Изданията на Българска Транспортна Преса

Уважаеми читатели, моля имайте предвид, че излизащите
през 2021 г. издания ще са достъпни само за абонати!

- - -

Искате да четете изданията на мобилен телефон или таблет?
Просто свалете приложението BULGARIAN TRANSPORT PRESS от Google Play или App Store!

Камиони

Логистика

Строителна техника

Views
1 year ago

СТРОИТЕЛНА ТЕХНИКА 1 / 2020

Четете в броя: * ZX350LC-6 е най-продаваният верижен багер на Hitachi в България. * След закупуване на завода Demag от Tadano се забелязва растеж на продажбите на мобилни кранове. * Диана Комерс инвестира в ротиращ телескопичен товарач Magni. * и още...

16 ОТБЛИЗО »

16 ОТБЛИЗО » МАЛКИЯТ СИН ДРАКОН Технически параметри Миничелен минитоварач Sunward SWL3230 Работна маса Граничен товар на преобръщане Товароподемност 3450 кг 2200 кг 1100 кг Височина на товарене До шарнирната връзка на кофата До ножа на кофата в положение за пълно изсипване 3123 мм 2395 мм Sunward SWL3230 – съвременна машина с модерен дизайн Забележително добро ниво на интериора в кабината за бюджетен минитоварач Оборудване Оборудване на тествания миничелен товарач Sunward SWL3230 Кабина с отопление с Управление с джойстици с Климатична инсталация с Регулируема седалка с Предпазна преграда пред оператора с Клаксон с Предна чистачка с измиване о Хидравлична система с висок дебит с Механичен бързосменник с Предни работни светлини с Работни и стоп-светлини отзад о Хидравлични куплунги на стрелата вход/изход с Кофа с капацитет 0,53 куб. м с Палетни вилици о Сигнална оранжева лампа с Автоматично изравняване нивото на двете рамена на с стрелата с – стандартно оборудване о – опция включена в оборудването на тестовата машина Изключително улеснен достъп до основните компоненти и агрегати за преглед и сервизиране структори добре познават изискванията на европейския пазар, където безопасността е винаги на първо място. Впечатление правят модерните предни LEDсветлини. Задната част на машината също изглежда по много съвременен начин, следвайки настоящите тенденции в дизайна при водещите световни производители. Например капакът зад задното стъкло е повдигаем и перфориран, което, от една страна, осигурява много лесен достъп до важни компоненти, а от друга – приток на свеж въздух отгоре, който обикновено е наймалко запрашен. Ауспухът на свой ред е разположен зад лявата колона на задния прозорец и не пречи на видимостта назад. Окачването на големия заден капак за двигателното отделение на две странични панти и отварянето му отляво също е съвременно решение. Съществена част от повърхността му е перфорирана – очевидно с цел оптимизиране циркулацията на въздух. Веднага след него като врата на панти се „отваря“ и радиаторът и така стигаме за няколко секунди до вентилатора и самия двигател Kubota. Самият филтър за частици (DPF) изглежда много елегантно интегриран в пространството. Очевидно е помислено сериозно за неговото охлаждане предвид концентрацията на отвори за навлизане на свеж въздух от двете му страни. Изобщо гледката към двигателното отделение на Sunward SWL3230 ме кара да си мисля, че ако се боядисат пет минитоварача от различни марки в еднакъв цвят и се отворят задните им капаци, няма да е лесно да се познае веднага кой точно е американски, кой е европейски и кой е на Sunward. Вътре в кабината Очаквах по-спартанска обстановка предвид бюджетната цена на машината, но всъщност интериорът е на доста добро средно ниво: джойстици с пилотно управление (за максимално пре- февруари 2020

ОТБЛИЗО » МАЛКИЯТ СИН ДРАКОН 17 цизно управление), потенциометър за ръчно регулиране на оборотите на двигателя, климатична инсталация, удобна регулируема седалка, в т.ч. и за теглото на оператора, и предостатъчно място за краката му. На пода има два педала – десният е за подаване на газ, а левият обслужва допълнителния хидравличен кръг за прикачен инвентар: например чук, свредел, роторна четка и т.н. Всъщност Sunward SWL3230 може да работи и с по-сериозни „прикачки“ като фреза за асфалт и каналокопател. За целта на предната дясна колона на кабината е разположен превключвател за преминаване към висок хидравличен дебит (до 131 л/мин). Зад левия джойстик има два бутона за регенерацията на филтъра за частици (DPF) – тя се извършва автоматично, но от тях може да бъде спирана и отново активирана или стартирана по желание. На тавана е предвиден прозорец, защитен с решетка, който е много практично решение при товарене на по-голяма височина (самосвали с високи бордове, големи приемни бункери и т.п.). В металната преграда срещу педалите е вградена удобно ключ-масата. Харесва ми, че има осветление на тавана в кабината, което се спира и пуска от превключвател върху самото осветително тяло. Любопитно решение е да се монтира кутията с електрически предпазители отдясно, а съдът с течност за чистачката отляво на облегалката на седалката. Най-вероятно това е било продиктувано от необходимостта да се освободи място за филтъра за частици (DPF) в двигателното отделение. Така или иначе те не пречат на комфорта на оператора при работа, а и предлагат удобен достъп в случай на необходимост от преглед и обслужване. Зад джойстиците Накрая не остана нищо друго, освен да се развихрим в двора на Инжконсулт в София, където намерихме и подходящ куп с пясък. Sunward SWL3230 се усеща като мощна и пъргава машина с изобилие на теглителна сила. Изглежда, че китайските конструктори са постъпили много добре, като са заложили на класически 3,3-литров дизелов двигател за машина с маса от 3450 кг (има премиум производители, които за аналогичен модел използват агрегат с обем 2,4 л). Не е за пренебрегване и фактът, че хидравликата на трансмисията е тип затворен център с две бутални помпи с променлив дебит и два сравнително големи хидромотора – и това няма как да не се усети, като натискам педала на газта. Повече шум и вибрации в кабината? Има китайски марки, където тези две неща могат откажат всеки оператор да работи с една машина. Но в случая с минитоварача на Sunward тяхното ниво е съвсем прилично. Товарачната кофа се забива настървено в купчината пясък и оставя чувството, че малкият син дракон може да изрови всичко наоколо, а и с добре балансираните си работни, технически и финансови параметри ми изглежда способен да „захапе“ доста по-голям пазарен дял у нас. Данаил НИКОЛОВ Kubota V3307- CR-TE4B Дизелов с течностно охлаждане и турбокомпресор Макс. мощност Работен обем Брой цилиндри Макс. въртящ момент Екологична норма Двигател 75 к.с. при 2600 об./ мин 3,33 л 4 265 Н.м при 1500 об/мин Етап V на ЕС