom, заедно с партньори, предлага разработване на програма за управление на почесто срещаните транспортни дейности, която да позволи обхващане на цялата дейност. Тя, заедно с данните от телематичната система, до голяма степен оптимизира и автоматизира процесите във фирмата. Необходимо е един диспечер да въведе данните за товара и да определи кой автомобил ще го превози. Оттам нататък проследяването е автоматично. До 2 месеца и този продукт ще бъде готов за тестване от заинтересуваните. Толинг през Frotcom Темата за участието на Frotcom в BGTOLL като ДДД (Доставчик на Декларирани Данни) видимо интересуваше мнозина присъстващи, но отговорите на повечето въпроси бяха в условно наклонение. Причината: начинът, по който е структурирана BGTOLL, дава на НДУ (националните доставчици на услуги) възможност да работят и без ДДД и те могат да се възползват от нея. Системата трябва да заработи от 1 март, а евентуалното участие на Frotcom в нея минава през договаряне на приемливи за компанията условията с НДУ. K инж. Радослав ГЕШОВ Изцяло нов продукт Подобрена устойчивост на износване. Най-добро поведение на мокра настилка в класа си. www.bridgestone.eu март 2020