Изданията на Българска Транспортна Преса

Уважаеми читатели, моля подновете абонамента си.

- - -

Искате да четете изданията на мобилен телефон или таблет?
Свалете приложението BULGARIAN TRANSPORT PRESS от Google Play или App Store!

ЛОГИСТИКА

КАМИОНИ

СТРОИТЕЛНА ТЕХНИКА

Камиони

Логистика

Строителна техника

Views
4 years ago

СТРОИТЕЛНА ТЕХНИКА 1 / 2020

Четете в броя: * ZX350LC-6 е най-продаваният верижен багер на Hitachi в България. * След закупуване на завода Demag от Tadano се забелязва растеж на продажбите на мобилни кранове. * Диана Комерс инвестира в ротиращ телескопичен товарач Magni. * и още...

18 ОТБЛИЗО

18 ОТБЛИЗО Флагманът на Dynapac асфалтира у нас Мекото време през декември бе добре дошло за пътните строители у нас. То бе съвсем подходящо и за българския работен дебют на най-големия модел асфалтополагач в гамата на Dynapac по улиците на Кричим – съвсем нов SD2550 CS. Сред валяците на обекта веднага се забелязваше и другата нова звезда в отбора – нов валяк Dynapac CP1200W с гумени бандажи. Двете машини са доставени от новия дилър на марката Dynapac за България – Зет и Ем Прайвит Ко. Приятното декемврийско слънце над Кричим отвори голям фронт за работа по асфалтирането на няколко централни улици. Разбира се, тук можеше да се види строителна техника от всякакви видове и категории, но нашето внимание определено бе привлечено от най-новите попълнения в машинопарка на София Асфалт ООД. Големият Dynapac В първия момент ни се стори, че верижната машина е доста голяма за асфалтиране на улици в малък град като Кричим. Но всъщност флагманът на Dynapac се оказва доста гъвкав. Той използва маса с базова работна ширина 3 м, която хидравлично се разширява до 6 м. А улиците, февруари 2020

ОТБЛИЗО » ФЛАГМАНЪТ НА DYNAPAC АСФАЛТИРА У НАС 19 Гуменобандажен валяк Dynapac CP1200W с всички възможни екстри, в т.ч. пет гумени бандажа отпред по които се работеше предколедно, бяха широки по около 5 м. С всички предвидени удължения машината може да постигне ширина почти 10 м, което е и разчетено да се направи при асфалтирането на централната улица на града. Ръководителят на обекта сподели, че определено е доволен от новата машина, въпреки че екипът работеше с нея едва трети ден. Предвид скоростните темпове, с които се действа тук, той категорично отчете като голям плюс бързото подгряване на масата, което става само за 20 – 25 минути. А това означава бързо стартиране на работата сутрин и по-малък разход на гориво за постигане на необходимата работна температура. Тук са впечатлени също от доброто предварително уплътняване, което се постига с асфалтополагача, благодарение на системата с щампи. Така остава по-малко работа за валяците, т.е. спестява се време и гориво, а и се намалява амортизирането на машините. Внимателният оглед на Dynapac SD2550 CS разкрива цяла поредица от преимущества. На първо място масата изглежда изключително стабилна благодарение на специфичната конструкция на Dynapac с четири водещи тръби. Така тя няма необходимост от никакви опори дори при големи работни ширини, а монтажът и демонтажът ѝ стават бързо и лесно. Буферите, влизащи в съприкосновение с колелата на камиона, разполагат с регулиране, което позволява разтоварването на горещия асфалт да става по най-подходящия и безопасен начин и без притеснение, че кошът на самосвала може да повреди бункера или някой от елементите в него. На свой ред централното табло за управление и конзолите отстрани изглеждат лесни за използване. Системата от датчици за наклоните изглежда обичайно и също така съвсем лесна за работа. От Dynapac са заложили на дизелов двигател Cummins QSB6.7, а той е много добре познат в България, тъй като се влага най-различни видове и категории строителни машини. Агрегатът обаче се управлява допълнително от патентованата система VarioSpeed на Dynapac. Vario Speed „усеща“ на какви обороти трябва да работи двигателят в зависимост от работните условия и съответно ги регулира в целия диапазон безстепенно. По този начин се постигат значителни икономии на гориво (според производителя до 15%) и в същото време се удължава животът на двигателя. Автоматизирано зареждане с асфалт Една от технологиите, с които е оборудван Dynapac SD2550 CS, е TruckAssist – уникална и много полезна система. Над приемния бункер е монтиран сензор, който разпознава приближаващия самосвал с асфалт, и така TruckAssist може автоматично да му подава команди, свързани с приближаването, съприкосновението с бункера и разтоварването на материала в него. В случая камионът бавно маневрира назад, а от двете страни на бункера лентови светлинни индикатори (LED), които шофьорът вижда на страничните си огледала, започват да светят в зелено – този цвят означава, че самосвалът не се е приближил достатъчно. Когато задните колела на камиона се допрат до буферите на приемния бункер, индикаторите светват в червено. Следват два режима на оранжевите светлини – когато Високо качество на полагане на асфалта с висока степен на предварително уплътняване февруари 2020