Изданията на Българска Транспортна Преса

Уважаеми читатели, моля имайте предвид, че излизащите
през 2021 г. издания ще са достъпни само за абонати!

- - -

Искате да четете изданията на мобилен телефон или таблет?
Просто свалете приложението BULGARIAN TRANSPORT PRESS от Google Play или App Store!

Камиони

Логистика

Строителна техника

Views
1 year ago

ЛОГИСТИКА 1 / 2020

  • Text
  • Renault
  • Logistics
  • Trafic
  • Huawei
  • Ifoy
  • Frotcom
  • Products
  • Axion
  • Elisa
  • Organic
Четете в броя: * Мениджърите на SEG (Ѕресіаl Еvеntѕ Grоuр) за предизвикателствата в техния бизнес. * Смарт Органик за бизнеса с вегански биопродукти и неговата логистика. * Полската група AmRest за управлението и логистиката на KFC и Burger King в България. * и още...

50 ТЕНДЕНЦИИ

50 ТЕНДЕНЦИИ Процесът има две страни - едната е на туриста, който ще достави стоката, а другата на потребителя, който я поръчва Повече сигурност Системите за безопасност са важна част от модерния логистичен процес, особено когато става дума за превоз на стоки през няколко граници. Сигурността на превоза на стоки чрез частни пътешественици се осъществява на няколко нива, а всички потребители следва да отговорят на редица въпроси. „Каним нашите потребители да попълнят възможно най-детайлната информация за себе си в профилите си. Освен снимка и биография, искаме и мястото, където живеят“, допълва Дейвид. Сред нещата, които се проверяват, са имейл адрес, телефонен номер, социални мрежи и др. Извършва се и проверка преди всяко плащане, за да се идентифицират потребителят и парите. От фирмата твърдят, че по този начин се премахват фалшивите профили и се предотвратяват кражбите. Когато подобни акаунти биват забелязани, незабавно се изтриват. Потребителите имат достъп до застраховка за международен транспорт на всички стоки. Тя е безплатна и на стойност 1500 евро за изгубени или повредени стоки по време на пътуването. Пълна кошница Потребителите в платформата поръчват и доставят множество разнородни стоки – от телефони и компютри до дрехи, колети, храна и напитки, мебели, книги, козметика, чанти, документи, части за коли и спортно оборудване. Дейвид смята, че мрежата, която компанията му е изградила, е допълнение към традиционния логистичен модел, тъй като клиентите са в състояние да получат стоки и услуги, за които логистичните фирми не биха могли да намерят време. „Клиентите ни могат да превозват неща до по-отдалечени кра- ища на света, които са по-скъпи и не толкова доходоносни за традиционните куриери“, казва той. Освен това клиентите получават изключително персонализирана услуга, защото могат да поръчат на пътешественика, който изпълнява поръчката им, да купи специфичен продукт от точно определен магазин. „Може да дадете на някой пътешественик чуплив предмет, без да има нужда от тежки опаковки. Тъй като пътешествениците получават оценки в края на пътуването, те се стремят да изпълнят поръчката по най-добрия начин“, уверява белгиецът. Последната миля Логистичните компании се опитват да намерят решение на проблема с последната миля от години и затова е съвсем нормално да се попита дали превозът с пътешественици може да е ключът към успеха. Според основателя на белгийската компания обаче последната миля си остава също толкова голям проблем и те изпробват различни стратегии. „С растежа си сме в състояние да предоставим по-локализирана услуга. Надяваме се, че така ще се справим с този проблем. Мислим за точки, до които да доставяме пакетите и откъдето клиентите да отиват да си ги вземат“, споделя той. Компанията има около 23 хил. регистрирани потребители и вероятно скоро ще е в състояние да увеличи обемите си. А какво се случва, ако някой иска да върне нежелана стока? Засега трябва да наеме пътешественик да извърши целия курс обратно. Ники БОЖИЛОВ Брюксел, Белгия 50 1 • 2020 СЪДЪРЖАНИЕ

ТЕНДЕНЦИИ 51 Пластмасата – кошмар или възможности за печалби Задържането на материалите в икономиката колкото се може по-дълго носи висока добавена стойност Рециклирането се превърна в широко популярна практика, но колцина от нас разбират процеса и са в състояние да кажат какво се случва с отпадъците, след като ги поставим в контейнера? Отпадъците на домакинствата са в центъра на повечето разговори, но индустриалните боклуци и по-обемистите предмети понякога остават незабелязани. Индустриалните отпадъци са по-тежки, обемни и потенциално по-опасни и трудни за рециклиране, но различни иновативни техники вече успешно минимизират негативните ефекти, които те оказват върху природата, като инкорпорират тези материали обратно по веригата на доставки. Химическото рециклиране става все по-предпочитан метод, а фирмите, които го прилагат, твърдят, че то успешно може да се бори с боклуците и да спечели войната. Една от компаниите, които активно инвестират в химическо рециклиране, е английската Axion. Рециклирай всичко Създадена през 2002 г., Axion гради операциите си на базата на преработката на пластмаса, която може да бъде включена като стойностен продукт отново по веригата на доставки. Компанията има две фабрики, базирани в Манчестър, и е една от разпознатите лидери в рециклиращата индустрия в Европа. Axion обработва главно остатъци от автомобили и работи заедно с компанията майка S. Norton, водеща в областта на рециклирането на метали. Материалите, които S. Norton приема, са от различни богати на метали предмети (перални машини, прахосмукачки, строителни материали, автомобили и дори колела), както и големи метални отпадъци от домакинствата и електронни отпадъци и оборудване. Най-голямото предизвикателство е отделянето на различните материали, така че богатите на пластмаса да бъдат извлечени и рециклирани. Тъй като пазарът на метали във Великобритания е приблизително 12 млн. тона годишно, S. Norton има сериозен поток от материали. Axion взема само онези, които не съдържат метал, и отделя множество продукти с пластмаса. „Рециклирането започва със събирането на металните отпадъци от домакинствата. Това се случва чрез общинските центрове за рециклиране или директно – обяснява Ричард Макинли, ръководител на консултантския отдел в Axion. – Материалите биват транспортирани до площадката на S. Norton, където се обработват и се извлича металът. Отпадъците без метал се обработват от нас с помощта на различни средства за механично разпределяне, за да концентрираме пластмасата и да я отделим от други материали, като пух и стъкло. Пластмасата допълнително се разделя на полипропилен и на такава, богата на полимери.“ Далеч от сметището Пластмасата е отговорна за 20% от материалите в повечето превозни средства и от 30 до 40% в част от електрониката. В миналото всичко това би отишло на сметището, но английската компания смята, че техният процес успешно задържа материалите по веригата на доставка. Депозирането на отпадъци по сметищата е скъпо, а и заради нарастващото недоволство на мнозина потребители се превръща и в ПР кошмар за доста големи и малки фирми. Преди време работата с рециклирана пластмаса не е била предпочитан метод, тъй като тя е имала по-ниско качество, а и ценово не е могла да се конкурира с т.нар. девствена пластмаса, защото е била доста скъпа. Axion разработва модели, подсигуряващи високото качество на рециклираните полимери, подходящи за употреба. Чистота на съставките Процесът на рециклиране е разделен на няколко етапа. В една от фабриките си в бизнес парк край Манчестър фирмата обработва материалите чрез системата SWAPP, която нарязва пластмасата на малки късчета. Първичният материал е онова, което е останало след отделянето на метали, пластмаса и други съставки. Те се доставят от други две фабрики в Северна Англия. При този процес всичко, което не бива да е част от пластмасата, но още се намира в нея, като гума, камъни, стъкло, текстил или остатъчни малки фрагменти от метал, се премахва. Следващата стъпка е измиването на материалите посредством няколко химически процеса. Онова, което остава, са маса, богата на пластмаси, подходяща за допълнително рециклиране; агрегати, използвани в строителството; гориво, което може да се използва като заместител на изкопаемите горива. Богатата на пластмаси маса се изпраща във фабриката в Салфорд, за да бъде допълнително обработена и рециклирана. Агрегатите и горивата се обработват от системата SWAPP, която е в състояние да обслужва до 220 хил. СЪДЪРЖАНИЕ 1• 2020 51