Изданията на Българска Транспортна Преса

Уважаеми читатели, моля подновете абонамента си.

- - -

Искате да четете изданията на мобилен телефон или таблет?
Свалете приложението BULGARIAN TRANSPORT PRESS от Google Play или App Store!

ЛОГИСТИКА

КАМИОНИ

СТРОИТЕЛНА ТЕХНИКА

Камиони

Логистика

Строителна техника

Views
4 years ago

ЛОГИСТИКА 1 / 2020

  • Text
  • Renault
  • Logistics
  • Trafic
  • Huawei
  • Ifoy
  • Frotcom
  • Products
  • Axion
  • Elisa
  • Organic
Четете в броя: * Мениджърите на SEG (Ѕресіаl Еvеntѕ Grоuр) за предизвикателствата в техния бизнес. * Смарт Органик за бизнеса с вегански биопродукти и неговата логистика. * Полската група AmRest за управлението и логистиката на KFC и Burger King в България. * и още...

60 КОЛИ ЗА

60 КОЛИ ЗА РАБОТА Новите Renault Master и Renault Trafic Новите Renault Master и Renault Trafic вече са факт. По-модерни, по-оборудвани, по-сигурни и по-ефективни. Двата модела трябва да маркират и затвърдят прогреса на Groupe Renault в лекотоварната гама. Двата лекотоварни автомобила от богатото портфолио на френския производител имат амбицията да са в крак с пазарните тенденции и нуждите на клиентите и целта им е да превърнат лекотоварната гама на Renault от локален в глобален лидер. Новият Master Полезният обем на товарното пространство при новия Master във версия фургон е от 8 до 17 куб.м При големия ван Renault Master като че ли новостите са повече, а и от последното му обновяване измина повече време. Още на пръв поглед визията на модела вдъхва усещане за здравина и надеждност. Предната хромирана решетка е станала по-висока и по-вертикална, а основните светлини са изтеглени странично. Задните светлини също са нови, като е променен целият силует на автомобила, без да се губи идентичността на марката. Въведен е нов оригинален сив цвят Urban Grey. Изцяло обновен е интериорът, който носи повече елегантност. Арматурното табло е с по-стегнати линии, вложките на бутоните по него са хромирани. Приборният панел е с нови уреди и монохромен 5-инчов цифров дисплей. Висококачествена и износоустойчива е тапицерията на седалките. Дисплеят на централната конзола е напълно интегриран независимо кое от двете нива на мултимедия е избрано – R-LINK Evolution или Media Nav Evolution. Работното място на водача е конфигурирано с идеята да бъде мобилен офис. Моделът предлага множество отделения за вещи – до 105 л, като основната жабка е най-голямата в сегмента – 10,5 л. Над нея е монтирана сгъваема поставка Easy Life, изпълняваща функцията на масичка за обедна почивка или работа. Водачът разполага още с докинг станция за таблети в центъра на арматурното табло и индукционно зарядно устройство за смартфони. Системите R-LINK Evolution и Media Nav Evolution са съвместими с Android Auto и Apple CarPlay в зависимост от версията. Master вече се оборудва със сигнализация за напускане на лентата за движение, заден паркинг сензор и камера за заден ход. Асистентът срещу страничен вятър осигурява стабилност на автомобила при силни пориви на вятъра. Системата се активира при скорости над 70 км/ч и коригира до 50% от страничното отклонение на автомобила в екстремни условия. На разположение са и преден паркинг сензор, система за предупреждение за обект в „сляпата“ точка на автомобила. Активният спирачен асистент (AEBS) е на- 60 1 • 2020 СЪДЪРЖАНИЕ

КОЛИ ЗА РАБОТА 61 Работното място на водача при Master е конфигурирано с идеята да бъде мобилен офис личен като допълнително оборудване в цялата гама. Новият Renault Master се предлага с гама от 2,3-литрови, 4-цилиндрови дизелови двигатели dCi, които покриват екостандартите Euro 6d-TEMP със SCR и използват технологията Twin Turbo. Налични са с максимална мощност от 130, 145, 165 и 180 к.с. и максимален въртящ момент 330, 360, 380 и 400 Нм. Разходът им на гориво е намален с до 1 л/100 км по NEDC. Силовите агрегати се комбинират с 6-степенна механична предавателна кутия. По-удобен и оптимизиран е товарният отсек, оборудван с LED осветление и ергономични дръжки за лесно качване и слизане през двукрилата задна и плъзгащите се странични врати. Моделът се предлага в над 350 различни версии в 3 височини и 4 дължини. Наличен е с предно или задно задвижване, което е със сдвоени задни гуми при най-тежките версии. Усилените шаси-кабини са предназначени да издържат на по-големи товари. Допустимата максимална маса е от 2,8 до 4,5 тона и полезен обем на товарното пространство от 8 до 17 куб.м при панел вана и до 22 куб.м при шаси кабина с високообемна надстройка фургон. Голямо е разнообразието от типове каросерии – ван (фургон), ван с екипажна кабина 6+1 места, самосвал, шаси кабина с различни типове надстройки, пътническо изпълнение. Две трети от вариантите на Master предлагат възможност за трансформация. Моделът се произвежда в завода на Renault в Батили (Франция) от 1980 г. насам. За това време са продадени над 2,7 млн. автомобила от модела, включително 1 млн. от настоящото поколение. Новият Master бе пуснат в продажба от октомври 2019 г. И нов Trafic Обновеният Renault Trafic идва като мултифункционален среден ван с модерен интериор и екстериор и с нови 2-литрови дизелови двигатели. Промените във външния дизайн при Trafic подчертават идентичността на френската марка. Нови фарове, по-изразена хромирана предна решетка и естествено – фирменият цвят Urban Grey. В интериора е обновено арматурното табло. То е в тъмен карбонов цвят, а бутоните по него са с покритие от сатиниран хром. Панелите на вратите са с хромирани дръжки за отваряне и нова висококачествена износоустойчива тапицерия. При новия Trafic арматурното табло е в тъмен карбонов цвят, а бутоните по него са с покритие от сатиниран хром Мястото на водача е организирано като мобилен офис, включващ бордова свързаност с високоефективни мултимедийни системи – R-LINK Evolution (съвместима с Android Auto) или Media Nav Evolution с мултисензорен екран (съвместима с Android Auto и Apple CarPlay). Моделът предлага обем за съхранение на вещи от 90 л, като само отделението под седалката на пътника е 54 литра. Сгъваемата пътническа седалка осигурява място за работа с компютър. Правоъгълната форма на товарното отделение, което е с LED осветление, води до оптимално товарно пространство с капацитет от 3,2 до 8,6 куб.м. Товарният отсек като опция може да бъде с нова полипропиленова облицовка за по-лесно почистване. Благодарение на отвор в преградата Trafic предлага товарна дължина до 4,15 метра. Товарното отделение изобилства от интелигентни решения, сред които до 18 закрепващи халки за товара и отваряне на задните врати на 255 градуса. Новият Renault Trafic се предлага с гама от 2-литрови дизелови двигатели dCi със SCR, отговарящи на стандартите Euro 6d-TEMP. Чрез турбокомпресора с променлива геометрия двигателите постигат максимална мощност от 120, 145 или 170 к.с. и увеличен въртящ момент до 380 Нм. Разходът на гориво е намален с близо 0,6 л/100 км по NEDC при версията с мощност 145 к.с. Двигателят се съчетава с 6-степенна механична предавателна кутия или с автоматичната трансмисия ЕDC, позната от леките автомобили на марката. Задвижващи са предните колела. Нови системи в помощ на водача осигуряват комфорт, ергономичност и безопасност. Широкоъгълно огледало в сенника на пътника действа като огледало за мъртвата точка на видимост. Моделът е с предни и задни паркинг сензори и с камера за заден ход. Наличен в 275 варианта, новият Renault Trafic се предлага с 2 дължини, 2 височини и полезен обем от 3,2 до 8,6 куб.м. Изборът е широк – фургон, остъклен или частично остъклен фургон, също така шаси кабини, позволяващи надстрояване като високообемен фургон, хладилен фургон, самосвал... Освен в товарна версия новият Trafic се предлага и в пътнически варианти като комби и микробус с до 9 места, като при сваляне на втория и третия ред седалки се постига товарен обем 6 куб.м. Новият Trafic излиза от завода на Renault в Сандовил (Франция) и е на пазара от октомври 2019 г. СЪДЪРЖАНИЕ 1• 2020 61