Изданията на Българска Транспортна Преса

Все по-близо до вас във време, когато всичко е на дистанция!

Искате да четете изданията на мобилен телефон или таблет?
Просто свалете приложението BULGARIAN TRANSPORT PRESS от Google Play или App Store!

Нови броеве

ЛОГИСТИКА 9 / 2020
КАМИОНИ 9 / 2020
СТРОИТЕЛНА ТЕХНИКА 5 / 2020

ЛОГИСТИКА

ЛОГИСТИКА 9 / 2020
ЛОГИСТИКА 8 / 2020
ЛОГИСТИКА 7 / 2020
ЛОГИСТИКА 6 / 2020
ЛОГИСТИКА 5 / 2020
ЛОГИСТИКА 4 / 2020
ЛОГИСТИКА 3 / 2020
ЛОГИСТИКА 2 / 2020
ЛОГИСТИКА 1 / 2020

КАМИОНИ

КАМИОНИ 9 / 2020
КАМИОНИ 8 / 2020
КАМИОНИ 7 / 2020
КАМИОНИ 6 / 2020
КАМИОНИ 5 / 2020
КАМИОНИ 4 / 2020
КАМИОНИ 3 / 2020
КАМИОНИ 2 / 2020
КАМИОНИ 1 / 2020

СТРОИТЕЛНА ТЕХНИКА

СТРОИТЕЛНА ТЕХНИКА 5 / 2020
СТРОИТЕЛНА ТЕХНИКА 4 / 2020
СТРОИТЕЛНА ТЕХНИКА 3 / 2020
СТРОИТЕЛНА ТЕХНИКА 2 / 2020
СТРОИТЕЛНА ТЕХНИКА 1 / 2020

Специални

Автомобили за работа 2020
Най-добрите бизнес модели в транспорта и логистиката
Кой какъв е в транспорта и логистиката 2020
CEMT ръководство

Камиони

Логистика

Строителна техника

Views
8 months ago

СТРОИТЕЛНА ТЕХНИКА 1 / 2020

Четете в броя: * ZX350LC-6 е най-продаваният верижен багер на Hitachi в България. * След закупуване на завода Demag от Tadano се забелязва растеж на продажбите на мобилни кранове. * Диана Комерс инвестира в ротиращ телескопичен товарач Magni. * и още...

28 ПРОЕКТИ

28 ПРОЕКТИ Държавната строителна фирма с нова техника Държавната фирма Автомагистрали ЕАД посрещна 2020 г. с двойно по-голям персонал и обновен машинен парк През изминалата година Автомагистрали ЕАД увеличи значително строителните и транспортните машини, с които оперира. Беше купен 40-тонен булдозер, последна дума на техниката. С високи характеристики са челните товарачи, без които строителството е немислимо. Важна придобивка са и 43 нови товарни автомобила. Много от машините се взимат на лизинг, а други са под наем. В дружеството бяха назначени 201 строителни инженери, проектанти, геодезисти, шофьори на тежкотоварни автомобили и машинисти, обикновени строителни работници, както и счетоводители и технически ръководители. Компанията вече разполага и с модерна апаратура, която, качена на дрон, може да прави геодезическо заснемане от въздуха. Това позволява не само изключително прецизно отчитане на свършената работа и използваните материали, но пести време и средства. Ако геодезическото заснемане трябва да се прави на терен, ще е необходим екип от 12–15 геодезисти, а за участък от 10 км ще им бъдат нужни 10 месеца. Безценен е и крамерът – машина, с която се извършват ремонти, поддръжка и изграждане на виадукти и мостови съоръжения. Придобиването на нова техника и увеличаването на персонала ще продължи и през 2020 г., тъй като дейностите на дружеството се разширяват. В момента се извършва преструктуриране на компанията. Едно от направленията ѝ ще е свързано с текущите ремонти и поддръжка на магистралите, второто – с изграждане на новите участъци на АМ Хемус, и третото – с укрепване на свлачища, срутища и пропадания по републиканската пътна мрежа. Паралелно се работи по изпълнението на топ приоритета на правителството – новите участъци на АМ Хемус. Започна строителството на 134 км от магистралата, за които бяха осигурени 1,35 млрд. лв. Извършват се изкопи, насипи, водостоци и селскостопански подлези в участък 1 – между 94-ти и 96-и км. Поетапно ще се издават строителни разрешителни и за останалите отсечки от трасето. В най-напреднал етап от провеждането и приключване на необходимите процедури са участъците от пътен възел „Боаза“ до пътен възел „Дерманци“ включително и от пътен възел „Каленик“ до пътен възел „Плевен“. За трите участъка – от края на пътен възел „Плевен“ до път 1-5 Русе – Велико Търново, изпълнителят изготвя техническите проекти, които трябва да се представят по график в АПИ за преглед и одобрение. Провеждат се и процедурите по актуализация и одобрение на ПУП – Парцеларен план, по който ще се извършва отчуждаването на терените. Очаква се разрешението за строеж на трите участъка или на части от тях да се издаде в средата на 2020 г. февруари 2020

ПРОЕКТИ 29 Ремонтирани са 10 големи съоръжения на АМ Тракия и АМ Хемус През 2019 г. са ремонтирани 10 големи съоръжения на автомагистралите Тракия и Хемус. Това са 5 виадукта на АМ Тракия, 4 виадукта на АМ Хемус и тръбата за София на тунел Витиня на АМ Хемус Стойността на вложените средства от републиканския бюджет е близо 65,3 млн. лв. През декември бе пуснато движението по изцяло обновеното платно за Варна на виадукта при 19-и км на АМ Хемус, при село Потоп, и Коренишки дол при 36-и км на АМ Хемус, с което се улесни пътуването преди Коледа, когато много хора тръгват на път. Преди началото на активния летен сезон бе пуснат трафикът и по обновените платна за Варна на виадуктите при 37-и и 51-ви км на АМ Хемус и по платната за Бургас на виадуктите при 13-и, 15-и и 20-и км на АМ Тракия. През есента бяха ремонтирани и платната за Бургас на съоръженията при 17-и и 18-и км на АМ Тракия. Ремонтът на тръбата за София на тунел Витиня на АМ Хемус продължава и през тази година. На съоръжението са направени множество проучвания и експертизи, въз основа на които са предприети аварийно-възстановителни дейности. Предстои привеждането на съоръжението в съответствие с европейската директива 2004/54/ ЕО за минималните изисквания за безопасност на тунелите на Трансевропейската пътна мрежа (TEN-T). Предвижда се ремонтните дейности в тръбата за София на тунел Витиня да приключат през 2020 г. Ремонтираната тръба ще е с модерни системи за пожароизвестяване, вентилация, видеонаблюдение, светофарна уредба, осветление и система за светлинно водене, с които се осигуряват безопасност на пътуването и възможност за бърза реакция при инцидент, с каквито разполага в момента тръбата за Варна. Агенция „Пътна инфраструктура“ продължава обновяването на мостовите съоръжения по автомагистралите, които не са ремонтирани от построяването им преди повече от 30 години. Догодина се планира ремонт на платната за София на виадуктите при 13-и, 15-и, 17- и, 18-и и 20-и км на АМ Тракия, платната за София на виадукта при 19-и км, двата моста при 35-и км на АМ Хемус и платната за Варна на мостовете при 33-ти и 34-ти км на АМ Хемус. Ще се ремонтират носещите колони на съоръженията при 19-и, 33-ти, 34-ти, 35-и, 36-и км, двата моста при 37-и км на АМ Хемус и при 37-и км на АМ Тракия. Планира се ремонт и на съоръженията при пътните възли Ботевград – при 47-и км, Правец – при 52- ри км, и Джурово – при 67-и км на АМ Хемус. февруари 2020